Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Druhy živností Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Pracovní právo. Pohovor
 problematika odborné způsobilosti SBS 20 let upravena naprosto nedostatečným způsobem,  především v oblasti soukromých detektivních služeb,  živnostenský.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
ŽIVNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Podmínky TV – Právní podmínky Řízení školy jako státní instituce je zajištěno zákony s celostátní platností, výnosy a směrnicemi Ministerstva školství,
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Příjmy ze samostatné činnosti
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Plánování ve školní tělesné výchově
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Mimoškolní aktivity dětí
Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Digitální učební materiál
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
RIZIKO.
Gymnasium Jižní Město Praha
Tělesná výchova na ZŠ praktické
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Přehled nejdůležitějších novinek
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
RIZIKO.
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu © 2008 upraveno 2016 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR 1

Změna živnostenského zákona Právní předpisy Živnostenský zákon č. 455 / 1991, č. 309 /2000 „Podnikatelský zákon“ č. 209 / 2001 Metodické pokyny k lyžařskému výcviku / 2005 Živnostenský zákon č. 455/1991 Určuje pro podnikání tři typy živností: volné (akce a školení sportovních svazů) vázané (veškerý přímý kontakt s klientem) koncesované (např. střelecké aktivity) Určuje oblast tělovýchovy a cestovního ruchu jako tzv. ”vázanou živnost” s podmínkami odborného vzdělání. Pro udělení živnostenské licence (nebo pro garanta odborné činnosti) je vyžadováno vyšší, nebo vysokoškolské vzdělání (případně středoškolské odborné vzdělání). MŠMT ČR dále opravňuje akreditovaná zařízení k udělení těchto licencí, obsah, požadavky a osvědčení kurzů v této oblasti. Změna živnostenského zákona 2

Vzdělávací zařízení pro oblast TVS jsou: a) školy TV směru (1) fakulta tělesné výchovy a sportu UK Praha fakulta tělesné kultury UP Olomouc fakulty pedagogické s oborovým studiem tělesné výchovy další vysoké školy s odpovídajícím studijním oborem (např. sport-management) vyšší odborné tělovýchovné školy (např. Akademie sportu PALERSTRA) b) pro masérské, rekondiční a regenerační služby jsou to též střední zdravotnické školy a lékařské fakulty s příslušným fyzioterapeutickým (rehabilitačním) zaměřením. c) další vzdělávací zařízení zřizovaná fyzickými i právnickými osobami, které obdrží akreditaci od MŠMT ČR a jsou pověřena vydáváním dokladů o rekvalifikaci. Zákon též určuje dva typy živností průvodcovská činnost a tělovýchovných služeb a podmínky v tělovýchově a sportu 3

Výtah z Metodického pokynu MPO č. 11/2000 Vydáním novely živnostenského zákona platné od 1. března 2001, došlo k zavedení nových vázaných živností. Příloha č. 2 ŽZ Skupina 214: Ostatní byla doplněna o živnosti pro podnikání v oblasti tělesné výchovy a sportu, včetně stanovení průkazů způsobilosti. Jsou to živnosti: Poskytování tělovýchovných a sportovních služeb Provozování tělovýchovných a sportovních zařízení a zařízení sloužících pro regeneraci a rekondici Průvodcovská činnost - horská, tělovýchovná a sportovní, v oblasti CR Vodní záchranářská služba Masérské, rekondiční a regenerační služby Provozování solárií. 4

5

Tělovýchovné a sportovní živnosti Obor Doklady Průvodcovská činnost a) horská b) tělovýchovná a sportovní c) v oblasti cestovního ruchu a) osvědčení ministerstva obchodu a CR b) maturitní vysvědčení Poskytování tělovýchovných služeb podle zákona 209/2001 - vysvědčení vyšší odborné školy TV - diplom Bc., nebo Mgr. TVS programu - rekvalifikace nebo odborná způsobilost - doklad o zkoušce předepsané ministerstvem - doklad o praxi (3 roky) v nezávislém postavení Provozování veřejných tělovýchovných škol pořádání kurzů cvičitelů, trenérů a rozhodčích, pořádání kurzů a činnost sportovních instruktorů a) průkaz trenéra, cvičitele daného svazu b) vysokoškolský TV diplom se specializací c) osvědčení o odborné způsobilosti od akreditovaného zařízení MŠMT ČR Provozování tělovýchovných zařízení a zařízení pro regeneraci a rekondici a) průkaz způsobilosti dle zvláštních předpisů b) obdobně jako pro provozování veřejných tělovýchovných škol Poznámka: v přehledu jsou uvedeny obory a podmínky obou předmětných zákonů (Živnostenský zákon - černě, tzv. „Podnikatelský zákon“ - modře) 6

Organizování lyžařského výcviku škol Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR č. j. 37 014 / 2005-25 V Praze dne 22. prosince 2005 Metodický pokyn k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů… (výtah) Článek 13 - Tělesná výchova Sportovní činnosti které nejsou přesně popsány ve vzdělávacích programech se řídí bezpečnostními pravidly a metodickými postupy školního a svazového sportu 7

Článek 15 - Lyžařský výcvik Kvalifikaci instruktorů ověřuje ředitel školy a jejich činnost řídí vedoucí kurzu podle plánu Žáci prokáží své zdraví, schopnosti, seřízení vázání a pojištění (doporučuje se) Dodržují se pravidla bezpečného pohybu na sjezdových a běžeckých tratích, pokyny HS a při výcviku se doporučují přilby Žáci jsou rozděleni podle výkonnosti a zdraví do družstev (max. 15 osob) Třetí den se doporučuje půlden bez výcviku Lanovky a vleky jsou užívány jen pro výcvik Za nepříznivých podmínek (mlha, bouře, -12 C) se výcvik zkracuje nebo nekoná Výlet vede instruktor, kontroluje počet během i na konci, vzadu jede zdatný lyžař Při dodržení podmínek bezpečnosti se provádí též výcvik na snowboardu 8

Provoz lyžařské školy Definice lyžařské školy Lyžařská škola v pojetí Svazu lyžařů ČR je trochu zavádějící pojem, a proto tuto činnost budeme raději nazývat klubovou výukou dětí a mládeže Typicky lyžařská škola je spíše zaměřena na komerční výuku dětí a mládeže, což se v SLČR neděje ??? Výuka dětí a mládeže je prováděna v rámci lyžařských klubů, které jsou v drtivé většině občanská sdružení zaregistrovaná v SLČR, účastníci výuky musí být členy???

Typy výuky Víkendová lyžařská výuka - hlavním cílem je na základě předem stanoveného plánu provádět jedno nebo dvoudenní výjezdy, zejména o víkendech Celoroční lyžařská výuka - hlavním cílem celoroční práce ve výuce dětí a mládeže spočívá v pravidelné všesportovní přípravě dětí, zejména v tělocvičně (ideální stav je 2x týdně) a následné několikadenní soustředění na sněhu (ideální stav je 3 – 4x ročně). Do tohoto modelu můžeme zařadit i několikadenní letní soustředění. Cílem úseku základního lyžování SLČR je kromě jiného i příprava na další závodní činnost v jednotlivých lyžařských disciplínách. Z tohoto pohledu se druhá možnost výuky jeví jako výhodnější, protože celková příprava je systematicky vedená. Poznámka: pedagogicko- organizační pojetí výuky dětí je dále rozvedeno v přednášce Didaktiky a metodiky (část Metodické postupy - Výuka dětí)

Personální zabezpečení výuky Za personální zabezpečení výuky v lyžařském klubu je vždy odpovědný statutární orgán klubu. Personální dělení Instruktor praktikant Instruktor sjezdového lyžování Instruktor lyžování (150h) Cvičitel lyžování (250h) Učitel lyžování (380-450h)

V personálním zabezpečení výuky je třeba obzvlášť dbát na to, aby vyučující splňovali výše uvedené kvalifikační podmínky (zejména účast na pravidelných doškoleních), a to z toho důvodu, že v případě úrazu žáka u nekvalifikovaného lektora nemusí dojít ze strany pojišťoven k plnění pojistných událostí. Pojištění (klubu/oddílu) odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám. Doporučená velikost skupiny dětí při lyžařské výuce na 1 lektora je 6 – v závislosti na věku dětí a úrovni jejich lyžařských dovedností. Do této kategorie je nutno zařadit bezpečnostní prvky při výuce na svahu (pojištění, přilby, chrániče, rukavice, kvalitní oblečení, zvýrazňovací vesty)

Koncepce suché přípravy v tělocvičnách Technické vybavení Zařadit různé pomůcky pro výcvik jak v tělocvičně, tak i na svahu. Tělocvična: kužele, lavičky, žíněnky, velké nafukovací balóny, trampolína, překážkové dráhy, … Na svahu: kloboučky, různé typy tyčí, obruče, pomůcky v lyžařské školce Koncepce suché přípravy v tělocvičnách Zaměřovat se budeme především na: - všeobecnou atletickou přípravu - všeobecnou pohybovou přípravu a obratnost - "naučit děti a mládež učit se" pohyb - důraz bude kladen na balanční cvičení rozvíjející stabilizaci pohybového aparátu LUKÁŠ, J. (2009)

K o n e c Autorský kolektiv: KOMEŠTÍK B., FINKOVÁ D., KRNÁČ P. a NOVÁK M. 14