Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_31 Název materiáluExtrémy.
Advertisements

Jednoduché a složené úrokování. Úrokování dekurzivní - polhůtné anticipativní – předlhůtné bankovní rok – 360 dnů bankovní měsíc – 30 dnů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_15 Název materiáluDaně z příjmů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_09 Název materiáluJednoduché.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_03 Název materiáluSložení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_08 Název materiáluBurzovní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_03 Název materiáluKalkulačka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_19 Název materiáluElektrický.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_11 Název materiáluStavová.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_23_18 Název materiáluSomatologie.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_21 Název materiáluVennovy.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_20 Název materiáluSlučování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Složené úrokování Tematická oblast
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
Jednoduché úrokování Tematická oblast
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MATEMATIKA Goniometrické funkce Příklady 2.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
36 FINANČNÍ MATEMATIKA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování počtu dní úrokovací doby AutorMgr. Lenka Lagnerová Tematická oblastInformační a komunikační technologie 1 Tematický okruhFinanční gramotnost Ročník1. šestiletého gymnázia Datum tvorbylistopad 2012 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Určování počtu dní úrokovací doby úrok narůstá nejen po letech a měsících, ale i po dni

Určování počtu dní úrokovací doby v evropském standardu tzn. úrokovací měsíc – 30 dní úrokovací rok – 360 dní den uložení peněz – nezapočítává se den výběru – započítává se

PŘ.: PŘ.: uloženo 17. den v lednu, vyzvednuto 20. den v březnu 1. METODA – s pomocí číselné osy leden…13 dní únor…30 dní !!! březen…20 dní celkem…63 dní

únor…23 dní březen – září …po 30 dnech říjen… 9 dní J 0 = Kč t = 242/360 p = 12 % ú = ?? ú = J 0. p/100. t PŘ.: PŘ.: Živnostník vložil 7. února 2010 částku Kč na účet s úrokovou mírou 12 % p.a. Určete, jaký úrok mu byl připsán při výběru z tohoto účtu dne 9. října 2010? celkem…242 dní ú = , /360 Kč ú = 6 243,60 Kč Za úrokovací dobu mezi a byl připsán živnostníkovi úrok 6 243,60 Kč.

PŘ.: PŘ.: Živnostník vložil 7. února 2010 částku Kč na účet s úrokovou mírou 12 % p.a. Určete, jaký úrok mu byl připsán při výběru z tohoto účtu dne 9. října 2010? 2. METODA – odečítací platí: t = 30. (m 2 – m 1 ) + (d 2 – d 1 ) počet dnů úrokovací doby………………………t den vkladu (půjčky)………………………………d 1 den splátky………………………………………..d 2 měsíc vkladu (půjčky)……………………………m 1 měsíc splátky……………………………………..m 2

PŘ.: PŘ.: Živnostník vložil 7. února 2010 částku Kč na účet s úrokovou mírou 12 % p.a. Určete, jaký úrok mu byl připsán při výběru z tohoto účtu dne 9. října 2010? d 1 = 7; m 1 = 2; d 2 = 9; m 2 = 10 t = 30. (10 – 2) + (9 – 7) t = 242 dnů Pokud datum vkladu (splátky) připadne na 31. den měsíce, dosazujeme do vzorce číslo 30!!!

PŘ.: PŘ.: Doplňte třetí sloupec tak, aby obsahoval vždy příslušný počet dnů úrokovací doby dle evropského standardu, a čtvrtý sloupec tak, aby obsahoval přesný počet dní (využijte tabulkový editor). Porovnejte.

Závěr???

Samostatná práce: Samostatná práce: Doplňte následující tabulku a) s využitím evropského standardu b) s dopočtením přesného počtu dní Výsledky porovnejte.

Rozdíly Evropský standard Přesný počet dní Rozdíl

Použité zdroje: ODVÁRKO, O. & KADLEČEK, J. Matematika pro 9. ročník základní školy, 3. díl. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. ISBN MŰLLEROVÁ, J. &MŰLLER, P. Finanční matematika. Statistika. 1.vydání. Praha: Kvarta, s. ISBN