Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou."— Transkript prezentace:

1 KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou moc rádi, když jim pomáhám. Také pomáháš v kuchyni? Žáci popisují, s jakými činnostmi mohou v kuchyni pomáhat.

2 Říkej, co můžeš najít v kuchyni. Na obrázek, který tam nepatří klikni.
Žáci popisují věci vyskytující v kuchyni. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 7

3 ! ! ! Ne všechno je v kuchyni bezpečné. Říkej, na co musíme dávat velký pozor. Na obrázek pak klikni. Žáci popisují činnosti, při kterých musí být obezřetní. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 8 !

4 Poznáš, který knoflík musíš zapnout, aby se rozehřála plotýnka na vaření? Klikni na správný knoflík.
Žáci hledají knoflík korespondující s plotýnkou. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 9

5 Dokážeš říct, která věc je k čemu potřebná?
Žáci popisují činnosti související s daným předmětem.

6 Dokážeš v kuchyni všechno pěkně uklidit
Dokážeš v kuchyni všechno pěkně uklidit? Říkej, co kam uložíš a pak klikni na obrázek. Žáci říkají, co kam uklidí. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 10

7 I tady to dokážeš? Žáci říkají, co kam uklidí. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 10

8 A co tady? Žáci říkají, co kam uklidí. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 10

9 Umíš najít správný příbor k talířkům
Umíš najít správný příbor k talířkům? Nejdřív to řekni a pak na příbor klikni. Když si nebudeš vědět rady, klikni na smajlíka. Žáci říkají, která část příboru patří k jakému talíři. Následně na zvolený kliknou. Kliknutím na smajlíka se objeví nápověda. Následovným kliknutím na smajlíka nápověda zmizí. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 11

10 Umíš správně připravit příbor? Na obrázek, na kterém je chyba klikni.
Žáci klikají na obrázky, kde je chybně připraven příbor. Zůstanou dva možné způsoby přípravy (obrázky). Zde pohovoříme o možnosti s dezertní lžičkou. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 11

11 Teď to zkus sám. Uprav stůl ke stolování
Teď to zkus sám. Uprav stůl ke stolování. Když si nebudeš vědět rady, klikni na smajlíka. Žáci slovně určují správnou polohu předmětů na obrázku. Následně na ně klikají a ony se samy přesouvají. Kliknutím na smajlíka se objeví nápověda. Následovným kliknutím na smajlíka nápověda zmizí. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 11

12 SUROVINY: MLÉKO HLADKÁ MOUKA VEJCE SŮL OLEJ MARMELÁDA CUKR
Mám chuť na nějakou dobrotu. Pojďme si uvařit třeba palačinky. Nejdříve však musíme nakoupit. Podle seznamu klikni na suroviny, které budeme potřebovat. Žáci (vyučující) čtou suroviny a pak je vyhledávají. Na správné klikají, ty pak létají do tašky. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 12

13 POMŮCKY: HRNEK LŽÍCE MÍSA METLA NABĚRAČKA OBRACEČKA PÁNVIČKA TALÍŘ NŮŽ
Teď si najdeme v kuchyni všechny pomůcky, které budeme při vaření potřebovat. Klikni na správný obrázek. Žáci (vyučující) čtou pomůcky a pak je vyhledávají. Na správné klikají, ty pak létají na stůl. Pohovoříme o činnostech, které s danou pomůckou vykonáváme. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 12

14 RECEPT : 2 HRNKY MLÉKA 2 ŽLOUTKY 1 LŽÍCE CUKRU LŽIC POLOHRUBÉ MOUKY ŠPETKA SOLI OLEJ MARMELÁDA POSTUP: MOUKU OSOLÍME A VMÍCHÁME DO NÍ MLÉKO, ŽLOUTKY A CUKR. NA PÁNVIČKU KÁPNEME TROŠIČKU OLEJE A VLIJEME JEDNU NABĚRAČKU TĚSTA. PO CHVÍLI PALAČINKU OTOČÍME. HOTOVOU NAMAŽEME MARMELÁDOU. Je nutné si přečíst recept a postup přípravy. Zvládneš si to všechno zapamatovat? Žáci (vyučující) čtou recept a postup přípravy. Upozorníme na existenci Hrníčkové kuchařky.

15 Nyní již můžeme jít vařit. Říkej, co kam patří a proč
Nyní již můžeme jít vařit. Říkej, co kam patří a proč. Pak klikni na obrázek. Žáci určují, kam která surovina patří. Následně klikají na obrázky, ty se přesunou a zmizí. Když přesunou všechny suroviny do misky, kliknou na ni a jakoby se do ní nalije těsto. Stejně tak po přesunutí oleje na pánvičku a marmelády na palačinky. Možnost pracovních listů- EU OPVK - III/2 - C1 - 12

16 DOBROU CHUŤ 1 Popřejeme si dobrou chuť a zhodnotím výsledky práce.

17

18

19 http://office. microsoft. com/cs-cz/images/results. aspx
nákupní taška záznamník - talíř s příborem - příbor - sklenička palačinky - stůl


Stáhnout ppt "KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou."

Podobné prezentace


Reklamy Google