Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU. Co Vás dnes čeká? Představení realizátora a partnera projektu Představení projektu a jeho aktivit Možnosti mobilních technologií.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Institut Celoživotního Vzdělávání
Místní plán inkluze + OP VVV
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OBHAJOBA MATURITNÍ PRÁCE
Práva dítěte Výchova k občanství
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci
Transkript prezentace:

Návrh informačního vzdělávání chovatelů psů a koček s využitím Challenge Based Learning Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D. Oponent práce: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph. D.

Osnova obhajoby Cíl práce Postup Představení praktické části práce Popis praktického bloku kurzu Závěry práce

Cíl práce Představení pojmu Challenge Based Learning Uvedení principů Challenge Based Learning do praktické ukázky Fáze angažování Fáze vyšetřování Fáze jednání Návrh výuky zaměřující se na zvýšení informační gramotnosti chovatelů s využitím Challenge Based Learning

postup Teoretická část Vymezení základních pojmů Informační gramotnost, kritické myšlení, aktivní učení Představení rámce Challenge Based Learning Příprava výuky Průběh výuky Praktická část Návrh kurzu informačního vzdělávání s praktickým využitím Challenge Based Learning

Představení praktické části práce Návrh kurzu informačního vzdělávání s praktickým využitím Challenge Based Learning Informace o kurzu Praktický blok Blok reflexe

Popis praktického bloku kurzu Lekce 1: Představení kurzu a teorie informační gramotnosti Lekce 2: Představení informačních zdrojů Lekce 3: Stanovení výzvy a skupinové zpracování Lekce 4: Skupinové zpracování výzvy Lekce 5: Prezentace řešení a diskuze

Závěry práce Implementace rámce Challenge Based Learning do výuky je přínosná Challenge Based Learning lze kombinovat s dalšími přístupy Návrh je teoretickou formou a jeho implementace je závislá na konkrétních zájemcích a jejich individuálním přístupu

Děkuji za pozornost. Linda Dufková.

Otázky oponenta práce 1. Jednou z oblastí diskuse je patřičnost a míra využití některých zdrojů informací – například zdroje J. Muchové, zdroje Nováčkové, Kopřivy a Nevolové, online Seznamu metod aktivního učení nebo zdroje Zdeňka Jonáka. Zdůvodněte prosím, proč jste zvolila právě tyto zdroje z mnoha jiných, které k dané problematice existují, a jak konkrétně jste informace z nich využila v provazbě s tématem. 2. Které odborné zdroje je třeba vzít v potaz, pokud pracujete s tématem týkajícím se zájmového vzdělávání potažmo rozvoje kompetencí v něm? 3. Máte osobní edukační zkušenost s rámcem CHBL? Uveďte pozitiva a negativa. Co považujete v rámci CHBL za klíčové pro celoživotní učení v kontextu oboru ISK?

Seznam metod aktivního učení. In: Projektové vyučování [online]. 2009 1. MUCHOVÁ, Jiřina. Metody aktivního učení. In: Katalog podpůrných opatření [online]. 2015 NOVÁČKOVÁ J., KOPŘIVA P., NEVOLOVÁ D. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashöfer. 2005. Seznam metod aktivního učení. In: Projektové vyučování [online]. 2009 JONÁK, Zdeněk. Brainstorming a myšlenkové mapy. In: Metodický portál RVP.cz [online]. 2007 2. Metodika pro podporu tvorby ŠVP ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání . Vydal: NIDM ve spolupráci s MŠMT v Praze roku 2009 Školský zákon + prováděcí vyhláška o zájmovém vzdělávání

Otázky vedoucího práce Na s. 32 uvádíte, že role učitele je v konstruktivismu odlišná proti CHBL. Můžete přiblížit, v čem tento rozdíl vidíte? Na s. 41 píšete, že využíváte výukový rámec E-U- R. Rozeberte jednu z lekcí, které jste navrhla, a přiřaďte aktivity k jednotlivým fázím tohoto rámce.

Lekce 2: Představení informačních zdrojů v oblasti chovu psů a koček EVOKACE Zadání úkolu „Jaké zdroje informací znáte a využíváte?“ z hlediska chovatelství -> student si vybaví zdroje, které zná, používá (zkušenost řešení zdrav. problému). UVĚDOMĚNÍ Hledání dalších zdrojů a diskuze v lekci s ostatními účastníky kurzu nad kvalitou zdrojů. REFLEXE Osvojení principů určení relevantního zdroje a následné využití zdrojů při zpracování výzvy.