Analýza nových forem marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Advertisements

Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Facebook stránka – cestovní ruch Jak efektivně využívat Facebook stránku. Komunikace s fanoušky a návštěvníky. Obchodního využití.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
Transport 50 Škoda Superb, Diplomová práce Marketing v českém profesionálním fotbale Jan Javůrek Vedoucí práce: doc. Ing. Jana Přikrylová, Ph.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Výroba přírodní kosmetiky PŘEDMĚT: ŘÍZENÍ PROJEKTŮ, 2015 TÝM ALTEREKO: VEDOUCÍ - MICHAELA DVOŘÁKOVÁ KRONIKÁŘ - DANIELA ŠMÍDOVÁ REFLEKTOR – KVĚTA KUPKOVÁ.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Projekty mezinárodní spolupráce po roce 2014
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Analýza nových forem marketingu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Internet.
Systém odměňování pracovníků
Procesní management v oddělení logistiky
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
Analýza trhu biopotravin
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Pracovní porada Pracovní list.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Moderní trendy v cyklistické dopravě
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán společnosti
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Pracovní porada Pracovní list.
Marketingový plán společnosti
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Realizace obchodního případu ve vybrané společnosti
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Komunikační potenciál moderního městského webu
Děti jsou naše budoucnost
GDPR: ochrana osobních údajů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Představení projektu.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Prodeji produktu nebo služby
Ing. Stanislava Správková
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Analýza nových forem marketingu Autor práce: Petr Martinák(UČO:15426) Vedoucí práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent práce: Ing. Jakub Hořický

Cíl bakalářské práce Cílem práce je pro zvolenou společnost navrhnout novou formu marketingu, kde by se mohla prezentovat a využívat ji tak dále ve svých marketingových aktivitách.

Sociální sítě sofistikovanější přístup k marketingové komunikaci oproti klasické internetové reklamě, okamžitá zpětná vazba – 24 hodin, 7 dní v týdnu, směry komunikace: jednosměrná, one to many, many to many, vytvoření vlastní komunity - možnost odlišné komunikace se stávajícími či potenciálními zákazníkyvoproti konkurenci, hlavní výhody sociálních sítí: přesné zacílení na cílovou skupinu, měření úspěšnosti obsahu, měření veškeré aktivity uživatelů.

Atos IT Solutions and Services, s.r.o. největší evropská IT společnost v oblasti digitálních služeb, systémové integrace, consultingu, řízených služeb, cloudu, Big Data & Cyber Security a v neposlední řadě zpracování transakcí, 100 000 zaměstnanců v 72 zemích světa, celosvětovým IT partnerem olympijských & paralympijských her, Nejvýznamější partneři společnosti: Siemens, Microsoft, Dell, SAP, Airbus, Samsung, Oracle, IBM.

Výzkumné otázky výzkumné otázky se týkaly především: využívání sociálních sítí, obsah na sociálních sítích, aktivita na sociálních sítích, typy příspěvků pro různé věkové kategorie, vnímání a využití bannerové reklamy na sociálních sítích, budoucnost sociálních sítí z pohledu uživatelů, vnímání reklamy sociálních sítí v offline kanálech, vnímání komerčních objektů na sociálních sítích.

Metodika výzkumu výzkumný problém byl šetřen pomocí dotazníkového průzkumu, který byl aplikován mezi 2 odlišné skupiny: uživatelé na sociálních sítích, zaměstnanci společnosti Atos IT Solutions and Servics, s.r.o., dotazníkový průzkum byl rozdělen na 3 části: zkušenosti uživatelů se sociálními sítěmi, chování uživatelů na sociálních sítích a jejich vnímání komerčních objektů, demografické údaje o respondentech,

Výsledky výzkumu mezi uživateli na sociálních sítích 89,3 % respondentů mezi věkem 20-30 let nejvíce preferují Facebook (1. příčka FB u všech věkových kategorií), 36,4 % respondentů sleduje více než 10 fan page, 69 % respondentů vnímá obsah fan page pokud je ve formě videa, či fotografie, nejvíce vyhledávaný obsah: seriózní a odborné články (42 %), pozvánky na přednášky a workshopy společností (25%), odborné informace (23 %), soutěží preferuje pouze 8 % respondentů, hry 2 % respondentů.

Výsledky výzkumu mezi uživateli na sociálních sítích využívání sociálních sítí: komunikace s ostatními lidmi (61,9 %), práce a škola, zábava, sledování ostatních uživatelů (11,9 %), všechny zmiňované využití (2,4 %), využití sociálních sítí v budoucnu: k prodeji – komerční účely (44,4 %), sdílení novinek a zpráv (22,2 %), nahrazení osobního kontaktů (24,4 %), zábava (6,7 %), úpadek sociálních sítí (2,2 %), věk respondentů: 15-20 let (4,4 %), 20-30 let (86,7 %), 30-40 let (8,9 %).

Výsledky výzkumu mezi zaměstnanci společnosti Atos IT Solitons and Service,s.r.o preference sociálních sítí: LinkedIn (50 %), Facebook (40 %), Youtube (6,7 %), Instagram (3,3 %), 86,6 % respondentů sleduje nějakou fan page, 52 % respondentů vnímá obsah fan page pokud je ve formě videa, či fotografie, nejvíce vyhledávany obsah: seriózní a odborné články (40 %), pozvánky na přednášky a workshopy (23,3 %), odborné informace (36,7 %), soutěže a hry tato skupina vůbec nevyhledává.

Výsledky výzkumu mezi zaměstnanci společnosti Atos IT Solitons and Service,s.r.o využívání sociálních sítí: komunikace s ostatními lidmi (63,3 %), práce a škola (27,3 %), zábava (9,1 %), nikdo z respondentů nevyužívá soc. sítě ke sdílení dat ani ke sledování ostatních uživatelů, využití sociálních sítí v budoucnu: nahrazení osobního kontaktů (53 %), podpora prodeje – komerční účely (33 %), zábava (7 %), sdílení novinek (7 %), nikdo si nemyslí, že sociální sítě v budoucnu upadnou, věk respondentů: 15-20 let (0 %), 20-30 let (7 %), 30-40 let (37 %), 40 a více (56 %).

Diskuze výsledků rozdílné chování a preference dotazovaných skupin věk dotazovaných skupin: uživatelé soc. sítí - 20-30 let (86,7 %), zaměstnanci Atosu - 40 a více (56 %) – průměrný věk společnosti je 42 let, nejpreferovanější soc. síť: uživatelé soc. sítí – Facebook (89,3 % ), zaměstnanci Atosu – LinkedIn (50 %), využívání sociálních sítí: uživatelé soc. sítí - komunikace s ostatními lidmi (61,9 %), zaměstnanci Atosu - komunikace s ostatními lidmi (63,3 %), nejvyhledávanější obsah: uživatelé soc. sítí - seriózní a odborné články (42 %), zaměstnanci Atosu - seriózní a odborné články (40 %).

Situace před výzkumem na sociálních sítích společnost nikdy nepůsobila na žádné sociální síti na lokální úrovni (ČR), nikdy neprováděla žádný průzkum mezi uživateli, jejich preferencemi a chováním, nikdy nevyužívala kontaktů na kolegy ze zahraničí, kteří mají se sociálními sítěmi bohaté zkušenosti, společnost nesledovala žádné trendy, které by následné mohla využít, nevytvářela žádné marketingové plány, podle kterých by mohla na sociálních sítích efektivně působit.

Návrhy opatření vstup na sociální sítě a využívat je jako novou formu komunikace ke svému marketingu, vytvořit cílovou skupinu, na kterou společnost bude cílit své obsahy a aktivity, vytvoření komunikační matice se sociálními sítěmi, na které společnost vstoupí, vytvoření časového harmonogramu jednotlivých sociálních sítí, vytvoření marketingového plánů, podle kterého se bude publikovat obsah na jednotlivé sítě, vytvoření matice, do které se bude zaznamenávat veškerá aktivita, která se odehrála na soci. sítích, vstup na sociální sítě podpořit dalšími marketingovými aktivitami (webové stránky, PR, odkazy na reklamní předměty, soutěže)

Komunikační matice pro externí komunikace + zaznamenávání aktivity na jednotlivých sítích Návrh plánu k plánování publikování obsahu na sociálních sítích

Situace po aplikování návrhu vstup na sociální sítě, dle návrhů podloženými výzkumem, využívání nové formy marketingové komunikace, plánování, realizace, a následná kontrola a měření aktivit, navázání komunikace se zahraničními kolegy, (příprava školení pro další zahraniční kolegy) plánování a konzultace aktivity se zahraničními kolegy, aplikace nových odkazových tlačítek z webových stránek na sociální sítě,

Dosavadní úspěchy na sociálních sítích Facebook – 78 fanoušků – aktivní uživatelé Twitter – 19 followerů Youtube – 20 odběratelů Google+ - 35 odběratelů využívání nového a moderního komunikačního kanálů, díky využívání soc. sítí, získání více než 250 kontaktů ze stran studentů na Jobfairech, někteří z řad studentů následně začali ve společnosti pracovat v rámci studentských stáží, které Atos nabízí .

Doplňující otázky Jak byste zvýšil počet fanoušků na sociálních sítích? Ke zvýšení fanoušků na sociálních sítích již bylo provedeno několik kroků: vytvoření odkazových tlačítek na jednotlivé sociální sítě z webových stránek (www.cz.atos.net), vytvoření ikon s názvem naší fan page, které jsou umistěny na reklamní předměty, brožůry, roll upy, letáky, plakáty, vytvoření soutěží pro studenty – jednou z podmínek soutěže je připojení se k naší fan page, zapojení samotných zaměstnanců k tvorbě obsahu na sociálních sítích (rozhovory se zaměstnanci, fotografie z večírků, eventu, teambuildingu) – tím přivedeme na soc. sítě ostatní členy rodin našich zaměstnanců, přátelé zaměstnanců a další. sledování zájmů naší cílové skupiny – obsah šitý přímo na míru naší cílové skupině

Děkuji za pozornost Petr Martinák