ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ a e-HEALTH RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
BEZPEČNOSTNÍ TECHNOLOGIE I Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu (reg. č.: CZ.1.01/2.2.00/ )
Plzeň Integrovaný operační program Název materiálu2 Co je to IOP? Tematický operační program financovaný z ERDF pro období 2007-
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Kroky realizace Národní strategie elektronického zdravotnictví Jiří Borej PSP ČR – 26. schůze Výboru pro zdravotnictví Praha 3. prosince 2015.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Plán činnosti ministerstva zdravotnictví Praha,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
model fungování a praxe
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Výrobní faktory v organizaci
RASC Standardy řízení služeb
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
eRecept – komunikace se základními registry
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Pracovnělékařské služby
Charakteristika primární péče
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
2. ČNB a její role v platebním styku.
Projekt realizace referenčního rozhraní
GDPR aneb to chceme.
Národní konference GDPR 2017, Praha, 23. listopadu 2017
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Centralizované rozvojové projekty 2017
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Hledáme klíč k právům dětí
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Život bez střeva , Praha.
Informační systém základních registrů
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ a e-HEALTH RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci

ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ a) legislativního zakotvení, b) realizace projektu registrů v odpovědnosti MZ, ÚZIS ČR a KRSZIS, c) ustavením Grémia pro informatiku zdravotnictví jako konzultačního orgánu náměstka ministra. Konsolidace rezortních registrů i využití dat v rezortu prostřednictvím:

ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ  Příprava zákona o zdravotních službách, resp. zdravotní péči.  Soustředíme se na elektronickou dokumentaci, podmínky pro její výměnu (sdílení), vč. ePreskripce; management přístupových práv; definování podmínek pro prostředí k elektronizaci zdravotnictví včetně užití standardů a na Národní zdravotnický informační systém (NZIS). Legislativní činnost

ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ a) aktualizace vize elektronizace zdravotnictví, b) volba priorit, c) získání a rozumná alokace finančních prostředků, d) delegování kompetencí na partnery projektů, e) zpracování dílčích projektů, f) realizace studií proveditelnosti a studií cost-benefit v průběhu roku 2011, aby realizace mohla startovat v roce Plán realizace

ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ a) Elektronická neschopenka, b) ePreskripce c) Elektronický zdravotní záznam a sdílení zdravotní dokumentace pacienta d) Elektronická výměna obrazových informací e) Národní zdravotnický informační systém Využití rozpracovaných projektů elektronizace v rezortu tak, aby mohly být součástí mozaiky naplňující vizi elektronizace

ELEKTRONIZACE ZDRAVOTNICTVÍ Návrh na řešení efektivního institucionálního zakotvení technologické platformy eHealth a zabezpečení NZIS a činností informatiky v rezortu zdravotnictví v celém rozsahu.

e- HEALTH Co je e-Health?  Nástroj, prostředí pro informatizaci procesů systému zdravotnictví, jehož implementace výrazně ovlivní chování celého systému.  Procesní a technologická platforma zajišťovaná funkcemi ICT, jejíž implementace umožní a zajistí interoperabilitu systémů a umožní získat integrovanou informaci o předmětu dotazu.  Sada standardů, informačních služeb, pravidel a organizačních kompetencí, rolí působících v systému a jejich kompetencí

e- HEALTH Primární přínos:  Integrovaná detailní informace o zdravotní dokumentace pacienta a jeho kontaktech se systémem.  Úplnost, integrita, dostupnost kdykoliv a kdekoliv, zabezpečení na požadované úrovni, ochrana před ztrátou, standardizovaná forma prezentace dokumentace oprávněným osobám Proč tedy e-Health?

e- HEALTH  Konsolidace dat pro potřeby řízení a provozu zdravotnictví bez potřeby multiplicitní editace požadovaných údajů, které jsou potom derivátem – odvozeným údajem s různou pravděpodobností vzniku chybného údaje.  Schopnost výměny dat se zahraničními subjekty (poskytovatel péče, plátce péče).  Možnost multilinguálního přístupu ke zdravotní dokumentaci (nutnost naplnění předpokladů týkajících se sémantické interoperability – dlouhodobý cíl.

e- HEALTH Odvozené přínosy: Vyplývají z míry uspokojení požadavků jednotlivých typů subjektů tím, že budou naplněny primární přínosy  Fyzická osoba  Poskytovatel zdravotní péče  Plátce poskytnuté péče  Hygienická služba

e- HEALTH Fyzická osoba  Dostupnost informací o svém zdravotním stavu či o zdraví na sobě závislých osob (děti) v rozsahu a za dodržení pravidel definovaných legislativou event. jinými normami  Dostupnost informací o možnostech a způsobech léčby – pro potřeby nejenom preventivní péče  Možnost využití distančních forem monitoringu (diagnostika)  Eliminace určitého podílu „provozních“ časových ztrát vznikajících při dosavadním způsobu poskytování péče (administrativní a provozní prostoje)

e- HEALTH Poskytovatel zdravotní péče  Úplná, pro lékaře bezpečná informace o zdravotní dokumentaci pacienta  Znalost dosavadní preskripce (předpis i vyzvednutí léčiva, případná změna u vydaného léčiva), provedené diagnostiky atd – možnost pro eliminaci nadbytečné preskripce, diagnostiky, kontrolních vyšetření apod – rozhodnutí zůstává na ošetřujícím lékaři  Ekonomické efekty – předpokladem je změna principů a pravidel finančního vypořádání péče (legislativa, metodiky)  Provozní a technologické přínosy – jediná sada informačních služeb pro jednu věcnou oblast, snadnější údržba, transparentnost, eliminace duplicitního výkaznictví apod.

e- HEALTH Plátce poskytnuté péče  Optimalizace komunikace s poskytovateli péče (věcné hledisko, časovost)  Zefektivnění revizní činnosti  Optimalizace smluvně ošetřené sítě poskytovatelů  Účelově zřízené subjekty typu zdravotní statistiky, referenční centra atd  Sběr dat bez potřeby existence vždy nových výkazů (včetně dnes využívaných elektronických forem) a s nimi spojených postupů získávání dat  Schopnost plošného monitoringu charakteristik a vztahů, které jsou v kompetenci příslušného subjektu – např. monitoring nežádoucích interakcí léčiv, koncentrace využití zdravotnické techniky, koncentrace výkonů specializované a superspecializované péče, potřeba existence standardů postupů apod.

e- HEALTH Hygienická služba  Výskyt sledovaných atributů – nemocnost konkrétní diagnosou, apod.  Řízení resortu  Odvozené využití přínosů pro ostatní typy subjektů. Ve výsledku jde o ekonomické přínosy, lepší informace pro řízení správy sítě pracovišť, lepší informace pro další oblasti středně a dlouhodobého plánování  Řízená standardizace a správa údajové základny (číselníky, registry, formuláře )

Uživatelé pracující v systému e-Health  Pojištěnci  Poskytovatelé zdravotních služeb  Zaměstnanci pojišťoven a úřadů - Se budou při vstupu identifikovat identifikační kartou či jiným způsobem - Systém Řízení přístupu ověří právo uživatele na požadované informace e- HEALTH

Primární zdravotní dokumentace  e-Health sjednotí distribuci primární zdravotní dokumentace pacienta  Zajistí sdílení mezi oprávněnými pracovníky v rozsahu podle úrovně jejich oprávnění e- HEALTH

Děkuji Vám za pozornost! e- HEALTH