Definice tématu II Robert Zbíral

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do studia- 1. tutorial
Advertisements

Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Svět podle CIA Úvodem 16 vládních zpravodajstvích agentur, přizvaní civilní experti Velmi americko-centristicky zaměřená Budoucnost na základě čtyř.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU (právní úprava v EU a její implementace do právního řádu ČR)
Spolupráce podniků s vysokými školami. Kolaboratorní výzkum Účinná spolupráce Smlouva o využití podpory Smluvní výzkum Úvod ČVUT – odbor rozvoje2.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_VÝCHOVA K OBČANSTVÍ _18.MOC SOUDNÍ TEMA: MOC SOUDNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. Právo jako společenský jev: PRÁVO 1.vnitrostátní, 2.mezinárodní a 3.evropské (EU) Masarykova univerzita Brno 2016.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Pojem přeměna obchodní společnosti
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Josef Středula, předseda ČMKOS
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Seminární práce ČESKO – SLOVENSKÁ MIGRACE PO ROZDĚLENÍ ČESKOSLOVENSKA
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vysoká škola technická a ekonomická
Popisný (popis reality, jevu) Vztahový (vztah jevů, faktorů, činitelů)
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Rešerše.
RIZIKO.
Jak nám roste krokus vnímání.
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
2. ČNB a její role v platebním styku.
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obecné výklady o důkazech
Název projektu: Moderní škola
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Teorie Informace, signál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
RIZIKO.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní statistické pojmy
Anotace Vysvětlit rozdělení státní moci v ČR, objasnit moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní. Výukový materiál.
SEM – speciální přístupy
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_17
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Lineární funkce a její vlastnosti
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Grafy kvadratických funkcí
Statistická pravda o insolvenčních řízeních
Transkript prezentace:

Definice tématu II Robert Zbíral Úvod do studia Definice tématu II Robert Zbíral

Jak zúžit téma (a neztratit se)? tématicky kdo co činí, souvislosti, vrstvy např. Ústavní soud soudci, judikatura, aparát, funkce atd. časově zachovat logiku výběru i členění pozor na přítomnost a budoucnost (lépe se vyvarovat) geografické: dle množství případů jeden subjekt: případová studie (Správa konkurzní podstaty v ČR) dva subjekty: komparace (Správa konkurzní podstaty v ČR a SR) více podobných zemí: komparace vysvětlující odlišnosti (Správa konkurzní podstaty v ČR, SR a Maďarsku) více rozdílných zemí: komparace vysvětlující stejný vývoj (Správa konkurzní podstaty v Rusku, Japonsku a Nigérii) široké spektrum subjektů: kvantitativní metody (Správa konkurzní podstaty v zemích WTO)

Pomůcky při tvorbě tématu výzkumná otázka jednoduše: o co mi v práci jde? (pamatovat- babiččina bábovka…) ne popsat XY, zabývat se XY, cílem zkoumat XY podmínky: relevantní k tématu (či dle zadání), ověřitelnost, jednoduchost, prvek motivace příklad téma: Vývoj státního dluhu České republiky VO: Přispěly k nárůstu státního dluhu vlády ODS nebo ČSSD? hypotéza návrh vysvětlení určité skutečnosti, v práci se následně ověřuje (potvrzuje/vyvrací) věta oznamovací a určitost, testovatelnost (ano/ne), vztah mezi zkoumaným jevem (závislá proměnná) a jevem ovlivňujícím (nezávislá proměnná) příklad: závislá prom.: růst dluhu nezávislá: složení vlády Složení vlády nehraje z hlediska míry nárůstu státního dluhu roli. vs: Narůstající státní dluh zvyšuje šanci pravicových stran sestavit vládu.

Příklady vymezení tématu Vstup Turecka do Evropské unie příliš obecné, mnoho vrstev základní roviny kdo hraje roli: Turecko, EU, členské státy čeho se týká: právo, ekonomika, zahraniční politika, náboženství atd. podtéma: Islám a přistoupení Turecka co se mi zdá zajímavé? cílem je to vysvětlit

Příklad vymezení tématu členské státy liší se podpora vstupu Turecka podle toho, jaké politické síly jsou v daném členském státě u moci? hypotéza: křesťansko-demokratické strany (vlády) jsou proti ovlivňuje hrozba islámu podporu vstupu Turecka mezi českým obyvatelstvem? hypotéza: na Čechy jako většinové ateisty to nemá vliv Turecko přispívá snaha o vstup do EU k větší radikalizaci islámu v Turecku? hypotéza: evropeizace Turecka vyvolaná snahou o přistoupení k EU vyvolává reakci radikálních islámských kruhů Evropská unie snaží se instituce EU (Komise) potlačit otázku náboženství v přístupovém procesu? hypotéza: racionalistické argumenty pro/proti rozšíření Turecka jsou snadněji „marketingově“ zvládnutelné pro veřejnost i politiky členských států vstup Turecka ve všech případech slouží pouze jako „záminka“ k výzkumu znovu si povšimnout rozdílu mezi závislou a nezávislou proměnnou