Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Advertisements

Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
úvod pojetí a obsah marketingu
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní pojmy v automatizační technice
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Nastavení a stabilizace pracovního bodu Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Obchod, prodejna, vnější a vnitřní uspořádaní
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV39 Název školy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Autor: Ing. Sikorová Renata
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Autor: Ing. Sikorová Renata
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchod a význam obchodu
VY_32_INOVACE_Sikorova_
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomika– národní hospodářství
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Ostatní evidence
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Inventarizace
Elektronické součástky a obvody
Autor: Ing. Sikorová Renata
Základní pojmy v automatizační technice
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Systém komplexní mechanizace
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Ing. Lenka Bombera Piskačová
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Evidence peněžních prostředků a obalů
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Evidence peněžních prostředků
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Organizace práce na prodejně
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP. PRODEJNA Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP. VY_32_INOVACE_Sikorová_09-1-02 Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žáci se seznámí: S definici obchodního provozu. S nástroji obchodního provozu. Činiteli obchodního provozu.

Obchodní provoz je souhrn činnosti, vytvářející nejlepší variantu pro pohyb zboží, pohyb zaměstnanců a zákazníků. Cílem je dosáhnout nejvyšší účinnosti prodeje. Hlavním předmětem je zboží, které se vyskytuje v různých podobách - zásoba, obchodní sortiment, sortimentní skupina.

K dosažení účinnosti prodeje se využívá těchto nástrojů. Technické – patří zde mechanizační prostředky a zařízení. Personální – zahrnuje vedení, stimulování a motivování kvalifikovaných pracovníků. Organizační – zde patří plánování, organizování, výběr pracovníků k dosažení cílů firmy.

Význam obchodního provozu vyplývá z jeho cílů – dosažení zisku i maximální spokojenosti a pohodlí zákazníka.

Činitelé obchodního provozu zboží – má sjednocující funkci. Prodávaný druh ovlivňuje ostatní činitele. předmětem směny; pracovníci – jejich kvalifikace, znalosti, dovednosti a návyky ; zákazníci – obchod neplní jen funkci prodeje zboží, je také centrem komunikačního a informačního dění, což je nutné promítnout do dispozičního řešení prodejny, techniky prodeje, nabídky zboží;

mechanizační prostředky – slouží k vykládce, uskladnění a překládání zboží; obchodně-provozní operace – jsou nákupní, skladovací, manipulační a prodejní činnosti, kterými prodejní jednotky plní svou funkci ve sféře oběhu; provozní plochy a dispoziční řešení – tvoří základ pohybu zboží prodejní jednotkou.

Opakování Co lze chápat obchodním provozem? Co je výsledkem obchodního provozu? Které nástroje zajišťují proces obchodního provozu? Vysvětlete jednotlivé nástroje. Vyjmenujte činitele obchodního provozu. Jednotlivé činitele charakterizujte.

POUŽITÁ LITERATURA Název knihy. Obchodní provoz ,Místo vydání: Český Těšín (Praha) Nakladatelství Fortuna, Praha 1 Rok vydání 2003 ISBN 80-7168-845-2.