Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Divadlo Klauniky uvádí Stranu mírného pokroku v mezích zákona tedy přírodního.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Konflikt Bc. Balonová Soňa.  Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základy automatického řízení 1
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sociální interakce a komunikace
Procesní management v oddělení logistiky
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Úvod do tržní hodnoty a hromadného oceňování
Didaktické metody Androdidaktika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výrobní faktory v organizaci
Od skupiny ke kooperaci
Pracovní porada Pracovní list.
Název vzdělávacího materiálu
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Číslo v digitálním archivu školy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Pracovní porada Pracovní list.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Terapeutické komunity
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Paměti počítače, rozdělení
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti  
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Josef Bernard, Renata Mikešová
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o. Typologie učících se Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.

Aktivista se nejlépe učí při aktivitách, v nichž se může plně uplatnit Aktivista se nejlépe učí při aktivitách, v nichž se může plně uplatnit. Učí se z reálně probíhajících dějů. Reflektor (přemýšlivý člověk) se učí při aktivitách, které mu umožňují zopakovat si a zhodnotit si věci, které se staly a které se naučil. Teoretik se učí při aktivitách, které tvoří část systému, modelu, koncepce nebo teorie. Pragmatik se učí při aktivitách, jejichž podstat je nějakým způsobem spojena s problematikou a možnostmi vykonávané práce. Typologie podle Kalba

Typologie podle Mužíka Z individuálního hlediska Hašteřivec (reptal) Klaďas (přitakávač) Vševěd (všechno ví, všude byl dvakrát) Mluvka (žvanil) Plašmuška (bojácný člověk – bojí se nejen druhých, ale i sám sebe) Notorický odmítač (odmítá vše „z principu“) Nudista (dává najevo, že se nudí) Velké zvíře (dává najevo svoji nadřazenost) Šťoural (zpochybňovač) Typologie podle Mužíka

Ze skupinového hlediska (dílčí role účastníků ve skupině) Řídící člen skupiny – řídí rozhovory a koordinuje učební práci, někdy i prostřednictvím konfliktů, stresů či sporů. Aktivista – iniciuje produkci idejí, návrhů a řešení problémů. Motivuje skupinu, oživuje její tvůrčí duch, přináší nové pohledy na věci Asistent – podporuje vznik, případně sám zakládá a zřizuje, „jádro učební skupiny. Snaží se prosadit uvnitř skupiny řešení učebních problémů (autoritativně nebo demokraticky)

Integrátor – vyptává se na mínění a osobní stanovisko členů skupiny Integrátor – vyptává se na mínění a osobní stanovisko členů skupiny. Zkouší tvořit formulaci společenských názorů či řešení. Hledá souvislosti mezi rozdílnými idejemi a návrhy, odstraňuje napětí ve skupině. Kritik – buď kritizuje vzniklá řešení směrem k jejich použitelnosti, nebo provozuje tzv. zásadovou kritiku (bez obsahového vztahu). Vytvoří často napětí ve skupině, které může vést jednak k optimální práci, jednak k blokaci skupinové práce.

Nebezpečí skupinové práce – pasivita některých členů skupiny