Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Z obrázků vytvoř věty jednoduché Některé věty napište na tabuli.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přístavek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
Téma: Předmět a příslovečné určení
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
11 všestranný jazykový rozbor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ9_06
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_34_Prázdninové plány
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
AUTOR: Kateřina Křížová
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_13
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_35_Přímá řeč
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ9_08
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_Čj(sp)5_08
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Větné členy.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ9_07
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_05
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
SKLADBA SKLADEBNÍ DVOJICE Jabloň před domem krásně rozkvetla.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08 CZ 1.07/1.4.00/21.1962 Základní škola, Lubnice, okres Znojmo, příspěvková organizace Lubnice 20, 671 07 Uherčice, okres Znojmo, IČO 49438026 Tel.515298438, e-mail: zslub@mboxzn.cz Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08

Autor: Mgr. Pavlína Nikolová Datum tvorby: 15. 10. 2012

Anotace a metodický pokyn materiál je určen pro žáky 8. třídy ZŠ žáci si zopakují postup určování větných členů a poté jej aplikují ve větných rozborech

Postup určování větných členů, větné rozbory 8. třída

Postup určování větných členů: Najdeme přísudek, podtrhneme vlnovkou, nadepíšeme zkratku: Př Zeptáme se kdo, co, najdeme podmět, podtrhneme rovnou čarou: Po Postupujeme zleva doprava a hledáme podstatná jména, ptáme se jaký, který, čí a označíme přívlastky: Pks, Pkn Zeptáme se slovesem (příslovcem, příd. jménem), označíme předměty – ptáme se - pádovou otázkou: Pt - ptáme se jinak, je to příslovečné určení: PU

Auto jsme koupili v autoservisu.

Auto jsme koupili v autoservisu.(my) Pt Př Pu Po Auto jsme koupili v autoservisu.(my)

Ty se toho psa snad bojíš?

Ty se toho psa snad bojíš? Po Pks Pt není větný člen Př Ty se toho psa snad bojíš?

Těšili jsme se na prázdniny.

Těšili jsme se na prázdniny. (my) Př Pt Po Těšili jsme se na prázdniny. (my)

Zatmění slunce bylo dobře viditelné.

Zatmění slunce bylo dobře viditelné. Po Pkn Př PUzpůsobu Zatmění slunce bylo dobře viditelné.

Lukáš je velmi zajímavý chlapec.

Lukáš je velmi zajímavý chlapec. Po Př PUmíry Pks Lukáš je velmi zajímavý chlapec.

Opravdu nemají žádné starosti?

Opravdu nemají žádné starosti? (oni) není větný člen Př Pks Pt Po Opravdu nemají žádné starosti? (oni)

Mráz maluje na okna mozaikové tvary.

Mráz maluje na okna mozaikové tvary. Po Př PUmísta Pks Pt Mráz maluje na okna mozaikové tvary.