Mentoring, co a jak? Václav Šneberger

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce personálního oddělení a psychologické laboratoře Jana Gutiérrez Chvalkovská, personální ředitel VÍTKOVICE Ostrava.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Jak na projekt? Ing. Iva Gavendová Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Zpětná vazba učiteli. Je potřeba dopřát učitelům pravidelnou, cílenou a formativní zpětnou vazbu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
1. WORKSHOP.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Od skupiny ke kooperaci
Rozhodování 1.
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Společenská odpovědnost ve školství
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vůdcovství - leadership
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
Gymnasium Jižní Město Praha
Bc. Miloslava Vavříková
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Andragogika Vzdělávání.
jak budovat kulturu školy společně
Pedagogika školního sportu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Digitální učební materiál
Metody Reuvena Feuersteina
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Mentoring jako forma profesní podpory začínajícího učitele
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Co si vezmu na….
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Centra kolegiální podpory
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Šablony I a jejich realizace
Život bez střeva , Praha.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Mentoring, co a jak? Václav Šneberger Mgr. Václav Šneberger Mentoring, co a jak? Václav Šneberger

Proč mentoring? Mentoring je dobrovolná podpora jedné osoby (mentee) druhou (mentor). Hlavní pilíře: podpora iniciativy a zodpovědnosti provázení nasměrování k osobnímu a profesnímu rozvoji zvyšování efektivity a kvality.

Co děláme? Když pracujeme jako mentor učitele, rozvíjíme: Důvěrné partnerství s učitelem. Dialog mezi učiteli, jehož cílem je využít problematickou situaci či okolnosti pro zlepšení kvality práce a zvýšení osobního uspokojení. Vztah, který vychází z pohledu: „Za to, co se naučíš jsi zodpovědný ty. Já odpovídám za podporu, facilitaci a společné učení.“ Dialog, která probíhá podle předem daných pravidel a vede k získání nových pedagogických kompetencí a pozitivním vztahům.

Co neděláme? Mentoring není: Řízení shora. Založeno na tom, že mentor zná všechny odpovědi nebo je odpovědný za motivaci a směrování učitele. Hodnocení učitele. Vztah, který posiluje závislost na mentorovi a určuje, co má učitel dělat. Jednostranná konverzace.

Školení nebo mentoring? Nebo obojí? Pedagogické kompetence DVPP (mentorské kompetence) Kurikulum (vzdělávací obsah)

Proč, kde a kdo? Mentoring je způsob vedení a učení dospělých. Představuje vztah mezi mentorem a mentee. Umožňuje předat zkušenosti a vhodným způsobem poradit. Profesní a sociální rozvoj

Kdy co? Nevědomá nekompetentnost V této etapě nemáte dostatek informací na to, abyste mohli řešit problémy a neuvědomujete si, že potřebné informace nemáte. Vědomá nekompetentnost V této etapě stále postrádáte potřebné informace, ale uvědomujete si, že je nemáte. Vědomá kompetentnost Máte potřebné informace a víte, že je máte. Nejste si ale ještě přesně a plně jisti tím, jak je používat. Nevědomá kompetentnost Máte informace, které potřebujete a natolik jste si je osvojili, že nemusíte přemýšlet o jednotlivých detailech, abyste věděli, co funguje a co ne. Úspěšně jste přetavili informace v poznání.

MENTOR JE FANOUŠKEM !!!

Životní cyklus učitele 6 Očekávání Očekávání Přežití Reflexe Realita Deziluze

Životní cyklus - intervence 7 Podpora Výzva Facilitace osobní či profesní vize

A co motivace? Vnější motivace = metody a techniky Vnitřní motivace = umět – moci – chtít Pokud se naučíme něco, co potřebujeme a stálo nás to jisté úsilí, prožíváme pocit úspěšnosti a jsme motivováni k dalšímu učení se.

Podmínky pro mentoring ve škole Chyba je součástí učení Čas a prostor Zdroje, informace Individualizace Propojení DVPP a kurikula Externí a pak interní Ocenění úspěchů H=P-N