DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Žánry elektronické hudby
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Digitální učební materiál
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Periodizace nonartificiální hudby
LICENČNÍ SMLOUVY V DIVADLE Zpracováno s využitím habilitační práce doc. JUDr. Jiřího Srstky „Autorské právo v divadle“ JUDr. Lenka Valová DIFA JAMU 2007.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präpositionen – den.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
Elektrofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_06_SLOHOTVORNI_.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_20_SVO_Český.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_09_SVO_Elektr.hudba Autor Mgr. Klára Svobodová Tematický okruh Hudební výchova-dějiny hudby Ročník 2. Ročník čtyřletého gymnázia Datum tvorby 20.4. 2013 Anotace Základní znalosti o problematice novách směrů v hudební oblasti ve 20. století Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, množství ukázek umožňuje učiteli volit a zaměřit se na to, co studenty nejvíce zajímá, co poslouchají Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Elektronická hudba Mgr. Klára Svobodová

Eletronickou hudbu musíme chápat v neustálé souvislosti s pokrokem vynalézavosti záznamu a reprodukce zvuku a v jeho umělém vyvolání elektronickou cestou. Vytváří nové zvuky elektronickými nástroji, tedy zdroji zvuku, které disponují elektronickými součástmi, např. Theremin, syntetizér, sampler, počítač, apod Vzhledem k neustálému vývoji elektroniky můžeme očekávat další zvukové možnosti

Karlheinz Stockhausen nejpozoruhodnější osobnost elektronické hudby nejznámější skladba: Zpěv mladíků http://www.youtube.com/watch?v=3XfeWp2y1Lk kombinace eletronických zvuků s denaturovaným lidským hlasem ( kombinace zvuků eletronickou cestou získaných, snímaných a reprodukovaných zvuků má přesah do nonartificiální hudby syntezátory ve spojení s počítačovou technikou dovedou dovedou k nerozenání nahradit téměř jakýkoliv hudební nádstroj či symfonický orchestr

Konkrétní hudba Konkrétní hudba se liší od elektronické hudby především prací se skutečnými zvuky získanými z běžného života, ale také se zvuky, jejichž původ nelze vždy přesně určit Elektronickým způsobem získané zvuky se dále deformují, používají se k různým kolážím

Pierre Schaeffer zakladatel a teoretik konkrétní hudby vedoucí studia konkrétní hudby v pařížském rozhlase provádí tzv. materiálové etudy pro různé zvony,  zvonky, xylofon a dětské hrací strojky http://www.youtube.com/watch?v=t--K9kpEwY0

Technická-počítačová hudba a vizualizace hudby zvýšil se zájem o využití počítačů v hudbě autor může okamžitě reagovat na vzniklou situaci zapojením PC se zvyšuje tlak na speciální znalost oboru velké paměťové možnosti umožňují hudbu tvořit téměř z jakýchkoliv zvuků a díky počítačové přesnosti může vznikat téměř dokonale přesné dílo http://www.youtube.com/watch?v=n2O8bMlEijg

Multimediální produkce, hudba grafická už od Antiky existují snahy o propojení jednotlivých umění ve výsledný objevný tvar v českém prostředí vzbudila mezinárodní zájem Laterna magica kombinuje živý hudební projev s reprodukcí na filmovém plátně http://www.youtube.com/watch?v=aly-ckpGd48

Michael Kocáb-Odysseus kombinuje reprodukovaný zvuk s reálným baletem Instrumentální divadlo usiluje o zakotvení instrumentalistů na scéně v českém prostředí známá dvojice divadla Semafor Jiří Suchý a Jiří Šlitr http://www.youtube.com/watch?v=7Zdrw6SKv_s&list=PL545C84B2CF938844

Grafické listy mají v sobě ukrýt hudební dílo nebo jeho realizaci http://www.medienkunstnetz.de/works/williams-mix/

Literatura Charalambidis A. a kol. Hudební výchova pro 8. ročník, SPN, Praha 2005 Charalambidis A. a kol. Hudební výchova pro 9. ročník, SPN, Praha 2005 Schnierer M., Dějiny hudby, JAMU, Brno 2007 Schnierer M., Hudba 20. století, JAMU, Brno 2007 Ross A., Zbývá jen hluk, Argo,Dokořán ,Praha 2011 Toto dílo je k dispozici pod licencí CC BY-SA