AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přítomný čas průběhový Present Continuous
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present Continuous Tense Questions
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_09_A6_Bartonkova TÉMA : The types of the films OBSAH : The types of the films ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_06_A6_Bartonkova TÉMA : Otázka + zápor v min. čase OBSAH : Otázka + zápor v min. čase ČÍSLO PROJEKTU.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_08_A6_Bartonkova TÉMA : Minulý čas – nepravidelná slovesa OBSAH : Minulý čas – nepravidelná slovesa.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Přítomný čas průběhový
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
Past continuous - exercises
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
Past simple and past continuous
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
Past continuous Minulý čas průběhový.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
LEISURE TIME.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
VY_32_INOVACE_Sei_III_10 Past continuous
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_19_Test -PPČ
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
VY_32_INOVACE_Spo_I_17 Past continuous - questions
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04_A6_Bartonkova TÉMA: Minulý čas průběhový OBSAH: Minulý čas průběhový ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

anotace V hodině se žáci seznámí s minulým časem průběhovým. Zopakují si tvoření příčestí pomocí koncovky – ing. Na konci hodiny si na cvičeních procvičí probrané gramatické učivo. Cvičení umožňují žákům přímou interakci s probíraným učivem, při překladu a tvoření vět si mohou díky prezentaci okamžitě zkontrolovat svoji práci. V případě neporozumění učivu se učitel může díky interaktivním prvkům vrátit zpět na teoretickou část a opětovně žákům vysvětlit probíraný gramatický jev. Hodina je koncipována tak, aby byla odučena v multimediální či počítačové učebně.

Past continuous tense minulý čas průběhový

Minulý čas průběhový Základní užití: užívá se k vyjádření dějů v minulosti neukončených v češtině je vyjadřován videm nedokonavým Rozdíl mezi min. časem prostým a průběhovým: I washed my car. Umyl jsem auto. I was washing my car. Umýval jsem auto. I read the book. Přečetl jsem knihu. I was reading the book. Četl jsem knihu.

Jak min. čas průběhový tvoříme? tvoří se slovesem to be v minulém čase was, were a přidáním koncovky – ing k plnovýznamovému slovesu play playing write writing sleep sleeping watch watching wash washing go going eat eating

Věta oznamovací: I was drinking juice. You were drinking juice. She was drinking juice. He was drinking juice. It was drinking juice. We were drinking juice. They were drinking juice.

Otázka: Yes, I was. Yes, we were. No, I wasn´t. No, we weren´t. Were you eating a cake? Was she eating a cake? Was he eaing a cake? Was it eating a cake? Were they eating a cake? Yes, I was. Yes, we were. No, I wasn´t. No, we weren´t.

Zápor: Zkrácený tvar I was not dancing. I wasn´t dancing. You were not dancing. You weren´t dancing. She was not dancing. She wasn´t dancing. He was not dancing. He wasn´t dancing. It was not dancing. It wasn´t dancing. We were not dancing. We weren´t dancing. They were not dancing. They weren´t dancing.

Make – ing forms. Use them in the sentences. go come eat drink watch look read write swim take going coming eating drinking watching looking reading writing swimming taking

Correct mistakes I were speaking about him with Tom. I was speaking about him with Tom. They were listen to music. They were listening to music. Were he writing his homework at home? Was he writing his homework at home? We going to the mountains. We were going to the mountains. You not plaing basketball . You weren't playing basketball.

translate – use past continuouns tense Jack pil džus. Jack was drinking juice. Daisy a Alice jedli koláč. Daisy and Alice were eating a cake. Tom a Bob nehráli počítačové hry. Tom and Bob weren ´t playing computer games. PoslouchalaZuzana rádio. Was Sue listening to the radio? Tančili Jim a Polly? Were Jim and Polly dancing? Já jsem nehrál tenis. I wasn´t playing tennis.

What were they doing? She was playing golf. He was reading his paper. She was sleeping. She was watching TV He was cooking. It was listening to music.

your homework 1. Vařil jsem večeři. 2. Kreslil jsi obrázek? 3. My jsme netančili. 4. Zpíval jsi tu píseň? 5. Ona se nedívala na televizi. 6. Procházela se Jane s jejím psem? 7. Četl jsi tu knihu o dinosaurech? 8. Oni psali test z matematiky. 9. Já jsem nepil džus. 10. Vařil tatínek večeři?

Thank you for your attention!

Citace KOCIÁNOVÁ, Zdeňka. New English for You 3 - Workbook. Nový Jičín: EDUCI, 2002, ISBN 80- 86381-10-0. KOCIÁNOVÁ, Zdeňka. New English for You 3 - Pupil´s book. Nový Jičín: EDUCI, 2002, ISBN 80- 86381-10-2. Ilustrace : Kliparty Office AUTOR NEUVEDEN. www.e-gramatica.com [online]. [cit. 23.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.e-gramatica.com/download/cas-minuly-prosty-a-prubehovy.pdf