VÝZVA Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj – finanční část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Ing. Jiří Burgstaller Ředitel odboru strategických programů a projektů Setkání členů sítě NINET V Praze dne
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj Praha, 23. listopadu 2016.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Finanční řízení Lenka Geržová.
Seminář pro příjemce OPVK
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
VÝZVA Místní akční plány rozvoje vzdělávání II
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Život bez střeva , Praha.
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

VÝZVA Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj – finanční část Praha, 23. listopadu 2016 Ing. Lenka Nováková

Způsobilost výdajů

Způsobilé výdaje Hlediska způsobilosti výdajů: Věcná způsobilost Časová způsobilost Místní způsobilost Přiměřenost výdaje (Prokazatelnost výdaje)

Věcná způsobilost Soulad s právními předpisy EU a ČR, Pravidly pro žadatele a příjemce (dále PpŽP) – obecná a specifická část, Metodickými dopisy a dalšími dokumenty, výzvou apod.. Rozvoj kapacit, znalostí a dovedností manažerských, výzkumných a dalších pracovníků výzkumných organizací v oblasti strategického řízení výzkumu a vývoje a jeho nastavení v rámci výzkumné organizace v souladu s podmínkami Evropské charty pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků a s cílem získání ocenění „HR Award“. Povinné a volitelné aktivity projektu.

Časová způsobilost Způsobilými jsou výdaje související s náklady, které vznikly v průběhu realizace projektu. Výdaje jsou způsobilé ode dne vyhlášení výzvy v IS KP14+. Zahájení projektu způsobilé pouze výdaje na přípravu projektu. Zahájení fyzické realizace projektu nejpozději do 6 měsíců od vydání právního aktu o poskytnutí/převodu podpory; způsobilé výdaje na realizaci odborných aktivit. Předchází-li datum zahájení projektu datu zahájení fyzické realizace projektu, jsou od data zahájení projektu způsobilé pouze výdaje spojené s přípravou projektu, nikoliv s klíčovými aktivitami projektu.

Místní způsobilost Místo dopadu realizace je území České republiky. Místo realizace projektu Realizace projektu může probíhat na celém území ČR. Vybrané aktivity projektu mohou být realizovány i mimo území České republiky: v rámci aktivity a), c), e) mohou být vybrané podaktivity realizovány na území ČR i na území EU. v rámci aktivity d) mohou být vybrané podaktivity realizovány na území ČR i na území EU i mimo území EU.

Přiměřenost Dosažení optimálního vztahu mezi hospodárností, účelností a efektivností výdajů. Hospodárností se rozumí dosažení odpovídající kvality plněných úkolů za minimální cenu. Efektivnost poměřuje účinnost vložených zdrojů s užitkem, který se danou aktivitou získá. Účelností je takové použití prostředků, které zajistí optimální míru dosažení cílů při plnění stanovených úkolů. Zdůvodnění výdajů v rozpočtu – povinné přílohy Komentář k rozpočtu, Realizační tým, Studie proveditelnosti, popis Klíčových aktivit projektu. Míra konkretizace rozpočtu – rozpoložkování kapitol rozpočtu.

Hodnotící kritéria V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 4 body) Zhodnocení úvazků administrativního týmu. V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 4 body) Zhodnocení úvazků odborného týmu; zhodnocení CV pracovníků v odborném týmu – povinnost doložit CV alespoň pro 50 % odborného týmu.

Hodnotící kritéria V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 12 bodů) Posuzuje se rozpočet dle hlediska přiměřenosti. Opodstatněnost položek rozpočtu a respektování pravidla 3E – hospodárnosti, efektivnosti, účelnosti. Posuzuje se přehlednost rozpočtu – zřejmost členění nákladů do položek a skupin a míra jejich konkretizace. V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 5 bodů) Posuzuje se rozpočet z pohledu obecných podmínek způsobilosti výdajů, tj. věcné, místní a časové způsobilosti výdajů v rozpočtu. Posuzuje se, zda rozpočet neobsahuje výdaje spojené s vyloučenými aktivitami a další nezpůsobilé výdaje uvedené v PpŽP – obecná část.

Rozpočet

Způsob vykazování celkových způsobilých výdajů Úplné vykazování výdajů Pro projekty, kdy je žadatel/příjemce OSS nebo PO OSS. Všechny výdaje jsou přímé. Zjednodušené vykazování výdajů Sazby nepřímých nákladů pro projekty financované z ESF:

Rozpočet 1 Celkové způsobilé výdaje (dále CZV) 1.1 Výdaje na přímé aktivity 1.1.1 Výdaje na přímé aktivity – investiční 1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.2 Nepřímé náklady – pro OSS a PO OSS jsou nulové – pro ostaní žadatele vypočteno automaticky sazbou 1.3 Úspory projektu – tvořeny v realizaci projektu 2 Celkové nezpůsobilé výdaje – do rozpočtu se nevyplňují

Limity kapitol a položek rozpočtu Kapitola Výdaje na přímé aktivity – investiční – max. 25 % z CZV. Položka rozpočtu Cestovní náhrady – Zahraniční – max. 15 % z CZV. Položka rozpočtu Outsourcované služby – max. 49 % z CZV. Výdaje spojené s aktivitou Strategické nastavení a rozvoj popularizace výzkumu a vývoje – limit max. 49 % z kapitoly Výdaje na přímé aktivity uvedené v rozpočtu projektu. Ke všem výdajů souvisejícím s touto aktivitou je žadatel povinen vytvořit samostatné položky rozpočtu a označit je tak, aby obsahovaly heslo „Popularizace“ plus druh příslušného výdaje. Nedodržení této podmínky – žádost vyřazena při kontrole přijatelnosti. Výdaje spojené s aktivitou Strategické nastavení a rozvoj popularizace výzkumu a vývoje – do tohoto limitu jsou započítány všechny výdaje související s aktivitou Strategické nastavení a rozvoj popularizace výzkumu a vývoje vyjma mzdových výdajů členů administrativního týmu projektu. V případě, že žadatel chce realizovat aktivitu Strategické nastavení a rozvoj popularizace výzkumu a vývoje a tuto podmínku nedodrží (nedoloží samostatné podkapitoly/položky rozpočtu s označením, které obsahuje heslo „Popularizace“), bude jeho žádost o podporu vyřazena při kontrole přijatelnosti na základě kritéria P11.

Nepřímé náklady Konkrétní výčet je uveden v Pravidlech pro žadatele a příjemce – obecná část kap. 8.7.4.3 Definice nepřímých nákladů Výdaje na administrativní tým projektu; tuzemské služební cesty realizačního týmu; hardware, software a osobní vybavení související s administrací projektu; spotřební a kancelářský materiál; výdaje na místní kancelář (energie, nájemné, apod.); outsourcované služby spojené s administrací projektu, s publicitou apod. (právní služby a služby spojené s administrací VŘ, publicita, IT služby, audit).

1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – investiční 1.1.1.1 Stroje a zařízení 1.1.1.2 Hardware a osobní vybavení 1.1.1.3 Nehmotný investiční majetek Výdaje na pořízení hmotného majetku nad 40 tis. Kč a nehmotného majetku nad 60 tis. Kč s dobou použitelnosti více jak 1 rok. Příklady: Aktivita Strategické nastavení a rozvoj mezisektorové spolupráce – zajištění potřebného SW, databázových systémů, apod. pro podporu mezisektorové spolupráce. Aktivita Strategické nastavení a rozvoj popularizace výzkumu a vývoje –dovybavení či upgrade návštěvnických center výzkumných organizací.

1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.1.2.1 Osobní výdaje 1.1.2.2 Cestovní náhrady 1.1.2.3 Hmotný majetek a materiál 1.1.2.4 Nehmotný majetek 1.1.2.5 Odpisy 1.1.2.6 Nákup služeb 1.1.2.7 Přímá podpora

1.1.2.1 Osobní výdaje Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. V kapitole osobní výdaje je rozpočtován pouze Odborný tým. Administrativní tým součástí nepřímých nákladů. U OSS a PO OSS je součástí přímých výdajů celý realizační tým. Realizační tým: Popis realizačního týmu – povinná aktivita Řízení projektu. Příloha Realizační tým – specifikace pozic, výše úvazků, náplně práce, apod. Příloha Studie proveditelnosti.

1.1.2.1 Osobní výdaje Způsobilé výdaje Hrubá mzda/plat, odměny z dohod zaměstnanců pracujících na projektu; dovolená (dle úvazku a zapojení do projektu); Pro zaměstnavatele definované v §109, odst. 3 zákoníku práce č. 262/2006 Sb. je náhrada způsobilá v rozsahu 5 týdnů v roce. odvody na sociální a zdravotní pojištění; nemocenská hrazená zaměstnavatelem; Položka vytvářena až v průběhu realizace, ne v žádosti o podporu. Nemocenská je součástí jednotlivých pozic/položek. zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele a ostatní obligatorní výdaje (FKSP, Sociální fond).

1.1.2.1 Osobní výdaje Stanovení sazeb mezd/platů: Dokument Seznam mezd/platů a možné postupy stanovení mezd/platů pro zaměstnance/pracovníky podílející se na realizaci projektů OP VVV http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/op-vvv/mzdovelimity.pdf Konkrétní postupy pro danou výzvu upravují Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část: dle bodu 1 – Stanovení sazby pomocí ISPV; dle bodu 2 – Alternativní způsob výpočtu sazby mzdy/platu/odměny z dohody

1.1.2.1 Osobní výdaje Stanovení sazby pomocí ISPV Databáze průměrných výdělků – dostupná na http://www.mpsv.cz/ISPV.php Postup: Žadatel uvede v žádosti o podporu (příloha Realizační tým) k příslušné pozici/položce rozpočtu o jakou sféru se jedná (mzda/plat) a kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil. Pro stanovení sazby využije hodnotu průměrné mzdy/platu/ odměny z dohody dle ISPV, která je uvedena pro daný kód/pozici v době přípravy žádosti o podporu. Horní limit tvoří hodnoty uvedené pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu pro OP VVV je 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod. Plat - Platem jsou odměňování zaměstnanci – státu, územních samosprávných celků (krajů a obcí), státních fondů, příspěvkových organizací, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele, školských právnických osob zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem nebo obcí a veřejných neziskových ústavních zdravotnických zařízení. Mzdu - Mzdou jsou odměňováni zaměstnanci ostatních zaměstnavatelů. Mzdou se rozumí peněžitá plnění nebo plnění peněžité hodnoty (naturální mzdy) poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci za vykonanou práci.

1.1.2.1 Osobní výdaje

1.1.2.1 Osobní výdaje Při stanovení mezd/platů/odměn z dohod musí žadatel/příjemce zohlednit sazby obvyklé v čase a místě, tzn. skutečné výše mezd/platů/odměn z dohod zaměstnanců/pracovníků projektu nemusí při zohlednění sazeb obvyklých v čase a místě pro danou pracovní pozici dosahovat uváděného maximálního limitu stanoveného tímto dokumentem. Mzdy/platy bezdůvodně přesahující sazby v čase a místě obvyklé, budou považovány za neefektivní a nehospodárné, i když nebudou dosahovat daného limitu.

1.1.2.1 Osobní výdaje Alternativní způsob výpočtu sazby mzdy/platu/odměny z dohody Poslední doložené roční hrubé mzdové náklady: musí být odůvodněné a doložené spolu s žádostí o podporu například prostřednictvím účtů, výplatních pásek atd. a musí být kontrolovatelné; musí korespondovat s pozicí, kterou bude zastávat pracovník/zaměstnanec v projektu – doložení pracovní náplně. Doporučeno především u zahraničních pracovníků/zaměstnanců (především pro pozice vymezené výzvou jako klíčové nebo excelentní). Pro ověření této skutečnosti musí být doložen popis pracovní náplně, která souvisí s pracovní pozicí, za kterou jsou doloženy poslední roční hrubé náklady.

1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.1.2.2 Cestovní náhrady Dle náplně jednotlivých aktivit, zejména: zahraniční stáže krátkodobé a střednědobé povahy – max. do délky trvání 2 měsíce; významné zahraniční akce a konference pro vedoucí pracovníky. Důležité: popis cest v příloze Komentář k rozpočtu a Studii proveditelnosti – kdo, kam, délka cesty atd.; navázání na příslušnou aktivitu projektu; rozpoložkování kapitoly na konkrétnější položky.

1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.1.2.3 Hmotný majetek a materiál 1.1.2.4 Nehmotný majetek Doporučené maximální ceny vybavení jsou stanoveny dokumentem Seznam obvyklých cen vybavení zveřejněném na webových stránkách MŠMT na odkazu: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/seznam- obvyklych-cen-vybaveni . Výdaje na pořízení hmotného majetku do 40 tis. Kč a nehmotného majetku do 60 tis. Kč s dobou použitelnosti méně jak 1 rok.

1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.1.2.6 Nákup služeb Dle náplně jednotlivých aktivit, zejména: výdaje za školení a kurzy pro zaměstnance instituce/cílovou skupinu; výdaje na zajištění realizace kurzů, školení, workshopů, mezioborových a mezisektorových setkání apod.. (tj. výdaje na pronájem prostor, konferenční techniky, občerstvení, dopravu a ubytování hrazené dodavateli) pořádaných příjemcem nebo partnerem s finančním příspěvkem v rámci projektu pro zástupce cílové skupiny a další. 1.1.2.7 Přímá podpora Výdaje týkající se přímo cílové skupiny a jejího zapojení do aktivit projektu – cestovné, ubytování a stravné (hrazené přímo cílové skupině).

Nezpůsobilé výdaje – Vyloučené aktivity Výdaje spojené s vyloučenými aktivitami a další níže uvedené výdaje: Realizace výzkumných aktivit a transfer technologií včetně mzdových prostředků na tyto aktivity (např. placené doktorské pozice, post doktorandské pozice - pro české i zahraniční zájemce, atd.); rekonstrukce, budování, dobudování, upgrade infrastruktury (vyjma upgrade expozic spojených s aktivitou f)), nákup pozemků; dlouhodobé zahraniční pobyty a stáže (včetně možnosti výjezdu pro celou rodinu); tj. pobyty a stáže delší než 2 měsíce; školka či dětská skupina; upgrade expozic ve střediscích volného času; platba za školení v případě, že takové školení nebylo úspěšně dokončeno; dále dle Pravidel pro žadatele a příjemce – obecná část. V případě, že žádost o podporu bude obsahovat některou z vyloučených aktivit, nesplní podmínku přijatelnosti a bude vyřazena z procesu schvalování. Nedokončené školení - akceptovatelné jsou výjimky, kdy pracovník odejde na mateřskou/rodičovskou dovolenou, zemře nebo je dlouhodobě nepřítomný z důvodu dlouhodobé nemoci či ošetřování člena rodiny.

Finanční plán Finanční plán vyplňován již v Žádosti o podporu v ISKP14+. Aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování - > nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. Finanční plán 1. pořadí finančního plánu – 1. zálohová platba Příjemci bude poskytnuta první zálohová platba ve výši částky vypočtené součtem plánovaných výdajů (vyúčtování) za dvě první sledovaná období uvedená ve finančním plánu, max. 25% CZV. 2. – X. pořadí fin. plánu – průběžné Žádosti o platbu Předposlední pořadí fin. plánu – závěrečná Žádost o platbu Poslední pořadí fin. plánu – součtový – částky Vyúčtování – plán a Záloha – plán se musí rovnat.

Děkuji za pozornost