Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Advertisements

VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Funkce tangens Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Funkce sinus a kosinus Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Integrační metody substituční metoda Základy infinitezimálního počtu.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Pravděpodobnosti jevů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Základy infinitezimálního počtu
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Charakteristiky variability
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_66.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_90.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Řešení rovnic v oboru komplexních čísel
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Vlastnosti funkcí tg x a cotg x
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základy infinitezimálního počtu
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Základy infinitezimálního počtu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Podobnost trojúhelníků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Pascalův trojúhelník je tabulka trojúhelníkového tvaru, v jejichž řádcích jsou postupně pro n = 0, 1, 2, … obsažena čísla 2

n = 0 n = 1 n = 2 n = 3 n = 4 n = n 3

4

Vlastnosti Pascalova trojúhelníku: každý řádek začíná a končí číslem 1, je souměrný podle svislé osy, součet libovolných dvou sousedních čísel v každém jeho řádku je roven číslu, které leží v následujícím řádku pod nimi 5

Binomická věta Pro každé dvě reálná čísla a, b a pro každé přirozené číslo n platí: binomický rozvoj ……… binomické koeficienty 6

Jiná možnost zápisu: 7

Příklad 1 Vypočtěte užitím binomické věty: (3 + 2x)4 (3 + 2x)4 = = 1•34•(2x)0 + 4•33•(2x)1 + 6•32•(2x)2 + 4•31•(2x)3 + 1•30•(2x)4= = 81 + 236x + 216x2 + 96x3 + 64x4 8

Příklad 2 Příklad 3 Vypočtěte užitím binomické věty: Určete pomocí binomické věty přibližnou hodnotu mocniny a) 2,018, b) 0,976 s přesností na 6 platných desetinných míst. 2,018 = (2 + 0,01) 8 0,976 = (1 – 0,03) 6 9

Příklad 4 Určete dvanáctý člen binomického rozvoje výrazu Řešení: k-tý člen binomického rozvoje (a+b)n je ve tvaru devátý člen binomického rozvoje je ve tvaru 10

Citace CALDA, Emil a Václav DUPAČ. Matematika pro gymnázia. 5. vyd. Praha: Prometheus, 2008, 170 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-365-3. PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika - příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 978-807-1960-997. POLÁK, Josef. Středoškolská matematika v úlohách. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1999, 626 s. ISBN 80-719-6166-3. 11