Vzdělávací Databáze KHP EUROVOC "BANKA ZNALOSTÍ"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Informační gramotnost na středních školách
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Memorandum o celoživotním učení
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Environmentální výchova a
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Celoživotní vzdělávání
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
Co je to Teagasc? Teagasc - Úřad pro rozvoj zemědělství a potravinářství - je státní orgán poskytující integrované služby pro výzkum, poradenství a vzdělávání.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Informační a vzdělávací
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Konflikt, koření života
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Vzdělávací Databáze KHP EUROVOC "BANKA ZNALOSTÍ" Presentace INERGO, a.s. Vzdělávací Databáze "BANKA ZNALOSTÍ" Praha, 12. Březen, 2008 Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 1 KHP EUROVOC

TRANSFORMACE ZNALOSTÍ A INFORMACÍ MOTTO: Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 2 TRANSFORMACE ZNALOSTÍ A INFORMACÍ (internet, literatura, expertní znalosti) DO ZNALOSTNÍCH DATABÁZÍ S VYUŽITÍM PRO KONKRÉTNÍ CÍLOVOU SKUPINU STRUKTUROVANOU PODLE VĚKOVÉ A VZDĚLANOSTNÍ ÚROVNĚ

CO ŘEŠÍ EU NÁRODNÍ STRATEGIE CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ V ČR 3 Rada Evropské Unie pro vzdělávání, mládež a kultura ROZVOJ CŽU v EU a ČR KONCEPCE CŽU 2007 -2013 MINISTŘI ZEMÍ EU ZDROJ: Zasedání Rady ministrů EU pro kulturu, vzdělávání a mládež - Heidelberg 2. března 2007 ŘEŠÍ PŘÍSTUP VŠECH KE VZDĚLÁNÍ OSOB - ZNALOSTI DOVEDNOSTI KVALITA VYUŽITÍ POTENCIÁLU VŠECH OSOB PODPORA VÝZKUMU A INOVACÍ SOCIÁLNÍ SOUDRŽNOST MULTIKULTURÁLNÍ SPOLEČNOST NÁRODNÍ STRATEGIE CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ V ČR OTEVŘENÉ OTÁZKY: PRO KOHO? JAK? KOLIK TO BUDE STÁT? CO, TÉMA? Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 3

EVROPSKÉ CÍLE : PRIORITY : CŽU CÍL TRHU PRÁCE 4 KLÍČOVÉ KOMPETENCE FORMÁLNÍ NEFORMÁLNÍ INFORMÁLNÍ EVROPSKÉ CÍLE : EVROPSKÁ INFORMAČNÍ SPOLEČNOST PRO RŮST A ZAMĚSTNANOST PRIORITY : JEDNOTNÝ EVROPSKÝ INFORMAČNÍ PROSTOR INOVACE A INVESTICE DO VÝZKUMU INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ EVROPSKÁ INFORMAČNÍ SPOLEČ-NOST PRO RŮST A ZAMĚSTNANOST – ZLEPŠENÍ SLUŽEB A KVALITY ŽIVOTA EVROPA ZNALOSTÍ INFORMAČNÍ SPOLEČNOST OBČAN, JEDINEC GRAMOTNÝ DEMOKRATICKÉHO ROZHODOVACÍHO PROCESU ZVLÁDNUL INFORMAČNÍ GRAMOTNOST ABY SE UČIL UPLATNIL ZNALOSTI CŽU TRHU PRÁCE 1. POLITICKÁ A GEOGRAFICKÁ 6. EKOLOGICKÁ 4. SPOLEČENSKO - VĚDNÍ 5. VÝROBNĚ - TECHNOLOGICKÁ 2. LEGISLATIVNĚ - PRÁVNÍ 3. EKONOMICKÁ, FINANČNÍ , TRŽNÍ A ZAMĚSTNANOSTNÍ ZÍSKAL ZNALOSTI Z OSTATNÍCH GRAMOTNOSTÍ BYL A MOHL SE ZÚČASTNIT CÍL Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 4

ZNALOSTNÍ BATABÁZE PRODUKT GENEZE POZNATKY ZNALOSTNÍ BATABÁZE PRODUKT NEW VZDĚLÁVACÍ DATABÁZE VYTVOŘIT SYSTÉM POJMENOVAT PŘIŘADIT UTŘÍDIT DEFINOVAT KOMENTÁŘ VŠ KOMENTÁŘ SŠ KOMENTÁŘ ZŠ KLÍČOVÉ POJMY KATEGORIE PODKATEGORIE POTŘEBNÝ NEZÁVISLÝ OBJEKTIVNÍ UNIVERZÁLNÍ DISTRIBUOVATELNÝ TRVALÝ KONKURENČNÍ TESTOVAT SEBEREFLEXE AXIOM PŘEDMĚTY MODULY KURZY STUDIJNÍ OBORY Vzdělanostní centra CŽU - FENOMÉN DEF. PROSTŘEDÍ KVALITA, PLATNOST MAX. UŽIVATELŮ CÍLOVÁ SKUPINA VÁHA DALŠÍ PRODUKTY Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 5

PROSTŘEDÍ PROJEKTU 6 P V OBECNÝ UŽIVATEL INTERNETOVÁ SÍŤ - DATABÁZE - INFORMACE "IS" STUDENT ON-LINE VAZBA DATABÁZÍ INERGO NA WEBOVOU SÍŤ (MOODLE) OPORY (PŘEDMĚTY) GLOSÁŘE BUDOUCÍ ZNALOSTNÍ DATABÁZE SPRÁVA SYSTÉMU TUTOŘI A STUDENTI ÚKOLY, ZNÁMKY, FÓRA webové prohlížeče P webové vyhledávače V PROSTŘEDÍ PROJEKTU - INFORMACE ON-LINE KOMUNIKACE STUDENT – DB INERGO LEGENDA: - DATABÁZE INERGO - DATABÁZE ON LINE KOMUNIKACE S IS INFORMACE INERGO Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 6 OFF-LINE

NOVÁ ZNALOSTNÍ DATABÁZE INERGO EXISTUJÍCÍ DATABÁZE NOVÁ ZNALOSTNÍ DATABÁZE INERGO KOMERČNÍ DATABÁZE VEŘEJNÉ DATABÁZE SOUKROMÉ DATABÁZE UTAJENÉ DATABÁZE FIREMNÍ DATABÁZE VĚDECKÉ DATABÁZE ŠEDÉ DATABÁZE DATABÁZE KNIHOVEN DATABÁZE ARCHÍVŮ DALŠÍ DATABÁZE VZTAHY DATABÁZÍ Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 7

V PROCESU FORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE KOMPTETNCE K UČENÍ KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ KOMPETENCE OBČANSKÉ KOMPETENCE PRACOVNÍ DEFINICE KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ : SOUBOR VĚDOMOSTÍ, DOVEDNOSTÍ, SCHOPNOSTÍ, POSTOJŮ A HODNOT ZNALOST GRAMOTNOSTÍ TÝMOVÁ PRÁCE SCHOPNOST SE DÁLE VZDĚLÁVAT INFORMAČNÍ GRAMOTNOST POČÍTAČOVÁ GRAMOTNOST KOMUNIKACE SEBEPOJETÍ (ZDRAVÉ SEBEVĚDOMÍ) ZÁJEM O POLITIKU MULTIKULTURNÍ DOVEDNOSTI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ MANAGEMENT ZMĚN ODBORNÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI V PROCESU FORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRACOVNÍM PROCESU 6 LET 25 LET 65 LET VIZE PRO CŽU V EU: Poskytnout všem skupinám populace v průběhu celého života příležitost získávat kvalifikace použitelné na trhu práce a osvojovat si klíčové kompetence potřebné pro uplatnění v pracovním, občanském i osobním životě. Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 8

INFORMAČNĚ ZNALOSTNÍ SYSTÉM "BANKA ZNALOSTÍ" GRAMOTNOSTI ÚROVEŇ VZDĚLÁNÍ (ZNALOSTÍ) VZDĚLÁVACÍ OBLASTI 1 - INFORMAČNÍ GRAMOTNOST 2 - FUNKČNÍ GRAMOTNOST 3 - POČÍTAČOVÁ GRAMOTNOST VYŠŠÍ STUPEŇ ZNALOSTÍ STŘEDNÍ STUPEŇ ZNALOSTÍ ZÁKLADNÍ STUPEŇ ZNALOSTÍ 1 2 3 STŘEDNÍ ZÁKLADNÍ VYŠŠÍ LEGENDA: OBECNOSTI VĚDY REALIZACE - INFORMAČNÍ DATABÁZE - ZNALOSTNÍ DATABÁZE ČLOVĚK RODINA SPOLEČNOST KVALITA ŽIVOTA PŘÍRODA KULTURA VĚDA TECHNOLOGIE ZDROJE ZNALOSTNÍ DATABÁZE TRANSFORMACE INFORMACÍ A ZNALOSTÍ (internet, literatura, expertní vědomosti) DO ZNALOSTNÍCH DATABÁZÍ S VYUŽITÍM PRO KONKRÉTNÍ CÍLOVOU SKUPINU STRUKTUROVANOU PODLE VĚKOVÉ A VZDĚLANOSTNÍ ÚROVNĚ. INTERNET KNIHOVNY AUTOŘI Prepared by: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague FEBRUARY 2008 9

VZTAHY GRAMOTNOSTÍ 10 SKUPINY GRAMOTNOSTÍ INFORMAČNÍ GRAMOTNOST GRAMOTNOST = ZNALOST, DOVEDNOST DEFINICE GRAMOTNOSTÍ: INFORMAČNÍ GRAMOTNOST JE FUNKČNÍ GRAMOTNOST V INFORMAČNÍ SPOLEČNOSTI POČÍTAČOVÁ GRAMOTNOST JE ZNALOST JEDINECE EFEKTIVNĚ VYUŽÍVAT POČÍTAČE FUNKČNÍ GRAMOTNOST JE SCHOPNOST AKTIVNĚ PARTICIPOVAT VE SVĚTĚ INFORMACÍ DOKUMENTOVÁ GRAMOTNOST JE SCHOP-NOST NÁLÉZT A POROZUMĚT INFORMACÍM, OBSAŽENÝM V DOKUMENTU, A VYUŽÍT JE JAZYKOVÁ GRAMOTNOST JE SCHOPNOST JEDINCE PRACOVAT A DOROZUMĚT SE V CIZÍM JAZYCE LITERÁRNÍ GRAMOTNOST JE SCHOPNOST NALÉZT A POROZUMĚT INFORMACÍM OBSAŽENÝM V TEXTU NUMERICKÁ (KVANTITATIVNÍ) GRAMOTNOST JE DOVEDNOST MANIPULOVAT S ČÍSLY INFORMAČNÍ GRAMOTNOST POČÍTAČOVÁ (INTERNETOVÁ) GRAMOTNOST literární dokumentová numerická jazyková FUNKČNÍ GRAMOTNOST 1. POLITICKÁ A GEOGRAFICKÁ 6. EKOLOGICKÁ 2. LEGISLATIVNĚ - PRÁVNÍ 3. EKONOMICKÁ, FINANČNÍ, TRŽNÍ A ZAMĚSTNANOSTNÍ 4. SPOLEČENSKO - VĚDNÍ 5. VÝROBNĚ -TECHNOLOGICKÁ SKUPINY GRAMOTNOSTÍ (Agregace 21 polí EUROVOC) Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 10

Tématická pole EUROVOC Nové skupiny GRAMOTNOSTÍ POLITICKÁ A GEOGRAFICKÁ politický život, mezinárodní vztahy, evropské společenství, geografie, mezinárodní organizace 1. LEGISLATIVNĚ - PRÁVNÍ právo 2. EKOLOGICKÁ životní prostředí 6. VÝROBNĚ - TECHNOLOGICKÁ doprava, zemědělství, lesnictví a rybářství, zemědělství a výživa, výroba, technologie a výzkum, energetika, průmysl 5. ekonomický život, obchod, finance, podnikání a konkurence, zaměstnanost a práce EKONOMICKÁ, FINANČNÍ, TRŽNÍ A ZAMĚSTNANOSTNÍ 3. SPOLEČENSKO - VĚDNÍ sociální otázky, vzdělávání a komunikace, věda 4. Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 11 AGREGACE 21 TEMATICKÝCH POLÍ THESAURU EUROVOC DO SKUPIN GRAMOTNOSTÍ

HLEDÁME ODPOVĚĎ ZNALOSTNÍ DATABÁZE BANKA ZNALOSTÍ DEFINICE: PŘÍKLAD POSTUPU VYHLEDÁVÁNÍ HLEDÁME INFORMACI DEFINICI VÝZNAM MÁME DOTAZ PTÁME SE ODPOVĚĎ CO TO JE KAM TO PATŘÍ KDE TO MŮŽEME POUŽÍT K ČEMU SE TO DÁLE VZTAHUJE POJEM „PARLAMENT“ DOTAZ OBJEKT VYHLEDÁVÁNÍ ZNALOSTNÍ DATABÁZE CO JE ZNALOSTNÍ DATABÁZE JAK VZNIKÁ CO UMÍ K ČEMU JI LZE VYUŽÍT BANKA ZNALOSTÍ GRAMOTNOSTI TÉMATICKÁ POLE SKUPINY KLÍČOVÉ POJMY SYNONYMA POJEM +DEFINICE „PARLAMENT“ ODPOVĚĎ √ IHNED √ VĚROHODNÁ √ JEDNODUCHÁ „ PARLAMENT“ „Je sbor, shromáždění, které si volí občané příslušné administrativní územní jednotky, státu, svazku států nebo spolkové země, aby zastupoval jejich zájmy při její správě…“ PATŘÍ DO SKUPINY: POLITICKÝ ŽIVOT POLITICKÝ RÁMEC POLITICKÁ A GEOGRAFICKÁ GRAMOTNOST DEFINICE: Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 12

"KnowHowPort" - DATABÁZE GRAMOTNOSTÍ RADA EVROPY EVROPSKÁ CENTRÁLNÍ BANKA EVROPSKÁ ÚMLUVA O OCHRANĚ LIDSKÝCH PRÁV Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 13 "KnowHowPort" - DATABÁZE GRAMOTNOSTÍ PŘÍKLADY DEFINIC DESKRIPTORŮ

ZNALOSTNÍ DATABÁZE CÍLOVÉ SKUPINY NÁŠ PRODUKT OSLOVUJE 14 sdružení pracujících v oblasti celoživotního učení včetně sdružení studentů, učňů, žáků, učitelů, rodičů a účastníků dalšího vzdělávání výzkumná střediska a subjekty zabývající se otázkami celoživotního učení osoby a subjekty zodpovědné za systémy a politiky týkající se kteréhokoli aspektu celoživotního učení na místní, regionální a celostátní úrovni státní správy instituce nebo organizace poskytující možnosti vzdělávání v souvislosti s programem celoživotního učení nebo v mezích jeho podprogramů osoby na trhu práce učitele, školitele a jiné pracovníky účastnící se kteréhokoli aspektu celoživotního učení subjekty poskytující poradenské, konzultační a informační služby, související se všemi aspekty celoživotního učení podniky, sociální partnery a jejich organizace na všech úrovních, včetně obchodních organizací a obchodních a průmyslových komor neziskové organizace, dobrovolné organizace, nevládní organizace žáky, studenty, učně a účastníky dalšího vzdělávání OSLOVUJE NÁŠ PRODUKT ZNALOSTNÍ DATABÁZE Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 14

KNOWLEDGE DATABASE ZNALOSTNÍ DATABÁZE TV ON-LINE PŘÍSTUPY UŽIVATELŮ K INFORMAČNÍM A VZDĚLÁVACÍM DATABÁZÍM, DEFINICÍM A VÝKLADŮM INFORMAČNÍ A VZDĚLÁVACÍ DATABÁZE STATISTIKY, ROZBORY, SLEDOVANOST, EVIDENCE ÚDRŽBA DAT A AKTUALIZACE SYSTÉMU STUDIJNÍ OBORY (AKREDITOVANÉ PŘEDMĚTY) SLOUČENÉ DO OBORŮ – STUDIUM Bc., Mgr. DOSTUPNÉ Z WEBu VYBUDOVÁNÍ „ŠKOLY CŽU“ SLOUČENÍ OBORŮ – STUDIUM Bc., Mgr. DOSTUPNÉ Z WEBu, INTERNET DVD ROM TISK MOBILNÍ TELEFON OVĚŘOVÁNÍ ZNALOSTÍ - TESTY TV ON-LINE Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 15 STUDIJNÍ PŘEDMĚTY SAMOSTATNÁ TÉMATA (I CERTIFIKOVANÁ) DOSTUPNÁ Z WEBu ZNALOSTNÍ DATABÁZE

ZNALOST POJMŮ KLÍČOVÉ POJMY MOTIVACE 100 % 50 % 500 1500 2500 1000 2000 věk 19 25 60 ZNALOST POJMŮ KLÍČOVÉ POJMY VYROBIT ZPŘÍSTUPNIT DATABÁZE Δ+ PRŮMĚRNÝ ČLOVĚK ROZŠIŘOVAT ZNALOSTI PRO DOVEDNOSTI KAŽDÝ MÁ SVOJI KŘIVKU RŮSTU ZNALOSTÍ MÁ OMEZENÝ PŘÍSTUP K OVĚŘENÍ ZNALOSTÍ NEMÁ KDE ZNALOSTI OTESTOVAT NEMÁ ZÁJEM SE DÁLE UČIT MUSÍ MÍT PŘÍLEŽITOST PROSTŘEDKY EXISTUJÍ – CHYBÍ „OBSAH“ PŘÍRŮSTEK ZNALOSTÍ - CŽU + PRAXE + VLASTNÍ AKTIVITA LEGENDA: Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 16 ZNALOSTI ORGANIZOVAT

DALEŮV KUŽEL ZKUŠENOSTÍ DRAMATICKÁ PREZENTACE DĚLÁNÍ REÁLNÝCH VĚCÍ SIMULACE REÁLNÝCH ZKUŠENOSTÍ PŘEDNÁŠENÍ ÚČAST V DISKUZI Sledování děje v určitém místě Sledování prezentace Sledování exponátů Sledování filmů Sledování obrázků Poslech Čtení 10 % toho co čteme 20 % toho co slyšíme 30 % toho co vidíme 50 % toho co slyšíme a vidíme 70 % toho co říkáme Verbální příjem Visuální příjem Přijímání & účast Činnost Aktivní Pasivní 90 % toho co děláme a říkáme CO SI PAMATUJEME NAŠE MÍRA ANGAŽOVANOSTI Edgar Dale, Audio-Visual Methods in Technology, Holt, Rinehart and Winston. Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 17

NEFORMÁLNÍ A INFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŘEŠENÍ URČENÉ PRO INTERNET MOBILNÍ SÍŤ TV ON-LINE BANKA ZNALOSTÍ GRAMOTNOSTI DOVEDNOSTI KOMPETENCE KnowHowPort ZNALOSTNÍ DATABÁZE ON-LINE PŘÍSTUP POJMY: UTŘÍDĚNÉ AUTENTIZOVANÉ INFORMACE TRANSFORMOVANÉ NA ZNALOSTI TECHNICKÉ PROSTŘEDKY Náš produkt CÍLOVÁ SKUPINA CŽU STROM ŽIVOTA (ČESKÁ Republika-2010) NEFORMÁLNÍ A INFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ FORMÁLNÍ VZDĚLÁ- VÁNÍ Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 18

*) použito zdroj HumanDevRep2005 CÍLOVÁ SKUPINA MOŽNÝCH UŽIVATELŮ EVROPA POČET OBYVATELCELKEM (v mil.) % VĚK 0 – 24 let (v mil.) VĚK 25 – 65 let (v mil.) VĚK 65 let – výše (v mil.) EU 460 64 134 250 76 Ostatní (RUS,UKR,TUR) 260 36 75 143 42 CELKEM: 720 100 219 393 118 Korelace – 30% nestuduje *) 153 Korelace – 55% nestuduje *) 176 Korelace – 80% nestuduje *) 24 Možní uživatelé celkem 353 (49 % populace) *) použito zdroj HumanDevRep2005 Zpracoval: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague BŘEZEN 2008 19

PŘIŘAZENÍ POJMŮ 20 SKUPINY GRAMOTNOSTÍ TÉMATICKÁ POLE celkem: 6711 Prepared by: INERGO, a.s., Prague CDFE, o.p.s., Prague FEBRUARY 2008 PŘIŘAZENÍ POJMŮ SKUPINY GRAMOTNOSTÍ TÉMATICKÁ POLE POJMŮ 1. POLITICKÁ A GEOGRAFICKÁ 2000 politický život 447 mezinárodní vztahy 295 Evropské společenství 349 geografie 682 mezinárodní organizace 227 2. PRÁVNÍ 399 právo 399 3. EKONOMICKÁ A TRŽNÍ 1462 ekonomický život 212 obchod 331 finančnictví 433 podnikání a konkurence 225 zaměstnanost a práce 261 4. SPOLEČENSKO- VĚDNÍ 1127 sociální otázky 614 vzdělávání a komunikace 396 vědy 117 5. VÝROBNĚ-TECHNOLOGICKÁ 1473 doprava 211 zemědělství, lesnictví a rybářství 361 zemědělství a výživa 270 výroba, technologie a výzkum 177 energetika 153 průmysl 301 6. EKOLOGICKÁ 250 životní prostředí 250 celkem: 6711 celkem: 6711 VYŠŠÍ POKROČILÁ ELEMENTÁRNÍ CELKEM 6 711 2 884 2 787 1 040 20