1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Dozor Dozor nad výkonem samostatné působnosti obce krajský úřad MV
Evidence územně plánovací činnosti systém ILAS
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Vedení správního řízení
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Finanční soudnictví Mgr. Michal Kozieł.
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Stavební uzávěry Krajský úřad Plzeňského kraje
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Bc. Josef Velíšek Odbor regionálního rozvoje KÚPK
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Řízení o přestupcích.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Kolektivní vyjednávání. Kolektivní smlouvy (KS)  upravují individuální a kolektivní vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a práva a povinnosti smluvních.
Novela stavebního zákona
Kontrola veřejné správy I.
Veřejnoprávní smlouvy, opatření obecné povahy
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Přednáška Správní řízení 4 M. Horáková
Správní řízení J.Kožiak. Proces realizace veřejné správy Proces realizace veřejné správy –Upravuje postup správních orgánů při výkonu veřejné správy Předpis.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Pravomoc, příslušnost Řešení sporů o pravomoc a příslušnost.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Správní proces Úvodní přednáška JUDr. Petra Foltasová.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Soudní ochrana práva veřejnosti na účast ve veřejné správě 28. dubna 2010.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Zpracovala: Ivana Průchová, podzim Vyvlastňování pozemků a staveb teze.
Soudy jako subjekty civilního procesu Občanské právo procesní I JUDr. Ing. Radovan Dávid.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
Teorie a praxe rozvoje měst a obcí
Veřejnoprávní smlouvy
Havarijní plán kraje.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Správní právo procesní 1. část
Správní řízení I. Správní řád, rozsah jeho působnosti
Informace z porady MMR s kraji Zvíkovské Podhradí
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
IROP - Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Legislativa výlukové činnosti
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
ZÁSADY ÚZEMNÍHO ROZVOJE PLZEŇSKÉHO KRAJE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Aktualizace ZÚR PK Krajský úřad Plzeňského kraje
Řádné opravné prostředky Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Transkript prezentace:

1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,

Právní rámec § 4 odst. 8 stavebního zákona Orgány územního plánování a stavební úřady projednávají protichůdná stanoviska nebo protichůdná závazná stanoviska dotčených orgánů. Dojde-li k rozporu mezi příslušnými orgány podle tohoto zákona a dotčenými orgány, jakož i mezi dotčenými orgány navzájem, postupuje se podle správního řádu. § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Při řešení rozporů mezi správním orgánem, který vede řízení, a správními orgány,které jsou dotčenými orgány, jakož i mezi dotčenými orgány navzájem, týkajících se řešení otázky, jež je předmětem rozhodování, se postupuje přiměřeně podle ustanovení o řešení sporů o příslušnost s tím, že v případě bezvýslednosti dohodovacího řízení musí být zpráva o jeho průběhu spolu s návrhy jednotlivých ústředních správních úřadů ústředním správním úřadem, na jehož návrh bylo dohodovací řízení zahájeno, bez zbytečného odkladu předložena k řešení vládě. Ustanovení tohoto odstavce se nepoužije na řešení rozporů s územními samosprávnými celky, jestliže se věc týká práva územního samosprávného celku na samosprávu. Ustanovení § 133 odst. 6 platí obdobně. 2

3 § 133 správního řádu ( 1) Nelze-li věcnou příslušnost při rozhodování v oblasti státní správy určit na základě zvláštního zákona, provede řízení v prvním stupni ústřední správní úřad, do jehož působnosti rozhodovaná věc náleží, popřípadě ústřední správní úřad, jehož obor působnosti je rozhodované věci nejbližší. (2) Považuje-li se několik správních orgánů za příslušné k řízení v téže věci, jsou povinny to bezodkladně oznámit nejblíže společně nadřízenému správnímu orgánu, který jejich spor rozhodne. Nemají-li správní orgány společně nadřízený správní orgán, projednají spor o příslušnost ústřední správní úřady, které jsou nadřízeny těmto správním orgánům. Jde-li o spor o příslušnost mezi ústředními správními úřady, postupuje se přímo podle odstavce 3. Právní rámec

4 (3) Ústřední správní úřady jsou povinny projednat spor v dohodovacím řízení, jež je zahájeno dnem, kdy návrh prvního z nich dojde poslednímu. Nedojde-li k dohodě do 15 dnů od zahájení dohodovacího řízení, vzniká kompetenční spor mezi ústředními správními úřady; jejich povinností je v takovém případě bezodkladně podat žalobu k Nejvyššímu správnímu soudu. (4) Pokud se žádný správní orgán nepovažuje za příslušný k provedení řízení, může ten, kdo by byl jeho účastníkem, nebo správní orgán podat žalobu k soudu (5) Ustanovení odstavců 1 až 4 se netýkají vzájemných sporů územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti a sporů územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti s jinými správními orgány. (6) Po dobu určování příslušnosti podle odstavce 1 nebo trvání sporu podle odstavců 2 až 4 neběží lhůty týkající se provádění úkonů v řízení.

Realita 5 1.stanovisko dotčeného orgánu je v rozporu s právními předpisy – pořizovatel musí vyvolat rozpor 2.smírné odstranění rozporu (§ 5 správního řádu) 3.projednání protichůdných stanovisek (DO vs DO nebo DO vs pořizovatel) 4.společný nadřízený orgán rozhodne o rozporu (jestliže existuje) 5. projednání rozporu ústředními správními orgány (MMR a....) 6. vláda (§ 136 odst. 6 SŘ)

6 Obecné zásady rozpor ANO mezi DO nebo mezi pořizovatelem a DO rozpor NE - s územními samosprávnými celky (obcemi a kraji), jestliže se věc týká práva územního samosprávného celku na samosprávu - s žadatelem (investorem) - s účastníkem řízení - mezi odbory (orgány) jednoho úřadu pro řešení rozporu je rozhodující, který veřejný zájem převažuje výsledek řešení rozporu má vždy přednost před stanovisky dotčených orgánů Je ÚÚP odbor (orgán) stejného úřadu jako DO z ORP? Kdy je společný nadřízený orgán KÚ?

7 Děkuji za pozornost Mgr. Jaroslav Kovanda oddělení územního plánování tel