Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
[ 1 ] RNDr. Pavla Coufalová Symposium Strategie servisní podpory zdravotnických pracovišť, Praha, © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv.
BEZPEČNOSTNÍ TECHNOLOGIE I Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu (reg. č.: CZ.1.01/2.2.00/ )
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Centrální registr zbraní – změna právní úpravy. Harmonogram novely červenec 2012 rozeslání novely do meziresortního připomínkového řízení předložení.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Autentizace předmětem
K problematice schvalování drážních vozidel
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Pojem přeměna obchodní společnosti
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
Zákon o sociálním podnikání
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Zákon č. 22/ 1997 sb. o technických požadavcích na výrobky
Aplikace Monitorovací systém
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Občanské soudní řízení I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Daň z příjmů právnických osob
Zrušení a zánik obchodní společnosti
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Daňové doklady Správnost DPH se prokazuje pomocí daňových dokladů vystavovaných podle § 26 – 35a ZDPH a následně též podle § 45 – 46 ZDPH (opravy), Daňové.
GDPR aneb to chceme.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Občanské soudní řízení I.
Povinná elektronická komunikace v zadávacím řízení a využití e-nástrojů
Občanské soudní řízení I.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Seminář AMG, Písek 2018 GDPR.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Informační systém základních registrů
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Trendy geologických prací ložiskového průzkumu v letech
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Transkript prezentace:

Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Důvod vydání vyhlášky:  elektronizace procesu zadávání veřejných zakázek, která je jedním z hlavních principů nového zákona o veřejných zakázkách  zmocnění ustanovením § 159 odst. 5 k vydání vyhlášky k provedení § 149 odst. 2 zákona o veřejných zakázkách (dále jen „zákon“)  elektronické nástroje mohou být podle zákona v zadávacím řízení použity pouze tehdy, jsou–li atestovány v atestačním řízení, prováděném Ministerstvem informatiky

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Vztah vyhlášky č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje k zákonu a k vyhlášce č. 329/2006 Sb., kterou se stanoví bližší požadavky na el. prostředky, el. nástroje a el. úkony při zadávání veřejných zakázek  Zákon upravuje obecné požadavky na nástroje v § 149 odst. 2 zákona a obecné technické požadavky kladené na elektronické nástroje v § 149 odst. 6  Vyhláška 329/2006 Sb. upravuje bližší požadavky týkající se elektronických prostředků, elektronických nástrojů a elektronických úkonů při zadávání veřejných zakázek  Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje upravuje atestační řízení, jehož předmětem je ověření, že elektronické nástroje jsou plně v souladu s požadavky kladenými na nástroje zákonem a vyhláškou MMR  Vyhláška upravuje způsob doložení splnění požadavků stanovených zákonem a vyhláškou MMR

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Pojem „elektronické nástroje“  pojem definován v zákoně v § 149 odst. 2  elektronickými nástroji se rozumí technické zařízení nebo programové vybavení, případně jejich součásti, které jsou spojeny se sítí nebo službou elektronických komunikací a umožňují prostřednictvím této sítě nebo služby provádění úkonů v elektronické podobě podle zákona o veřejných zakázkách,včetně zpracování zahrnující digitální kompresi, a uchovávání dat

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Vyhláška rozlišuje dva druhy elektronických nástrojů  elektronické nástroje, které zajišťují elektronický přenos a příjem nabídek, případně elektronický příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh, nebo elektronickou aukci či dynamický nákupní systém, které musí splňovat požadavky upravené v § 149 odst. 2 a v § 149 odst. 6 zákona a provozovatel má povinnost tyto požadavky prokázat způsobem, který stanoví § 4 vyhlášky - tyto nástroje naplňují jak znaky definice upravené v § 149 odst. 2, ale také znaky v § 149 odst. 6  všechny ostatní elektronické nástroje, které spadají pouze pod definici v § 149 odst. 2 zákona, tzn. při výkladu může jít o veškerý software - tyto nástroje musí splňovat pouze požadavky stanovené v § 149 odst. 2 zákona a provozovatel je prokazuje dokumentací elektronického nástroje

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Pojem „atestační řízení“  postup, v jehož rámci jsou zkoumány požadavky shody elektronického nástroje s požadavky zákona a prováděcích právních předpisů k tomuto zákonu  požadavky na nástroje upravuje zákon v § 149 odst. 2 zákona a  v § 149 odst. 6, které blíže specifikuje vyhláška č. 329/2006 Sb., na které se vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje ve svých ustanoveních odkazuje  cílem je ověření a stvrzení, že atestované elektronické nástroje žadatele jsou plně v souladu s požadavky kladenými na nástroj zákonem o veřejných zakázkách a vyhláškou 329/2006 Sb.

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Pojem „provozovatel“, „výrobce“ elektronického nástroje a „zadavatel“  provozovatelem fyzická nebo právnická osoba, která zajišťuje provoz elektronického nástroje za účelem zadávání veřejných zakázek podle zákona  výrobcem fyzická nebo právnická osoba, která elektronický nástroj vyrobila  zadavatelem osoba definovaná v § 2 zákona o veřejných zakázkách, která zajišťuje provoz nástroje nebo používá elektronický nástroj jiného provozovatele na základě určitého právního titulu

Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Předmět úpravy vyhlášky  náležitosti žádosti o atest  výše poplatku za podání žádosti o atest  podrobnosti atestačního řízení

Náležitosti žádosti o atest Žádost o atest podle § 2 vyhlášky musí obsahovat:  identifikaci provozovatele  identifikaci výrobce, pokud není totožný s osobou provozovatele  obchodní označení a verzi elektronického nástroje  výčet všech druhů (popř. elektronických úkonů v rámci jednoho druhu) zadávacích řízení nebo zvláštních postupů, které elektronický nástroj zajišťuje  údaje, z nichž plyne, že elektronický nástroj umožňuje provádět soutěž o návrh

Náležitosti žádosti o atest  jaké elektronické úkony určeného druhu zadávacího řízení či jaký druh nebo více druhů zadávacího řízení elektronický nástroj zajišťuje a které jsou ze strany provozovatele, který zajišťuje provoz elektronického nástroje, předmětem žádosti o atest  uvedení zvláštních postupů v zadávacím řízení či soutěže o návrh, pokud je elektronický nástroj umožňuje, a které jsou předmětem žádosti o atest  prohlášení provozovatele nebo výrobce nástroje, pokud provozuje elektronický nástroj, že zajišťuje provoz nástroje ve shodě s požadavky kladenými na elektronický nástroj zákonem a vyhláškou 329/2006 Sb.  doklad o zaplacení poplatku

Výše poplatku za podání žádosti o atest Způsoby stanovení poplatku podle § 3 vyhlášky 1.podle toho zda se jedná o nástroje které zajišťují elektronický přenos a příjem nabídek, případně elektronický příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh, nebo elektronickou aukci či dynamický nákupní systém se stanoví poplatky takto:  pokud elektronický nástroj umožňuje provádět jednotlivé druhy zadávacího řízení, činí poplatek za každý druh zadávacího řízení, který nástroj zajišťuje, Kč  pokud elektronický nástroj umožňuje provádět pouze jednotlivý elektronické úkon činí poplatek Kč.

Výše poplatku za podání žádosti o atest  pokud elektronický nástroj umožňuje provádět zvláštní postupy v zadávacím řízení, činí poplatek za každý zvláštní postup Kč  pokud nástroj umožňuje provádět soutěž o návrh, činí poplatek Kč Maximální výše poplatku u těchto nástrojů činí Kč. 2.U nástrojů, které nesplňují podmínky stanovené v bodě 1, činí poplatek 100 Kč

Výše poplatku za podání žádosti o atest Varianty, které mohou nastat u nástrojů, které zajišťují elektronický přenos a příjem nabídek, případně elektronický příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh, nebo elektronickou aukci či dynamický nákupní systém:  nástroj bude umožňovat provádět 2 druhy zadávacích řízení a jeden zvláštní postup, poplatek bude tedy činit Kč  nástroj bude zajišťovat 3 druhy zadávacích řízení a jeden zvláštní postup, poplatek bude činit Kč  nástroj umožňuje provádět 5 druhů zadávacích řízení a 2 zvláštní postupy, poplatek činí Kč  nástroj bude umožňovat provádět všechny druhy zadávacích řízení, či kombinaci druhů, zvláštních postupů a soutěže o návrh, které překročí počet 5, bude poplatek činit Kč

Podrobnosti atestačního řízení Účelem ustanovení § 4 odst. 1 vyhlášky je rozlišení osoby „zadavatele“ a „provozovatele“. Vyhláška stanoví způsob prokázání zajištění splnění těchto požadavků:  atestem pro elektronický nástroj, v případě, že zadavatel fakticky zajišťuje provoz elektronického nástroje nebo  použitím již atestovaného elektronického nástroje, pokud je zadavatel osobou odlišnou od osoby provozovatele, tzn. používá elektronický nástroj na základě určitého právního titulu

Podrobnosti atestačního řízení Způsoby doložení splnění požadavků kladených na elektronický nástroj upravených v § 4 odst. 2  požadavky, které musí tyto nástroj splňovat jsou stanoveny v § 149 odst. 2 zákona – použitím těchto nástrojů nesmí docházet k zákazu diskriminace, nástroje musí být obecně dostupné a slučitelné s běžně užívanými informačními a komunikačními technologiemi  požadavky dokládá provozovatel prostřednictvím dokumentace o elektronickém nástroji  tyto požadavky musí splňovat všechny el. nástroje, tzn. nástroje, které zajišťují el. přenos a příjem nabídek, případně el. příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh nebo el. aukci či dynamický nákupní systém a i ty, které toto nezajišťují a spadají pouze pod všeobecnou definici nástroje upravenou v § 149 odst. 2 zákona

Podrobnosti atestačního řízení Způsoby doložení splnění požadavků kladených na nástroj upravených v § 4 odst. 3 vyhlášky  tyto požadavky se musí splnit a prokázat tímto způsobem u el. nástrojů, které zajišťují el. přenos a příjem nabídek, případně el. příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh nebo el. aukci či dynamický nákupní systém  požadavky upravené v § 149 odst. 6 písm. c) až i) provozovatel doloží platnou certifikací zavedení systému managementu bezpečnosti informací v oblasti provozování elektronického nástroje na shodu s ČSN 7799 – 2, z certifikátu musí být zřejmé, pro jaký účel se certifikát vydává  splnění požadavků podle § 149 odst. 6 písm. b) zákona je provozovatel povinen doložit kalibračním listem měřidla času nebo dokumentací měřidla času, podle toho, jakým způsobem zajišťuje tento požadavek

Podrobnosti atestačního řízení  požadavky upravené v písm. a) zákona a upřesněné v § 4 až § 7 vyhlášky provozovatel dokládá dokumentací elektronického nástroje  požadavky upravené písmenem j) dokumentací elektronického nástroje  splnění požadavků na pořizování záznamů podle § 8 vyhlášky 329/2006 Sb. doloží provozovatel dokumentací elektronického nástroje

Udělení atestu Udělení atestu podle § 4 odst. 4 vyhlášky  shoda elektronického nástroje s požadavky stanovenými zákonem a vyhláškou č. 329/2006 Sb., kterou se stanoví bližší požadavky na elektronické prostředky, elektronické nástroje a elektronické úkony při zadávání veřejných zakázek  doložení splnění těchto požadavků způsobem, který je stanoven v § 4 této vyhlášky

Účinnost vyhlášky Vyhláška nabyla účinnosti 1. července 2006 v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách

Informace