Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb Autor: Veronika Švecová Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D. Oponent: Ing. Marcela Jurazsková České Budějovice, únor 2017
Motivace a důvody k řešení problému Osobní zájem o dané téma Vlastní zkušenosti s kosmetickými výrobky Dostupnost informací
Cíl práce Cílem práce je zhodnotit účinnost stávající marketingové komunikace pro podnik působící v oblasti služeb a navrhnout přiměřená opatření.
Výzkumné otázky Jaký marketingový komunikační nástroj poskytuje zákazníkovi nejvíce informací o produktech a společnosti Avon Cosmetics s.r.o.? Jak jsou uplatňované komunikační nástroje společnosti vnímané zákazníky? Jaké jsou slabá místa při uplatňování marketingových komunikačních nástrojů společnosti?
Použité metody PESTE analýza Porterův model pěti sil Analýza současné marketingové komunikace společnosti Avon Cosmetics s.r.o. SWOT analýza – matice IFE a EFE Dotazník
Představení společnosti Avon Cosmetics s.r.o. Vznik: 1886 v Americe Působení v ČR: v roce 1991 Produkty: kosmetika, oblečení, doplňky, charitativní předměty Nabídka produktů: více než 16 000
Dosažené výsledky Dotazníkové šetření 23 otázek 100 respondentů (2 respondenti dále neodpovídali na otázky) Výsledek – hodnocení jednotlivých komunikačních nástrojů společnosti Přínos práce Účinnost komunikačních nástrojů Navrhovaná opatření na zlepšení
Dosažené výsledky Webová stránka: znalost, návštěvnost, orientace, vzhled Katalog: hodnocení vzhled, kvalita fotografií Vzorky produktů: získání Výhody nákupů: preferování Televizní reklama: zaujmutí, znalost, působení E-shopy: využívání, přehlednost a orientace, informace, cena za dodání
Veletrhy a výstavy: návštěvnost, působení Osobní prodej: přístup Avon Lady/Gentleman,informovanost AL/AG, schopnost AL/AG Soutěže: popis Charitativní kampaň: pozornost
Nástroj marketingové komunikace Návrhy opatření Nástroj marketingové komunikace Návrh na zlepšení Webová stránka Zlepšení vzhledu stránky (přehlednost, zapamatovatelnost, velké písmo) E-shopy Snížení ceny za dodání (osobní odběr v Avon centrech ) Osobní prodej Zlepšit informovanost AL/AG (motivační programy, školení) Soutěže Zajímavější forma (televizní soutěž)
Doplňující otázka vedoucího práce Kolik je v České republice Avon center?
Doplňující otázky oponenta Jakým způsobem byl stanovován vzorek respondentů pro vyplňování papírových i elektronických dotazníků? Graf 2 na str. 25 se týká pouze 1 kalendářního roku a navíc jako celkové výdaje společnosti patrně v celosvětovém měřítku – jakou souvislost to má s Vaším problémem? Jak souvisí sestavení matice SWOT se zadaným problémem? Komu, kam a jakým způsobem byly (budou?) předloženy návrhy opatření v subkap. 3.6.?
Děkuji vám za pozornost