ŘÍZENÍ Přednáška P2 23. 02. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Hodnotový management Teorie rozhodování
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
V e d e n í l i d í.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Didaktické prostředky
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Úvod do managementu 1. seminář
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Praktický seminář pro vedoucí pracovníky. Zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Dozvíte se, jak zdokonalit sebe a svoje vztahy s lidmi, jak.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Manager nebo leader? Management je pozice
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Plánování a controlling 1
Vedení týmů a týmová práce
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
KOMUNIKACE Přednáška P
Ing. Veronika Dostálková MBA
Didaktické prostředky
Rozhodování jako manažerská funkce
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Veronika Dostálková MBA
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.
Management a řízení hotelu
Digitální učební materiál
Ekonomika malých a středních podniků
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ Přednáška P2 23. 02. 2017

Management - definice

Obecné cíle managementu Tvorba hodnot pro společnost. Dosažení vysoké produktivity. Dosažení úspěchu na trhu – udržení zákazníků, dosahování trvalé prosperity, tj. ZISKU.

Účinný systém managementu Ing. Miroslav Weber, CSc. jako proces

OSOBNÍ MANAGEMENT

„LEADERSHIP“

Návyk 1: Buďte proaktivní. Návyk 2: Začínejte s myšlenkou na konec. Návyk 3: To nejdůležitější dávejte na první místo. Návyk 4: Myslete způsobem výhra – výhra. Návyk 5: Nejdříve se snažte pochopit, potom být pochopeni. Návyk 6: Vytvářejte synergii. Návyk 7: Ostřete pilu.

Funkce spojené s řízením Základní manažerské funkce: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Komunikace (samostatná přednáška)

1A. Stanovování cílů Řízení podle cílů MBO (Management by Objectives): Balanced Scorecard (BSC):

1B. Stanovování cílů

1C. Cíle SMART

1D. Cíle SMART SMART (viz cvičení).

2A. Plánování Jedna z hlavních činností manažera. Smyslem plánování je: Je zaměřeno na stanovení budoucího stavu organizace a cest k jeho dosažení. Odpověď na otázky:

2B. Druhy plánů Z časového hlediska: Podle úrovně sestavení:

3A. Organizování Základní organizační komponenty: LIDÉ PRACUJÍ POUŽÍVAJÍ TECHNOLOGIE A MNOŽSTVÍ INFORMACÍ.

3B. Organizační cíle Podniky a organizace existují, aby: Pohled vlastníka:

4A. Rozhodování Činnosti, které tvoří náplň rozhodovacích procesů (ideální): Formulace problému a stanovení cílů. Popis a analýzy výchozí rozhodovací situace. Volba kritérií rozhodování. Tvorba souboru variant vedoucích k dosažení cílů. Prognózy důsledků volby variant. Zhodnocení důsledků variant. Výběr varianty k realizaci.

4B. Vícekriteriální rozhodování Stanovení koeficientu významnosti. Metoda známkování. Metoda porovnání trojúhelníku páru. Metoda vážených dílčích pořadí...

5. Operativní řízení

6. Kontrola

6A. Preventivní kontrola Kontrola vztažená k budoucnosti. Základní fáze kontroly:

6B. Kontroly dle aktivity Strategická: Operativní: Podněcovací a přikazovací:

Controlling (není kontrola !!!) Systematické řízení podle cílů orientované:

7A. Vedení lidí - motivace Účelem motivace je vzbudit:

Pyramida potřeb Maslowova pyramida potřeb

Jak motivovat zaměstnance? Atmosféra vztahů na pracovišti výrazně ovlivňuje i motivaci zaměstnanců (bez demotivujících jevů jako je závist, škodolibost, přílišná soutěživost, arogance a další), lidé vás budou následovat pokud jim půjdete příkladem (je potřeba vždy ukázat cestu, že to jde), nejpřirozenější lidskou dovedností je schopnost napodobovat, kritikou pozitivní vnitřní motivaci spolehlivě udusíte, usnadňujte pracovní procesy (čím lépe se lidem pracuje…) nepřikazujte, ale žádejte (nezapomínat na kouzelné slůvko prosím), naučte se chválit (pochvala je jednou z největších odměn), jednejte s druhými tak, jak chcete, aby jednali s vámi, stanovte firemní pravidla a zajišťujte jejich dodržování.

Jak motivovat zaměstnance? Naučte se upřímně omluvit za své chyby (Přiznáním vlastní chyby neztrácíte, ale získáváte na nic nehrajete budou vám více důvěřovat.), naslouchejte požadavkům zaměstnanců, vkládejte do práce prvky hry (a dodržujte pravidla!), mějte s lidmi velkou trpělivost (větší než máte se sebou), nikdy si nepřivlastňujte zásluhy svých zaměstnanců (Může to signalizovat vážnou poruchu vaší osobnosti lidé nechtějí pracovat pro psychopaty.), vytvořte představu o ideální podobě vaší firmy a s touto představou zaměstnance vhodným způsobem seznamte (dokáží-li se poté s vaší myšlenkou ztotožnit a přijmout ji za vlastní, budou vás následovat).

7B. Individuální styly řízení Zájem o úkoly Zájem o lidi

Lhostejný typ

Byrokratický typ

Autokratický typ

Harmonický typ

Týmový typ

Sousedský typ

Sociální typ

Poradní typ

Temperamentové typy dle Eysencka

8 zásad vedení lidí (Jack Welch) Zdokonalovat kolektiv kolem sebe. Zajišťovat lidem vizi. Vyvolávat optimismus. Získat důvěru otevřeností a uznáním. Odvaha prosazovat nepopulární opatření. Zkoumat a pronikat do problémů. Podněcovat k riskování a ponaučení z příkladu. Oslavovat.

Použité zdroje Teorie řízení, prof. Ing. Jan Hron, DrSc, dr.h.c.; 2007 Jak vést a motivovat lidi, F. Bělohlávek Vedení lidí, týmů a firem, Jiří Plamínek Psychologie pro ekonomy a manažery, D. Pauknerová a kol. 7 návyků skutečně efektivních lidí, Stephen R. Covey 8. návyk Od efektivnosti k výjimečnosti, Stephen R. Covey http://halek.info/www/prezentace/marketing-cviceni4/mcvp4-print.php?projection&l=05 http://www.filosofie-uspechu.cz/jak-motivovat-zamestnance/