Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ve větách vyhledej několikanásobný podmět a barevně ho označ:
Advertisements

Procvičovací cvičení – shoda přísudku s podmětem
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Podstatná jména - číslo
Psaní i/y v koncovkách sloves
Podmět (Po) - opakování
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Číslo podstatných jmen
Shoda přísudku s podmětem
PODSTATNÁ JMÉNA.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
SHODA PODMĚTU S PŘÍSUDKEM
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského životného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
72.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod mužský
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Motýli sešity koně autobusy domy míče strojvedoucí přátelé skákaly jezdily poletovali stávkovali se rozdávaly se bavili dupali se stavěly K daným podstatným.
Název školy:Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_125_PODSTATNÁ_JMÉNA Téma: Druhy podstatných.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí.
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá: jablka auta kuřata rajčata kola srdce světla polena bila dozrávala hořela troubila padala pípala.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_16 Téma: Pravopis – shoda přísudku s podmětem Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Shoda podmětu s přísudkem Název sady: Český jazyk 4. ročník.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Co je to několikanásobný podmět?. Několikanásobný podmět je vyjádřen několika souřadnými výrazy. Jednotlivé členy několikanásobného podmětu oddělujeme.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět Slon, slonice a slůně se vydali k napajedlu.
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB autor:VAŇOUSOVÁ VĚRA Název materiálu: VY _32_INOVACE_ČESKÝ JAZYK PRO 4.ROČNÍK_15_mluvnické kategorie.
Shoda přísudku s podmětem
Co je to několikanásobný podmět?
Anotace: prezentace slouží k procvičování předložek 2.a 7.pádu
Anotace: prezentace slouží k seznámení s podstatnými jmény
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Anotace: prezentace slouží k procvičování určování slovních druhů
Anotace: prezentace slouží k seznámení se slovesy
Anotace: prezentace slouží k procvičování a rozšiřování slovní zásoby
Anotace: prezentace slouží k procvičování párových souhlásek
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Co jsou to podstatná jména?
Anotace: prezentace slouží k procvičování koncovek podst. jmen
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 049
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá:
Shoda podmětu s přísudkem
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_Inovace_6.3.2 shoda přísudku s několikanásobným podmětem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Předmět: Český jazyk Ročník: V
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Žáci si zopakují problematiku shody přísudku s podmětem.
Anotace: prezentace slouží k procvičování slovních druhů
Transkript prezentace:

Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB autor:VAŇOUSOVÁ VĚRA Název materiálu: VY _32_INOVACE_ČESKÝ JAZYK PRO 4.ROČNÍK_08_shoda přísudku s podmětem Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.2737 Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého

Napiš věty v množném čísle v minulém čase množné číslo Pes štěká na kočku. Psi štěkali. Kuře pípá. Kuřata pípala. Dívka myla okna. Dívky myly okna. Teplý den skončil. Teplé dny skončily. Kráva se pase na louce. Krávy se pásly na louce. Jabloň v zahradě rozkvetla. Jabloně v zahradě rozkvetly. Divoký kůň se splašil. Divocí koně se splašili. Rudá růže kvetla. Rudé růže rozkvetly. Servírka obsluhovala hosty. Servírky obsluhovaly hosty. Holub vrkal na střeše. Holubi vrkali na střeše.

Napiš věty v množném čísle v minulém čase množné číslo V pokoji je křeslo. V pokoji byla křesla. Na zahradě běhalo house. Na zahradě běhala housata. V noci nesvítilo světlo. V noci nesvítila světla. U lesa pobíhal zajíc. U lesa pobíhali zajíci. Na poli rachotil traktor. Na poli rachotily traktory. V lese houkala sova. V lese houkali sovy. Dítě běhalo venku. Děti běhaly venku. Hrad stál na kopci. Hrady stály na kopci. Brouček zalezl do trávy. Broučci zalezli do trávy. Stoh slámy spadl. Stohy slámy spadly.

Napiš věty v množném čísle v minulém čase množné číslo Na zdi visí obrázek. Na zdi visely obrázky. V knize je malé písmeno. V knize byla malá písmena. Oddíl vojáků se zastavil. Oddíly vojáků se zastavily. Autobus se sportovci odjel. Autobusy se sportovci se rozjely. Slavík v kleci zpíval. Slavíci v kleci zpívali. Majitel volal na psa. Majitelé volali na psy. U silnice stál topol. U silnice stály topoly. Vazba knihy se rozlepila. Vazby knih se rozlepily. Nádrž se naplnila vodou. Nádrže se naplnily vodou. Kůň cválal po dráze. Koně cválali po dráze.

Napiš věty v množném čísle v minulém čase množné číslo Hlas chlapce utichl. Hlasy chlapců utichly. Židle stála u stolu. Židle stály u stolu. Přístroj se porouchal. Přístroje se porouchaly. Člen kapel přijel. Členové kapely přijeli. Kapela hrála na zábavě. Kapely hrály na vystoupení. Kolo se točilo pomalu. Kola se točila pomalu. Žák cvičil v tělocvičně. Žáci cvičili v tělocvičně. Voják bojoval ve válce. Vojáci bojovali ve válce. Chlapec sbíral houby. Chlapci sbírali houby. Miminko plakalo. Miminka plakala.

Napiš věty v množném čísle v minulém čase množné číslo Lišce se narodilo mládě. Lišce se narodila mláďata. Turista prošel stezkou. Turisté prošli stezkou. Moucha se chytla do pavučiny. Mouchy se chytly do pavučiny. Záhon zarostl plevelem. Záhony zarostly plevelem. Orel kroužil nad lesem. Orli kroužili nad lesem. Družstvo chlapců vyhrálo. Družstva chlapců vyhrála. Skupina lidí stála u obchodu. Skupiny lidí stály u obchodu. Strom se zelenal. Stromy se zelenaly. Cvičitel volal na psy. Cvičitelé volali na psy. Dítě se rozběhlo k tetě. Děti se rozběhly k tetě.