Plánování ve školní tělesné výchově

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Advertisements

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základy automatického řízení 1
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Základní učební dokumenty
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Akreditovaný vzdělávací program
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
SAMOSTATNÉ ODBORNÉ PRÁCE Národní ústav pro vzdělávání
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Transkript prezentace:

Plánování ve školní tělesné výchově Jan Straka

Do vzdělávání v České republice byl na základě zákona č. 561/2004 Sb Do vzdělávání v České republice byl na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zaveden systém více úrovní tvorby vzdělávacích programů.

1 Plánování na úrovni MŠMT 2 Plánování na úrovni školy 3 Plánování učitele tělesné výchovy - tvorba tematických plánů

Plánování na úrovni MŠMT Rámcové vzdělávací programy Jsou zpracovávány na státní úrovni pro jednotlivé obory vzdělávání Konkretizují obecné cíle vzdělávání Charakterizují očekávané výsledky vzdělávání Stanovují rámce a pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů, včetně učebních plánů. RVP pro předškolní, základní , základní umělecké, střední odborné, speciální a gymnázia

Plánování na úrovni školy Školní vzdělávací program Povinný dokument, který je stanoven školským zákonem,a ředitel školy odpovídá za jeho přípravu i realizaci Je dána povinnost vytvořit v rámci státem stanovených pravidel (školský zákon,RVP) vlastní vzdělávací program dané školy Dává příležitost k propojení úsilí a zkušeností jednotlivých učitelů, které by mělo vést k vytvoření společné představy o tom, jaké postupy zvolíme k realizaci požadavků RVP na škole má být podkladem pro ucelený systém hodnocení žáků i pro sebehodnocení (autoevaluaci) činnosti školy na různých úrovních

Učební plán souhrn základních informací o organizaci vzdělávání na úrovni vyučovacích předmětů Povinné předměty, volitelné předměty, hodinové dotace, co se bude v kterém ročníku vyučovat (musíme však dodržovat minimální hodinové dotace stanovené RVP

Učební osnovy Obsahují především: didaktické rozpracování vzdělávacích obsahů jednotlivých oborů (konkrétní výpověď o podobě a způsobu realizace vzdělávacích obsahů jednotlivých oborů RVP ve výuce) Měli by se podílet všichni učitelé Obsahují především: 1. název vyučovacího předmětu 2. charakteristiku vyučovacího předmětu 3. vzdělávací obsah vyučovacího předmětu

Plánování učitele tělesné výchovy - tvorba tematických plánů Plánování vyučovacího procesu tvoří odbornou součást povinnosti učitele tělesné výchovy a v obsahu školských předpisů je součástí vnitřní kontroly školy a učitele Koncepce tvorby tematických plánů spočívá v tom, aby si každý učitel vytvořil svůj vlastní plán, ve kterém budou zohledněny osobní odborně-metodické ambice Učitel promýšlí svou celoroční práci Obsah učiva vybírá z učebních osnov, metodických příruček, vzdělávacích standardů a vzdělávacích programů

Roční plán přehledný, jednoduchý systematický plán, který vychází z učebních osnov a vzdělávacích standardů, učitel ho sestavuje na začátku příslušného školního roku pro každý ročník samostatně preferuje v něm vlastní podmínky na vyučování tělesné výchovy obsahuje: přehled jednotlivých tematických celků s určením hodinové dotace podle plánování základního, případně výběrového učiva v rámci platných učebních osnov, RVP pořadí tematických celků v daném školním roce požadavky na kontrolu a hodnocení žáků

Plán tématického celku je operativní vykonávací plán, podle kterého učitel řídí samotný tělovýchovný proces v náležejícím ročníku a v náležející třídě Obsahuje: aktuální cíle jednotlivých vyučovacích hodin podle pořadí, v jakém předpokládáme dosažení určeného cíle vyučování v příslušném ročníku a v třídě, aktuální cíle konkretizujeme na kognitivní cíle (osvojování teoretických poznatků), motorické cíle (osvojení pohybových činností, rozvoj pohybových schopností), požadavky na hodnocení a klasifikací žáků po ukončení vyučování příslušného tematického celku.

DĚKUJI ZA POZORNOST