Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podstatná jména STROM, KEŘ
Advertisements

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_UHEL Název materiálu: Úhel Předmět:
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
VY_32_INOVACE_15_ Čtení vět s obrázky (SADA ČÍSLO 1)
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Efektivní učení.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_76.
Vzdělávací technologie Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_225.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Didaktika geografie.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_PRVNI_SVETOVA_VALKA Název materiálu:První světová válka Předmět:Člověk a jeho světRočník: 5. Časová dotace:45 minutDatum.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
VY_32_INOVACE_110_Fyzika_elektrické_ energie Mgr. Václav Černý ZŠ Speciální, Šafaříkova 991, Litvínov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Základy programu Excel
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
Grafické znázornění pohybu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_ONDREJ_SEKORA Název materiálu:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
Paměť a soustředění.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 08_Nervová soustava
Semafor pro chodce VY_32_INOVACE_5A_11
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_UCEBNI_TYPY Název materiálu:Učební typy Předmět:Občanská výchovaRočník:6. Časová dotace:45 minDatum ověření: Jméno autora:Mgr. Kristýna Rýcová Klíčová slova:Učení, paměť, učební typ Výchovné a vzdělávací cíle: zkouší různé způsoby učení volí vhodný učební styl s ohledem na svou osobnost Rozvíjené klíčové kompetence: K učení – seznamuje se a vyzkouší si různé strategie učení, volí pro svou osobnost ten nejvhodnější Anotace, metodický list:Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o různých učebních typech

Použité zdroje: Obrazový materiál

Struktura hodiny:  Diskuze s žáky – Jakým způsobem se učím? Co mi vyhovuje (klid, poloha, denní doba…)?, Co mi pomáhá při učení?  „Každému člověku vyhovuje jiný způsob přijímání informací. Někdo si potrhává v textu, jiný si opakuje učivo nahlas. Podle toho, jaký způsob učení lidem vyhovuje, můžeme rozlišit několik učebních typů. Nyní máte možnost vyzkoušet si na jednoduchých úkolech, jaký typ u vás převažuje. Může vám to pomoci při učení.“  Spuštění prezentace. Jednotlivé úkoly jsou prokládány matematickými úkoly na odvedení pozornosti. ¨ (viz příloha)  V závěru prezentace uvádíme praktické rady pro snadnější zapamatování poznatků. Např. při slyšeném si vytvářet pomocné věty s danými slovy, číst nahlas, vymýšlet si básničky, pro zapamatování viděného – barevně zvýrazňovat, apod.  Reflexe – Který úkol byl pro vás nejjednodušší? U kterého jste se naopak „zapotili“? Závěr: Většina lidí patří ke smíšenému učebnímu typu.

UČEBNÍ TYPY

Jaký jsem učební typ? Každému z nás vyhovuje jiný způsob přijímání informací. Někdo si dobře pamatuje to, co vidí, někdo to, co slyší, jiný to, co si sám vyzkoušel.

Na následujících úkolech si můžete vyzkoušet, jaký způsob učení vám nejlépe vyhovuje, jak si nejlépe pamatujete…

PROHLÉDNĚTE SI POSTUPNĚ NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZKY, K ŽÁDNÉMU SE NEVRACEJTE

Prohlédli jste si obrázky? Určitě se vám líbily. Ale na chvíli se přesuneme do matematiky a vypočítáme jednoduché příklady.

3x8 = 5x7 = 6x0 = 45/9 = 18/3 = 90/10 =

Návrat k obrázkům Vraťme se nyní k obrázkům. Vzpomenete si na ně? Pokuste se pojmenovat co nejvíce obrázků, které si pamatujete…

Tímto úkolem jsme testovali zrakovou (obrazovou, vizuální) paměť. Průměrný výsledek je zde 7 zapamatovaných předmětů

Další úkol Překreslete si tabulku do sešitu

Minutu pozorujte následující obrazec …

Nyní se jej pokuste překreslit do prázdné sítě v sešitě

Výsledek Pokud máte dobrou obrazovou paměť, zřejmě vám jen stačilo na obrázek mrknout a zvládli jste jej překreslit. Pokud jste si museli obrázek popsat slovy, popis si zapamatovat, máte spíše paměť sluchovou nebo logickou.

Typ zrakový (vizuální) - nejlépe si pamatuje to, co vidí Typ sluchový (auditivní) - nejlépe si pamatuje to, co slyší

Další úkol je před vámi Poslouchejte následující slova, která vám budou přečtena. (Učitel čte následující slova: trávník, kamna, krb, deštník, hrnek, náprstek, oko, sklo, lavice, myš, ulita, mouka) – jedná se o náhodný výběr slov

A zase matematika… 25+8 = 58-9=12+3= 27/9 = 36/6=6x6=

Čtená slova Zapište všechna slova, která jste si zapamatovali … Podařilo se vám úkol splnit? Takto jsme testovali svou sluchovou paměť.

Pohybový (motorický) typ Kromě zrakového a sluchového typy mluvíme také o typu pohybovém. Pohybový typ = nejlépe si pamatuje to, co si vyzkouší, co má spojeno s nějakou činností Dokážete uvést příklad?

Praktické rady Uveďte, jaké způsoby učení vyhovují jednotlivým typům. Např. podtrhávání v textu, barevné zvýrazňování, …