 ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE  ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ  projekt v rámci vzdělávacího programu  VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Advertisements

KOČKY A PSI ANOTACE Prezentace seznámí žáky s rozdíly mezi kočkovitými a psovitými šelmami. Význam psů a koček pro člověka DATUM AUTORTereza.
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
SAVCI.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Šelmy - poznávačka Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PTÁCI – LETCI (SOVY) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Transkript prezentace:

 ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE  ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ  projekt v rámci vzdělávacího programu  VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST  ŠABLONA ČÍSLO: III/2  NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT  PŘEDMĚT: PŘÍRODOVĚDA  ROČNÍK: IV.  TÉMA: KOČKA DOMÁCÍ  AUTOR: MGR. HANA KOLÁČKOVÁ  DATUM VYTVOŘENÍ:  VY_32_INOVACE_32_HK

ANOTACE  PREZENTACE JE VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 4. ROČNÍKU PŘÍRODOVĚDY. DOPLŇUJE UČIVO: ROZMANITOST PŘÍRODY – ŽIVÁ PŘÍRODA, POZNÁVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN.  V RÁMCI PREZENTACE SE ŽÁCI SEZNÁMÍ: 1.S HISTORIÍ SOUŽITÍ KOČKY A ČLOVĚKA 2.SE STAVBOU TĚLA KOČKY 3.S RŮZNÝMI TYPY KOČEK PODLE TĚLESNÉ STAVBY 4.SE SMYSLOVÝM ÚSTROJÍM ZKUŠENOSTI Z PILOTOVÁNÍ: Téma žáky velmi zaujalo. Projevili o probíraném učivu hluboké znalosti. Rozšířili si je ještě zajímavostmi o historii chovu koček. Nejvíce se zajímali o postavení koček ve starověkém Egyptě. Na závěr odpověděli na několik shrnujících otázek.  PREZENTACE JE VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 4. ROČNÍKU PŘÍRODOVĚDY. DOPLŇUJE UČIVO: ROZMANITOST PŘÍRODY – ŽIVÁ PŘÍRODA, POZNÁVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN.  V RÁMCI PREZENTACE SE ŽÁCI SEZNÁMÍ: 1.S HISTORIÍ SOUŽITÍ KOČKY A ČLOVĚKA 2.SE STAVBOU TĚLA KOČKY 3.S RŮZNÝMI TYPY KOČEK PODLE TĚLESNÉ STAVBY 4.SE SMYSLOVÝM ÚSTROJÍM ZKUŠENOSTI Z PILOTOVÁNÍ: Téma žáky velmi zaujalo. Projevili o probíraném učivu hluboké znalosti. Rozšířili si je ještě zajímavostmi o historii chovu koček. Nejvíce se zajímali o postavení koček ve starověkém Egyptě. Na závěr odpověděli na několik shrnujících otázek.

KOČKA DOMÁCÍ

ČLOVĚK A KOČKA  Kočka domácí je domestikovaná forma kočky divoké. Po boku člověka žije už po tisíciletí. Má pružné a svalnaté tělo, dokonale přizpůsobené k lovu, ostré drápy a zuby. Má také vynikající zrak, sluch a čich.  Kočka domácí vždy sloužila člověku především jako lovec myší.  V současnosti se uplatňuje jako společník člověka.

KOČKA S KOŤATY Třídenní kotě

KOČKY V EGYPTĚ  Staří Egypťané kočky uctívali jako božstvo a věřili, že mají moc chránit člověka před zlem. Přítomnost kočky v domě znamenala štěstí.  Nejposvátnější byly černé kočky chránící egyptské chrámy.  Dokonce i v hrobech faraónů byla nalezena mumifikovaná kočičí těla.  V Egyptě měly kočky dokonce i svou vlastní bohyni – Baset, která byla zobrazována jako malá kočka se lví hlavou a později jako žena s kočičí hlavou.

EGYPTSKÁ SOCHA KOČKY

POPIS  Kočky domácí jsou si navzájem velmi podobné.  Obecné rysy stavby těla jsou stejné - kočka má dlouhé tělo s relativně krátkými končetinami, krátký krk, poměrně širokou a krátkou hlavu a středně dlouhý ocas.  V kohoutku je kočka vysoká asi 30 cm, délka těla včetně ocasu činí pak kolem 80 cm. Kocouři jsou větší než samice a váží asi 3,5–7 kg, hmotnost koček se pohybuje od 2,5–4,5 kg. Srst je obvykle krátká, rovná a přilehlá.

STAVBA TĚLA

TĚLESNÉ TYPY KOČEK  Existují tři základní tělesné typy koček: zavalitý typ, který se vyznačuje kratším tělem, hlubokým hrudníkem, krátkou a kulatou hlavou s plochým obličejem a krátkými končetinami (perská, exotická, britská)  Svalnatý typ, pro který je typické dobré větší svalstvo, delší končetiny než u předešlého typu a ne tak kulatá hlava a je nejčastějším tělesným typem kočky.  Útlý typ, nazývaný též štíhlý či orientální typ kočky. Kočky tohoto typu mají štíhlé tělo, protáhlou klínovitou hlavu a dlouhé nohy. (siamská, orientální).

ÚTLÝ, ZAVALITÝ A SVALNATÝ TYP

KONČETINY  Na předních končetinách má kočka pět, na zadních čtyři prsty. Drápy jsou zatažitelné a při chůzi skryté v kožních záhybech. To kočce umožňuje tichý pohyb, který je důležitý pro úspěšný lov.  Stopy kočkovitých šelem díky tomu lze snadno odlišit od stop šelem psovitých.  Drápy na předních nohách si kočka obrušuje pravidelným škrabáním, zejména o dřevěné předměty (v přírodě to jsou hlavně stromy), zadní si okusuje.

SRST  Kůže kočky je kryta srstí.  U koček se vyskytuje několik typů srsti - krátkosrstá kočka má po celém těle krátkou a přilehlou srst, polo dlouhosrsté a dlouhosrsté mají srst delší a zpravidla jemnější.  Základními barvami srsti kočky domácí jsou černá, červená, čokoládová a skořicová. Mícháním těchto barev vzniká modrá, želvovinová, lila a plavá. Bílá se za základní barvu nepovažuje, jde o nedostatek pigmentu.

SMYSLY  Kočka domácí má vynikající zrak, sluch i čich. Vidí ostře a v šeru ji napomáhá vrstva buněk, které odrážejí dopadající světlo. Tato schopnost způsobuje charakteristický zlatozelený svit, který lze v očích kočky za šera pozorovat. Na světle se kočičí zornice stáhne do úzké štěrbiny. Kočka zřejmě vidí barevně, v jejím světě je však nejdůležitější pohyb a barvy nehrají důležitou roli.  Kočky mají výborný sluch, čemuž napomáhají pohyblivé ušní boltce. Kočka domácí má schopnost přesně rozlišit, odkud daný zvuk vychází.  Čich slouží kočce k nalezení kořisti, k orientaci v prostředí a ke komunikaci s ostatními kočkami

Zlatozelený svit kočičích očí

ÚKOLY 1.Popiš vnější vzhled kočky. 2.Co je hlavní potravou kočky? 3.Jak je její tělo přizpůsobeno k lovu? 4.Na jakém principu je založeno její vidění? 5.Popiš nohu kočky se zaměřením na poslední článek prstu. 6.Jakou funkci mají hmatové vousky? 7.Popiš hlavní části kostry kočky.

CITACE LAITCHE. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor:Laitche-P013.jpg. Dostupné na WWW: DCOETZEE. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor :Black_and_white_housecat_curled_up.jpg. Dostupné na WWW: urled_up.jpg. WEHNER, Harald. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor: Cat-MaineCoon-Lara1.png. Dostupné na WWW: SURHOFF, Katharina. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor: Katze_Senckenberg.jpg. Dostupné na WWW: BAHMANN, Karin. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor: :Siam_lilacpoint.jpg. Dostupné z www:

CITACE  BARTEL, Tim. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor: Kitten-kasimir-in-hand.jpg. Dostupné z WWW: hand.jpg  LCAMTUP, R. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor:terrmografia_kot.jpg. Dostupné z WWW:  KOLL, Andreas. Wikipedia.org [online] [cit ]. Soubor: Persian-black.jpg. Dostupné z WWW: black.jpg.