2 Marketingové koncepce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Advertisements

Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Lidská společnost digitálního věku
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Podstata marketingu.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Téma 3 Spotřeba, úspory, investice
Transkript prezentace:

2 Marketingové koncepce

Podnikatelská koncepce Podnikatelská koncepce je soubor opatření určujících vztah firmy k jejímu marketingovému okolí. Určuje v jakém poměru jsou zastoupeny zájmy firmy, zákazníků a společnosti jako celku. Obecně uznáváme 4 podnikatelské koncepce: výrobková, výrobní, prodejní, marketingová.

Výrobková koncepce je založena na předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují výrobky, které jsou vysoce inovativní, kvalitní, dokonale fungují a mají vynikající design. výrobkově orientované podniky se proto zaměřují na produkci špičkových výrobků a na jejich neustálé zdokonalování.

Výrobní koncepce vychází z předpokladu, že spotřebitelé budou preferovat především výrobky, které budou snadno dostupné a levné, je typicky akceptována v situacích, kdy poptávka převyšuje nabídku.

Prodejní koncepce se snaží zákazníky dostatečně informovat o produktu, přesvědčit je a přimět k nákupu svých produktů. dnes se nejvíce uplatňuje u tzv. nepožadovaného zboží, tj. těch produktů, o jejichž nákupu spotřebitelé normálně neuvažují.

Marketingová koncepce je založena na aktivně a efektivně prováděném uspokojování potřeb spotřebitelů prostřednictvím naší produkce součástí koncepce je: poznávání trhu - marketingové průzkumy, přizpůsobování se trhu - tvorba přizpůsobených marketingových programů (nabídka internetového připojení pro základní školy), uspokojování potřeb - orientace na potřeby spotřebitele, podněcování trhu - podpora poptávky po daném produktu, (nabídky připojení na určité období zdarma, doplněné o možné vyzkoušení dalších služeb - třeba TV archiv) ovlivňování trhu - usměrňování poptávky na trhu.

Marketingová koncepce Zaměření na cílové trhy je nutné formulovat přizpůsobené marketingové programy (žádný podnik nemůže působit na všech trzích a uspokojovat všechny potřeby spotřebitelů).

Orientace na zákazníka podnik bude definovat zákazníkovy potřeby z jeho pohledu, nikoliv ze svého vlastního. uspokojení potřeb zákazníků vede ke spokojenosti zákazníků, kteří pak věnují jen malou pozornost konkurenčním výrobkům.

Koordinace všech marketingových funkcí (propagace, cenové tvorby, distribuce, prodeje aj.) a koordinace činnosti marketingu s ostatními činnostmi podniku

Snaha o realizaci vytyčených cílů podniku především o dosažení optimálních ekonomických výsledků, přičemž zisk sám o sobě není pouhým cílem, ale i odměnou za dobrou práci.

Teze o marketingové koncepci Nebudeme-li my sloužit zákazníkovi, nebudou mu sloužit ani naše automobily! heslo firmy Ford Nepovažujeme obchod za uskutečněný, dokud zákazník zboží neobdrží, nevyzkouší a dokud není spokojen. Děkujeme všem, že nám vracejí výrobky, s nimiž nejsou zcela spokojeni. Ze všeho nejméně si přejeme nespokojené zákazníky. Naším cílem je spíše nabízet zákazníkům nové výrobky než se jich dotazovat, po jakých touží. Veřejnost vlastně ani neví, co je možné, ale my to víme. firma Sony

Kdo je zákazník? Zákazník je nejdůležitější osobou ve firmě, ať již je přítomen osobně, a nebo pouze napíše! Zákazník není závislý na nás, ale my na něm. Příchod zákazníka neznamená přerušit práci, ale naopak znamená, že se své práci teprve začínáme věnovat.