Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
TŘÍDA v hodině I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
zpracovaný v rámci projektu
Jsem ŠKOLÁK II.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
KUR DOMÁCÍ.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Inf Vývojový diagram.
HÁJ NA JAŘE I..
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
zpracovaný v rámci projektu
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Slunce.
Proč se střídají roční období
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Celistvost lidského organismu

Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Online:

Celistvost lidského organismu Jméno autora: Mgr. Martina Kosová Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, Zaječí, příspěvková organizace Ročník: 5. Předmět: Přírodověda Klíčová slova: organismus, části těla, orgány, energie, teplo, tělesná teplota Název: VY_52_INOVACE_2/36_Celistvost lidského organismu

ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 5. třídy základní školy k předmětu Přírodověda. Cílem učebního materiálu je seznámit žáky s novými pojmy a pomoci jim si je osvojit. Usnadnit jim si zapamatovat a poznat jednotlivé části a funkce lidského těla, jak vypadají jednotlivé orgány a jak se nazývají. Následující výukový materiál je zaměřen na děje probíhající v lidském těle a na fungování organismu jako celku.

LIDSKÝ ORGANISMUS Ačkoliv je každý člověk jiný, tak všichni lidé mají stejnou STAVBU TĚLA.

Lámej si hlavičku Které orgány a JAK se podílejí na dějích ve tvém těle, když jíš? Které děje probíhají v našem těle neustále? Třeba i když spíme. 1

Lámej si hlavičku Kdy potřebujeme více kyslíku – když běžíme nebo když stojíme? Otevři si učebnici na straně 59 a pořádně si prohlédni obrázek. 1

Lidské tělo funguje jako CELEK Všechny části těla zajišťují činnost našeho těla SPOLEČNĚ! V našem těle probíhají neustále SLOŽITÉ DĚJE. Rychlost dějů v našem těle se mění podle toho, co zrovna děláme a co na nás působí.

Máš za úkol Změř si teplotu svého těla a teplotu prostředí v okolí. Zjištěné hodnoty porovnej. Proč ti při cvičení nebývá chladno? 2

DŮLEŽITÉ! Při spotřebovávání kyslíku ve všech částech těla se uvolňuje energie potřebná k životu! Zároveň při tom vzniká teplo a naše tělo si udržuje téměř stálou tělesnou teplotu! Tělesná teplota je vyšší než teplota prostředí.

3 4 2

Opiš si otázky do sešitu a odpověz na ně Co zajišťuje řízení našeho těla? Pan učitel v tělocviku ti dá povel, abys běžel. 1) Které části těla pokyn přijímají? 2) Které pokyn plní? 3) Co umožní, abys pokyn slyšel? 4) Které části těla umožní pohyb? 5) Jak se změní při pohybu dýchání? Proč?

Zdroje Kvasničková Danuše a kol. Od vesmíru k člověku; Přírodověda pro 5. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: Fortuna, ISBN OBRÁZKY: 1) ( ) 2) ( ) 3) ( ) 4) PS_1000.jpg ( ) PS_1000.jpg