Zážitek klíčová součást výuky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Martin Bártek Název prezentace (DUMu): 5. Stříhání plechů, rovnání a ohýbání, pájení (krabička) Název sady: Tematické.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základy automatického řízení 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lineární rovnice a nerovnice III.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_34_Prázdninové plány
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Běžné reprezentace grafu
Rešerše.
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Řezání vnějších závitů
Poměr v základním tvaru.
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Matematika + opakování a upevňování učiva
První pomoc.
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
ZVUKY A TÓNY.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Zážitek klíčová součást výuky MUDr. Barbara Nižnanská ZDrSEM – první pomoc zážitkem, z.s. Děkuji Robertovi za zajímavý úvod. Teď už víme, co považujeme alespoň my za hlavní cíl našich kurzů první pomoci. Když to ještě přeformuluju, naším cílem je, aby absolvent našeho kurzu opravdu vystoupil na ulici z davu a v obrovském stresu a nervozitě, poskytl správnou první pomoc. Co pro to potřebuje? Kapičku teorie, několik nacvičených dovedností a hlavně velkou odvahu, která pramení ze sebedůvěry, že tuto situaci zvládnete. Jaké máme možnosti něco takového naučit?

Přednáška? Jste fakt dobří! Teorie Dovednosti Sebedůvěra Můžeme na toto téma uspořádat přednášku.

Samostudium? Teorie Dovednosti Sebedůvěra Můžeme poslat našim účastníkům učebnici nebo udělat třeba i elearningový kurz

Interaktivní seminář? Teorie Dovednosti Sebedůvěra Nebo můžeme zvolit efektnější a náročnější způsob, udělat interaktivní seminář. Všechny tyto způsoby výuky jsou více či méně vhodné na předávání znalostí, předávání teorie. Sami používáme poslední formu, tedy interaktivní semináře, pro předání minima znalostí, které si myslíme že by měl náš absolvent mít. Zvládnutí dovedností a zvýšení sebedůvěry přednáškou, samostudiem ani sebevíce interaktivním seminářem nezvládneme. Můžu se zeptat kdo z vás dělá kurzy první pomoci, kde využívá praktický nácvik a simulace? Hezky, tak to mám radost, asi je to ale dané tím že jste přijeli na konferenci výuka první pomoci zážitkem… Přesto ale teoretické kurzy první pomoci rozhodně nejsou výjimkou a konají se i dnes. Teoretický kurz první pomoci je asi tak smysluplný, jako by byl teoretický kurz na řízení letadla. Teorie Dovednosti Sebedůvěra

Teoretický kurz řízení letadla K teoretickému kurzu řízení letadala. Představte si, že absolvujete dlouhou a náročnou nalejvárnu o tom, jak se v letadle přidává plyn, kde se vysouvají klapky a jak se manipuluje s kniplem.

Pak si necháte měsíce, možná i roky tyto znalosti pěkně odležet, a najednou při letu z dovolené pilot vašeho airbusu zkolabuje a vy teď máte bezpečně přistát. To by dokázal leda tak Chuck Norris, běžnému smrtelníkovi to samozřejmě přijde naprosto absurdní. Ale s kurzem první pomoci je to úplně stejné! Někdo vám promítne prezentaci o tom, co dělat v případě autonehody, a po měsících či letech musíte najednou stavět trojúhelník a pomáhat krvácejícímu a sténajícímu sraženému chodci. Jak se tedy opravdu připravit? Stejně jako u letadel – nácvik a simulace.

Nácvik! Teorie Dovednosti Sebedůvěra Nácvik slouží k získání dovedností, které jsou v první pomoci důležité. Jednou z nich je samozřejmě resuscitace, ale i správný záklon hlavy, kontrola dechu, zástava masivního krvácení či fixace páteře jsou dovednosti, které nejprve učíme naše účastníky v nácviku. Tedy tak, že přesně vědí, co mají udělat, schválně zde minimalizujeme míru stresu a nejistoty a jejich konání bedlivě sledujeme, aby si od začátku novou dovednost osvojovali bez chyb.

Jednoduché simulace! Teorie Dovednosti Sebedůvěra Po nacvičení potřebných dovedností přecházíme k jednoduchým simulacím, kde je většinou jen jeden zraněný. Míra stresu už zde stoupá, neboť v simulaci už účastník neví, do čeho jde – musí sám zjistit, v jakém je postižený stavu a podle toho reagovat. Pokud je simulace dobře zpracována, účastníci získávají pocit, že tuto situaci zvládnou, a sebedůvěra jim stoupá.

Složitější simulace! Teorie Dovednosti Sebedůvěra Pak přichází na řadu složitější simulace, s více zraněnými, v delším časovém rámci, s reálnějším maskováním a prostředím. Postupně se vzrůstající náročností simulací přibližujeme více realitě, vždy však tak, aby to účastníci zvládali a získávali tak sebedůvěru, že jsou opravdu schopni pomoci.

Teorie Nácvik Simulace Pro ilustraci, jak to vypadá v průběhu kurzu, zde mám ukázku scénáře našeho jednodenního kurzu. Modře jsou teoretické bloky, oranžově nácvik a červeně simulace. Simulace není jako třešinka na dortu na závěr kurzu ale zařazujeme je, stejně jako nácviky, v celém průběhu kurzu.

Nácvik k zvládnutí dovedností Zvládnutí simulace k získání sebedůvěry Absolvent, který vystoupí z davu a zachrání život Na závěr mi dovolte shrnutí – klíčovou součástí výuky první pomoci jsou nácviky dovedností a zvládnuté a dobře reflektované simulace. Tato kombinace vede k tomu, že absolventi získají odvahu vystoupit z davu a první pomoc zahájit i dovednosti k jejímu úspěšnému provedení. Děkuji za pozornost