Klíčová aktivita 03 Audit systému vnitřní kontroly v působnosti MO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Problematika aktualizace ÚAP - RURÚ Program jednání: Úvod Informace z porady MMR s Krajskými úřady konané dne v Praze Pozvánka na seminář Metadata.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Praha, Centralizované zadávání veřejných zakázek RNDr. Jiří Svoboda ředitel Odbor veřejného investování MMR.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Úvod Představení BNV Consulting Profil společnosti BNV Consulting:
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komunikační strategie ČIŽP
Procesní management v oddělení logistiky
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Téma 11: Finanční plánování
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Energetický management
Klíčová aktivita 05 Vzdělávací modul „Boj s korupcí“
Návrh aktualizace rámce COSO vymezení ŘKS
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB)
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Klíčové aktivity projektu
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Nabízené služby společnosti
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Předběžná tržní konzultace
Transkript prezentace:

Klíčová aktivita 03 Audit systému vnitřní kontroly v působnosti MO Ing. Ignác Šarlák

Obsah Zaměření klíčové aktivity Realizace klíčové aktivity Úvod Zaměření klíčové aktivity Realizace klíčové aktivity Rizika definována uchazeči o nabídku Úkol poradenské služby Zdroje a informace Dokumentované výstupy poradenské služby Závěr-využití klíčové aktivity

9:00 -10:30 Úvodní vystoupení Informace o klíčové aktivitě 03 Představení firmy Seznámení s předmětem Smlouvy Teze vyplývající z analýzy zdrojů po oblastech: požadavky na kontrolu (Bílá kniha, Standardy INTOSAI) vnější a vnitřní hodnocení (Deloitte, OIA, NKÚ) poučení z historie (Historická, procesní a institucionální analýza vnitřní kontroly v rezortu MO) 10:30 – 11:00 PŘESTÁVKA

10:30 – 12:00 Návrh zásad pro organizaci efektivní vnitřní kontroly včetně vyřizování petic a sížností Proces vnitřní kontroly Organizace a působnost Faktory ovlivňující strukturu stálých kontrolních orgánů Systemizace, profil kontrolora a vzdělávání Využití vhodného IS 12:00 – 13:00 OBĚD

13:00 – 14:00 Návrh zásad pro organizaci efektivní vnitřní kontroly včetně vyřizování petic a sížností Proces vnitřní kontroly Organizace a působnost Faktory ovlivňující strukturu stálých kontrolních orgánů Systemizace, profil kontrolora a vzdělávání Využití vhodného IS 14:00 – 14:30 Výzkum aspektu překontrolovanosti - doplňkové empirické šetření 14:30 – 14:45 PŘESTÁVKA

14:45 – 15:30 Diskuse Závěr sarlaki@army.cz Šarlák Ignác - MO 1216 - ŠIS AČR

Zaměření klíčové aktivity Procesy (kontrolních postupy, včetně vyřizování petic a stížností) a jejich zakotvení ve vnitřních předpisech; Organizace, působnost, možnost liniového řízení kontroly do procesů a oblastí nejvíce vystavených nebezpečí korupce; Profil kontrolora (předpoklady a požadavky), a systém vzdělávání; Informační tok; Obecným cílem klíčové aktivity je optimalizovat účinnost kontrolní činnosti z hlediska četnosti, Transparentnosti,kvality a efektivního řízení kontroly v v celém resortu MO. KA zahrne: kontrolních procesů , jejich zakotvení ve vnitřních předpisech a jejich dodržování včetně vyřizování petic a stížností, organizaci kontroly -organizační struktury kontrolních orgánů, působností, účelnosti vytváření a zániku systemizovaných míst s hlavní náplní provádění kontroly řízení kontroly do oblastí nejvíce vystavených nebezpečí korupce profil kontrolora (předpoklady a požadavky) před jeho zařazením na systemizované místo kontrolora; řízení kariér kontrolora a bude se zabývat systémem řízení počátečního, průběžného (celoživotního) a tématického vzdělávání. využitím informačních systémů a databází k: K výše uvedenému se klíčová aktivita zabývá : zaměření kontrol, četnost a výstupy z kontrol nestálých kontrolních orgánů; výsledky kontrol vnějších kontrolních orgánů a zpráv o auditních zjištěních rizika související s efektem „překontrolovanosti“ (plánování kontrol, zásah kontrolora do řídící práce a činnosti kontrolovaného, omezování naplňování působnosti kontrolovaného, atd.).

Proč externí poradenská služba? Nezaujatý názor Příklady dobré praxe Porovnání Historické zkušenosti Procesní modul MO Zdroj Informací Dotazníkové šetření Bílá kniha o obraně Legislativní prostředí Závěry z kontrol NKÚ Hodnocení OIA MO Zpráva organizačního auditu 2009 Vnitřní předpisy

Rizika definována uchazeči o nabídku Nedostatečná podpora zadavatele Nesoučinnost pracovníků zadavatele Nedostatečná koordinace práce, časté absence projektových porad Nedostatečná informovanost o průběhu projektu Nedostatek času členů projektového týmu Odpor ke změně

https://events.vojenskaskola.cz/esf-imo/Stranky/index.aspx 12

Odpor proti změně ZMĚNA STRUKTURY PRAVIDLA POSTUPY METODY

Úkol poradenské služby Návrh optimalizace kontrolní činnosti s využitím moderních metod a nástrojů - příkladů nejlepší praxe z ústředních orgánů státní správy, samosprávy a firem Poradenství zahrne vyřizování petic a stížností a odpoví na rizika související s efektem „překontrolovanosti“. Optimalizace bude sledována z hlediska: Nastavení procesů kontroly; Organizace vnitřní kontroly, vyřizování petic a stížností a nastaveného vnitřního kontrolního systému; Vzdělávání a požadavků na kontrolního pracovníka; Způsobu zpracování výsledků kontroly-využívání IT.

Zdroje a informace Procesy (kontrolní postupy, včetně vyřizování petic a stížností) a jejich zakotvení ve vnitřních předpisech Vstupy: Manuály vedené k práci v procesním modelu: Metodika procesního auditu Příloha č.1 - Schéma průběhu procesního auditu Příloha č.2 - Popis činností procesního auditu Příručka pro prohlížení Procesního modelu MO Směrnice pro aktulizaci PM resortu MO Působnosti uvedené v procesním modelu: 04.01.01.00.03. Inspekce ministra obrany 04.01.01.00.04. Odbor interního auditu MO 04.01.03.01.02. Sekce ekonomická MO 04.01.07.01.03. Inspektorát NGŠ Procesy kontrolní činnosti

Zdroje a informace Procesy (kontrolní postupy, včetně vyřizování petic a stížností) a jejich zakotvení ve vnitřních předpisech Procesy kontroly vedené v procesním modelu: 1.03.01. zabezpečení spolupráce s vnějšími kontrolními orgány 1.03.02. provádění tématických, zvláštních a komplexních kontrol 1.03.03. zabezpečení boje proti korupci a podvodnému jednání 1.03.04. zabezpečení ochrany a šetření narušování lidských práv 1.03.05. zabezpečení řešení petic a stížností 1.03.06. zabezpečení zjišťování příčin leteckých nehod a jejich předpokladů 1.03.07. zabezpečení spolupráce s kontrolními orgány NATO a kontrola připravenosti vyčleňovaných sil 1.03.08. zabezpečení interního auditu 1.03.09. zabezpečení kontroly finančních a majetkových operací při hospodaření s veřejnými prostředky mimo interního auditu 1.03.10. zabezpečení kontroly výkonu přenesené působnosti

Zdroje a informace Působností, struktury, možnost liniového řízení kontroly do procesů a oblastí nejvíce vystavených nebezpečí korupce Bílá kniha o obraně Organizační řád MO RMO č. 10/2010 Organizační struktura Ministerstva obrany a podřízenost subjektů, které řídí Ministerstvo obrany Grafická struktura MO Aktualizovaný rezortní protikorupční program Kolektivní smlouva 2012 PRACOVNÍ ŘÁD ve znění 1 doplňku RMO č. č.66/2012 Plánování činnosti a rozvoje v rezortu Ministerstva obrany Právní normy Zákon o kontrole Zákon o státní kontrole Zákon o finanční kontrole Přehled právních předpisů - Oblasti kontroly AČR podle právních norem Přehled právních předpisů - Odpovědnost MO podle právních předpisů Úvodní seznámení s Auditními Standardy INTOSAI Auditní standardy INTOSAI Závěry organizačního auditu MO (2009) - kontrola Výpisy z Výročních zpráv OIA MO za 2010 a 2011 Vnitřní předpisy

RMO 8/2010 Zásady tvorby systemizovaných míst Zdroje a informace Profil kontrolora (předpoklady a požadavky), řízení kariér kontrolora a systém řízení počátečního, průběžného (celoživotního) a tématického vzdělávání Parametry systemizovaných míst pro kontrolní pracovníky 14 vojenských útvarů a zařízení se vzorkem popisu pracovních náplní RMO 8/2010 Zásady tvorby systemizovaných míst RMO 7/2010 Zásady výstavby a systemizace organizačních celků rezortu Ministerstva obrany

Zdroje a informace Informačního tok Manuál FIK prezentace DES, IKW Vzor Podkladů pro ústřední evidenci petic a stížností za útvar Věcné hlediska RMO Všeob-P-35

I. fáze Dotazníkové šetření Dokumentované výstupy: A-report 9/2012 Pomoc při odstraňování nedostatků Prezentace průběžných výsledků na workshopu a na konferenci Dokumentované výstupy: Zpracování manuálu řízení projektu Zpracování Zprávy o výsledcích I. fáze projektu

I. etapa II. fáze Dokumentovaný výstup: Prezentace průběžných výsledků na workshopu Dokumentovaný výstup: Analýza stavu, zjištění slabin a nedostatků a stanovení jejich příčin

II. etapa II. fáze Návrh opatření a jejich odůvodnění studie „Organizace vnitřní kontroly MO“ Úvod Zakotvení kontroly v Bílé knize o obraně Zákony ovlivňující procesy systému vnitřní kontroly Požadavky na systém vnitřní kontroly Příklady z historické, procesní a institucionální analýzy vnitřní kontroly v působnosti MO vhodné k implementaci Hodnocení stavu systému vnitřní kontroly OIA MO,externími auditory a Nejvyšším kontrolním úřadem Faktory ovlivňující strukturu stálých kontrolních orgánů (požadavek na snížení korupčních rizik, bezpečnost atd.) Návrh zásad pro organizaci efektivní vnitřní kontroly včetně vyřizování petic a stížností Návrh proporcionálního zaměření kontrol stálých kontrolních orgánů a nestálých kontrolních orgánů Návrh využití (rozšíření funkcionality) vhodného informačního systému zavedeného v MO k vedení databází k plánování a vyhodnocování kontrolní činnosti, sběru dat a vývoji stavu definovaných oblastí Postup (stanovení kvantitativních, časových a kvalitativních charakteristik) včetně odpovědnosti při implementaci návrhů změn parametrů systému vnitřní kontroly

Využití klíčové aktivity Vstupní informace pro klíčové aktivity 04) Změna vnitřních předpisů 05) Snižování korupčních rizik 06) Program přípravy kontrolního pracovníka rezortu MO 07) Výzkum „eliminace překontrolovanosti“ 08) Optimalizace informačního prostředí vnitřní kontroly rezortu MO

Využití klíčové aktivity Zdroj pro tvorbu „Koncepce vnitřní kontroly rezoru MO“ STUDIE GESTOŘI BÍLÁ KNIHA O OBRANĚ KLÍČOVÉ AKTIVITY

Harmonogram „Koncepce vnitřní kontroly rezoru MO“ Fáze Vybrané klíčové aktivity 2013 I. II. III. IV. Optimalizace systému vnitřní kontroly   Koncepce vnitřní kontroly II.1 Návrh tezí II.2 Stanovení obsahu II.3 Zpracování základních bodů II.4 Zpracování konceptu II.5 Posouzení konceptu II.6 Zpracování pracovní verze II.7 Připomínkové řízení II.8 Vypořádání připomínek II.9 Předložení koncepce ministrovi obrany Zpracování aktivity vzdělávání Zpracování aktivity IT

ZÁVĚR sarlaki@army.cz Šarlák Ignác - MO 1216 - ŠIS AČR