VZDUCH Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VZDUCH/ DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 016 Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Budeme lépe chránit zdraví lidí? Kontrola spalování odpadků – malý krůček vpřed.
Jaderná energie. Jestliže je jaderná energetika tak výhodná, proč se jich staví relativně málo ? ? ? ? ?
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Vzduch – 8.ročník Mgr. Jitka Říhová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
OXIDY. OXID SIŘIČITÝ ● Bezbarvý, jedovatý plyn ● Štiplavě zapáchá ● Vzniká při hoření síry ve vzduchu ● Vykytuje se v sopečných plynech ● Základní surovina.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Elektrické vodiče a izolanty
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vlastnosti plynů.
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Znečištění ovzduší Obr. 1
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název materiálu: Nerostné suroviny
AUTOR: Blanka Petlánová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Prezentace – výklad učiva
Atmosféra Země.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Vlastnosti plynů.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Usazené horniny = sedimenty
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzduch.
Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Neživá příroda - vzduch
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Složení a funkce atmosféry
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VZDUCH Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VZDUCH/ DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 016 Autor: Mgr. Alena Owczarzová

Vzduch kolem nás Můžeme jej vidět? Ne Můžeme jej ochutnat? Ne Můžeme jej čichat? Ne Pokus: - foukneme do rukou, nafoukneme balónek, odfoukneme papírek, pustíme papírovou vlaštovku, slámkou děláme bubliny do vody.

Věci, které se pohybují vzduchem 1. Pomocí proudu vzduchu kymácejí se větve stromů ubíhají oblaka poletuje listí, smetí, papíroví draci prádlo na šňůře poletují vlasy, šaty 2. Věci vrhány silou míče papírové vlaštovky, šipky 3. Pohybují se samy letadla ptáci

Význam vzduchu Prakticky všechny živé organismy (živá příroda) by bez kyslíku z ovzduší nemohly vůbec existovat. Má vliv na všechny chemické proměny jak v neživé přírodě, tak i v živých organismech (transport vody, neboli koloběh vody v ovzduší, je také důležitou průmyslovou surovinou).

Složení vzduchu Vzduch je směs plynů, tvořící plynný obal Země – atmosféru, sahající až do výše asi 10 000 km. Směs plynů: dusík, kyslík, argon, oxid uhličitý, neon, helium, metan, krypton, vodík, xenon.

Stlačený vzduch V průmyslu se stlačený vzduch používá zejména pro přenos energie pro pneumatické nástroje a zařízení. Stlačeným vzduchem se nafukují pneumatiky, zvedací vaky, nafukovací čluny, míče, hračky. Stlačený vzduch je dále používán při potápění.

Dopravní medium Vzduchem se pohybují všechna vozidla, hladinové lodě i všechna letadla. Vzduch v motorových letadlech s pevnými křídly letadlo nejenže pomáhá pohánět, ale nese jej i nad povrchem Země. Bezmotorová letadla (kluzáky, větroně a padáky) využívají všech vlastností vzduchu pro svůj přesně definovaný pohyb.

Zdroje znečistění vzduchu Způsobovány člověkem: Znečišťující látky spojené se spalováním různých typů paliv, jako je benzín, uhlí, dřevo, rafinace ropy, teplárny, tepelné elektrárny na pevná paliva a automobilová doprava (výfukové plyny). Spalování materiálů na ohništích, v kamnech, pecích a spalovnách odpadu, skládky odpadů, z nichž se uvolňuje metan. Přírodní zdroje: Prach z přírodních zdrojů, kouř a oxid uhelnatý, vznikající při lesních požárech.

Zdroje znečistění vzduchu v Karviné Oblast Ostravy a okolí je nejvíce znečištěnou oblastí nejen v ČR. Pravidelně zde dochází k překračování limitu pro polétavý prach a další znečišťující látky. Největším producentem znečištění je na Ostravsku společnost Arcelor Mittal a jejich železárny (a to především v Polsku). Další zdroj podílející se na znečištění je doprava, která znovu rozvíří usazený polétavý prach a emise z ní přispívají ke vzniku přízemního ozonu.

Zdravotní účinky znečištěného prostředí Znečištěné ovzduší je celosvětovou příčinou řady úmrtí a nemocí. Krátkodobé – onemocnění dýchacích cest, zvýšení výskytu zánětlivých onemocnění plic. Dlouhodobé - zhoršení funkce plic, výskyt rakoviny a srdečních onemocnění, zkrácení předpokládané délky života.

Ochrana ovzduší Budování zařízeními pro zachycování emisí (např. prachové filtry, katalyzátory, odsiřovací zařízení). Vzrostlá zeleň působí jako filtr, který zachycuje část jemných prachových částic

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzduch www.office.microsoft.com – klipart http://cs.wikipedia.org/wiki/Znečistěníovzduší