Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie Autor bakalářské práce: Kateřina Váňová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému dovednosti manažerů v praxi poznat novou firmu zkoumat názory zaměstnanců i manažerů inspirace pro budoucí povolání
Cíl práce Cílem práce je zjistit, jakým manažerským dovednostem je v podniku přisuzován největší význam. Následně pak bude v práci provedena analýza problémů dle jednotlivých manažerských stupňů s interpretací výsledků.
Výzkumné otázky Jaké koncepční dovednosti hrají pro top manažera nejdůležitější roli? Které lidské kompetence považuje manažer středního managementu za významné dovednosti? Na které technické dovednosti klade manažer první linie největší důraz?
Použité metody dotazník pro zaměstnance rozhovor pro manažery
Dosažené výsledky a přínos práce Nejdůležitější dovednost pro každého manažera dotazník pro zaměstnance - nejdůležitější je dovednost komunikace Zdroj: vlastní tvorba
rozhovor s manažery – nejdůležitější je dovednost komunikace (ne podle manažerky první linie) Nejdůležitější koncepční dovednosti Top manažera dotazník se zaměstnanci - najít nové příležitosti na trhu, najít vhodné strategie k naplnění cílů, zodpovědnost za následky rozhodnutí rozhovor s manažery – stanovit správnou vizi a zvolit správnou strategii, „vidět do budoucna“, organizační schopnost Nejdůležitější lidské dovednosti manažera střední linie dotazník se zaměstnanci – komunikace, vedení a koordinace týmu rozhovor s manažery – komunikace, správně motivovat a dokázat realizovat cíle Nejdůležitější technické dovednosti manažerky první linie dotazník se zaměstnanci – znalost produktů a služeb, práce s výpočetní technikou
rozhovor s manažery – správně si zorganizovat práci, znát vykonávanou práci Každý manažer by měl umět správně komunikovat. Nejlepší výsledky dovedností podle jednotlivých stupňů řízení: Top manažer – stanovit správnou vizi, najít vhodné strategie, využít příležitostí trhu, najít nové příležitosti trhu, být zodpovědný za následky Manažer střední linie – komunikace, motivace a stimulace zaměstnanců, vztahy se zaměstnanci, vedení týmové práce Manažerka první linie – uplatnění manažerských technik, znalost nabízených produktů, schopnost pracovat s výpočetní technikou, vzdělávání se v oboru dál
Stručné závěrečné shrnutí vyhodnocení rozhovorů a dotazníků -> silné a slabé dovednosti manažerů slabší dovednosti - doporučení určitých opatření doporučená opatření – knihy, semináře, přednášky, školení, kurzy další výzkum problematiky – lidské dovednosti
Odpověď na otázku vedoucího otázka vedoucího: Specifikujte přidanou hodnotu Vaší práce. odpověď: teoretické vysvětlení dané problematiky vyhodnocení dovedností v podniku KL na základě dotazníků a rozhovorů konkrétní doporučení pro zlepšení daných dovedností
Děkuji za pozornost