Tým a skupina Pavla Kotyzová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Advertisements

Tým a skupina Pavla Kotyzová
MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Proč zaměstnávat ženy? Mgr. Veronika Šprincová. Diskriminace žen na trhu práce je dána z velké části předsudky spojenými zejména s mateřskou rolí žen,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
1. WORKSHOP.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Od skupiny ke kooperaci
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Pracovní porada Pracovní list.
Pracovní porada Pracovní list.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Organizační struktura
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Digitální učební materiál
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
jak budovat kulturu školy společně
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Synergie manažerského týmu
Psychologie test.
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Tým a skupina Pavla Kotyzová Týmová práce TYMP 1/ C1 Tým a skupina Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2016-17

Cíl a účel kurzu Týmová práce TYMP 1/ C1 Cíl: Na základě získaných informací a procvičení komunikačních, prezentačních dovedností účastníci kurzu: Uvědomí si význam týmové práce. Zjistí svoje místo v týmu. Naučí se vytvořit funkční tým při respektování rolí jednotlivců. Pochopí procesy, které v týmu probíhají. Uvědomí si prvky potřebné pro vlastní rozvoj. Účel: Podpora týmové práce. Zvládnutí řízení času. Zvládnutí vyjednávání v týmu. Snížení stresujících faktorů. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Obsah kurzu – témata: Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce, tým, skupina. Znaky dobrých týmů. Týmové role. Fáze vývoje týmu. Klíčové kompetence. Manažer a leader. Delegování a pravomoci, motivování, hodnocení. Styly vedení. Vedení lidí v různých fázích rozvoje. Procvičování týmových rolí, fáze. Výběr členů týmu. Adairovy kruhy. Time management. Kreativita – význam, bariéry, proces, rozvoj. Rozhodování - skupinové metody. Image jedince. Argumentace. Vyjednávání a ovlivňování. Námitky. Témata budou procvičována ve skupinách. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Literatura Týmová práce Základní literatura ADAIR, J.: Leadership. 2006. ISBN  978-80-251-1256-4. BĚLOHLÁVEK, F.: Jak vést svůj tým. 2008. ISBN 80-7226-308-0. MIKULÁŠTÍK, M.: Interpersonální komunikace. ISBN 80-7318-047-2. nebo MIKULÁŠTÍK, M.: Komunikační dovednosti v praxi. 2003. ISBN 80-247-0650-4. PLAMÍNEK, J.: Týmová spolupráce a hodnocení lidí. 2009. ISBN 978-80-247-2796-7.  Doporučená literatura ADAIR, J.: Vytváření efektivních týmů. 1994. ISBN 80-85603-70-5. Armstrong, M.; Stephens, T.: Management a leadership - Nejnovější přístupy. 2008. ISBN 978-80-247-2177-4. Belbin, M. R.: Manažerské týmy. Proč uspěly nebo selhaly. 2012. 978-80-7357-851-0. Belbin, M. R.: Nové obzory týmů. 2013. ISBN 978-80-7357-893-0. Hermochová, S.: Teambuilding. 2006. ISBN 80-247-1155-9. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem. 2011. ISBN 978-80-247-3664-8.

Organizace kurzu Cvičení ve skupinách: A úterý 13-15 hod - U44 217 Týmová práce TYMP 1/ C1 Organizace kurzu Cvičení ve skupinách: A úterý 13-15 hod - U44 217 B úterý 15-17 hod - U44 217 C středa 10-12 hod - U44 217 D středa 12-14 hod - U44 217 E středa 15-17 hod - U44 217 Uvedený čas = začátek práce, nikoliv příchod. Požadavky na studenta: dochvilnost týmové i individuální seminární úkoly aktivita ve cvičeních účast 80 % (tj. 10x), při účasti menší (min. však 8x) navíc seminární úkol, méně = není předmět absolvován. Ukončení kurzu: klasifikovaný zápočet, písemný test min. 60 %. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Týmová práce TYMP 1/ C1 Organizace kurzu PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz nebo pavla.kotyzova@seznam.cz http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Týmový úkol proč lidé rádi pracují v týmu, proč někteří neradi pracují v týmu, co mě motivuje k výkonu v práci v týmu, co mě odrazuje od práce v týmu, co potřebuje tým, aby byl funkční, znaky dobrých týmů, které dovednosti jsou důležité pro  práci v týmu a proč, jaký má být vedoucí týmu, rizika práce v týmu, jak jim předcházet co nelze dělat v týmu a) Příprava (diskuze + příprava prezentace + výběr prezentátora), b) prezentace PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Co je tým Tým je malá pracovní skupina členěná podle funkcí, Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Co je tým Tým je malá pracovní skupina členěná podle funkcí, se společně stanovenými cíli, s intenzivními vzájemnými vztahy, s výrazným kolektivním duchem a se silnou soudržností mezi členy týmu. (podle Wiendiecka) Tým je malá skupina lidí, jejichž dovednosti se vzájemně doplňují, kteří jsou oddáni společné vizi a intenzivní společnou prací na dosažení jasných cílů k jejímu naplnění směřují. (podle Katzenbacha a Smitha) http://www.fkvl.estranky.cz/fotoalbum/oddilove-fotografie/a-tym/366 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/,

Rozdíly mezi týmem a skupinou Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou Vztah ke spolupracovníkům Přístup k plnění úkolů Využití talentu členů Důvěra Otevřenost komunikace Využití kvalifikace Přístup ke konfliktu Účast na rozhodování PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ a Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ a Běžné skupiny Týmy Vztah ke spolu-pracovníkům Lidé se domnívají, že jsou sdruženi někým nebo něčím. Jednotliví pracovníci pracují nezávisle na sobě. Někdy se jejich zájmy kříží. Členové si uvědomují vzájemnou závislost. Cíle jsou dosahovány spoluprací. Nedochází ke ztrátám kvůli obraně vlastních zájmů. Přístup k plnění úkolů Lidé se starají sami o sebe, nebylo jim umožněno podílet se na stanovení cílů. Členové chápou smysl společné odpovědnosti za práci a za výsledek. Cíle pomáhali stanovit. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/,

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ b Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ b Běžné skupiny Týmy Využití talentu členů Vedoucí sděluje lidem, co mají udělat. Neptá se, jak by úkol řešili sami. Nikdo nepodněcuje návrhy. Členové uplatňují svůj vlastní talent a znalosti ke prospěchu týmu. Návrhy jednotlivců jsou podporovány a rozvíjeny. Důvěra Lidé nedůvěřují motivům kolegů, nechápou jejich roli v plnění úkolu. Názory a nesouhlas jsou vyjadřovány tajně nebo nepřátelsky. Členové pracují v atmosféře vzájemného porozumění. Jasně vyjadřují své názory, nesouhlas i pocity. Otázky jsou vítány! PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ c Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ c Běžné skupiny Týmy Otevřenost komunikace Lidé si dávají pozor na to, co říkají, vzájemné porozumění není možné. Objevují se intriky. Členové komunikují čestně a otevřeně. Využití kvalifikace I když mohou být lidé dostatečně kvalifikováni, využití jejich znalostí a dovedností omezuje nadřízený nebo spolupracovníci. Členové jsou povzbuzování k rozvoji dovedností a k tomu, aby využívali vše, co se naučili. Jsou podporováni ostatními členy týmu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ d Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ d Běžné skupiny Týmy Přístup ke konfliktu Lidé se dostávají do konfliktních situací a nevědí, jak je řešit. Nadřízený zpravidla zasahuje, až konflikt přeroste. Členové chápou konflikt jako běžný projev mezilidských vztahů, jako příležitost k vzniku nových myšlenek. Rychle a konstruktivně pracují na řešení konfliktu. Účast na rozhodování Jde spíše o všeobecné přizpůsobení. Členové se zúčastňují rozhodování, ale chápou, že pokud se nemohou dohodnout nebo jsou v ohrožení, má rozhodující slovo vedoucí týmu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Týmový úkol – Kdo se k čemu hodí/ a Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Týmový úkol – Kdo se k čemu hodí/ a Postavte funkční stroj o šesti různorodých částech. Vytvořte nejpočetnější skupinu předmětů jedné barvy. Počet? Odpovězte písemně na otázku: kdo postavil tuto budovu? Postavte nejvyšší bezpečnou věž. Výška? Vytvořte nejdelšího hada. Délka? Napište báseň o naší škole. Čas: 20 min na realizaci úkolu, Připravte prezentaci úkolu/tým PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/,

Týmový úkol – Kdo se k čemu hodí/ b Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Týmový úkol – Kdo se k čemu hodí/ b Postavte funkční stroj o šesti různorodých částech. Vytvořte nejpočetnější skupinu předmětů jedné barvy. Odpovězte písemně na otázku: kdo postavil tuto budovu? Postavte nejvyšší bezpečnou věž. Vytvořte nejdelšího hada. Napište báseň o naší škole. Odpovězte písemně na otázky: Kdo byl vůdcem? Jak se jím stal? Jak byl sledován cíl? Jak byli podporováni jednotlivci? Jak byl posilován týmový duch? Jak byly rozděleny úkoly? Podle čeho? Jak jste postupovali při plnění úkolu? Jaká byla atmosféra v týmu? Příprava 10 min, prezentace 3 min/tým PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Přínos týmové práce Potenciál skupiny není součtem potenciálu jednotlivců. Synergický efekt zvyšuje účinek týmové práce. Efektivnost posuzujeme podle kritérií: skupinová efektivnost skupinový vývoj osobní spokojenost Synergický efekt se objevuje až ve zralé skupině. Výkon skupiny převyšuje možnost součtu potenciálu jednotlivců. Dochází k doplňování chybějících vlastností a dovedností jednotlivých členů. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova