Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka II.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Pražské červnové povstání
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Barva světla, šíření světla a stín
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Teplota – souhrnná cvičení II.
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Procvičení a upevnění učiva
Prezentace – výklad učiva
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Výtvarné umění starověkého Egypta
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Do spojivkového vaku se aplikují tekuté léky a masti.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Otáčení Země + Poledník.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství Tematický okruhOdběr biologického materiálu Název materiáluOdběr biologického materiálu na vyšetření Číslo materiáluVY_32_INOVACE_5C_TOŠ_01(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje náročnost zdravotnického povolání. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit, jak se správně odebírá biologický materiál a jak se laboratorně vyšetřuje.

Odběr biologického materiálu na vyšetření  Laboratorní vyšetření biologického materiálu významně přispívá ke stanovení diagnózy a k včasné a úspěšné léčbě. Andrea Ječmenová 2013

Biologický materiál- Všechny tělesné tekutiny a výměšky 1.Krev 2.moč 3.stolice 4.mozkomíšní mok 5. výpotky 6. obsah žaludku

Materiál lze vyšetřovat Biochemicky obsah látek v séru Hematologicky vlastnosti krve a její složení Mikrobiologicky přítomnost bakterií v krvi, v moči, ve stolici, ve sputu, ve výpotcích, v mozkomíšním moku Parazitologicky přítomnost parazita ve stolici Cytologicky vyšetřují se volné buňky, získávané ze sputa, ze sliznice dýchacích cest, z pochvy a kostní dřeně Histologicky vyšetřují se části tkání jako kůže, svalů, pojiva, uzlin a kostní dřeně Sérologicky vyšetřování protilátek proti virům a některým mikrobiálním kmenům, které nelze stanovit kultivací

Materiál má být otestován přesně, včas a řádně označený odeslán do příslušné laboratoře, odpovědně vyšetřen a zhodnocen a systematicky lékařem využit.

Získávání výsledků Výsledky z biochemického, hematologického a parazitologického vyšetření jsou hotové do několika hodin nebo do druhého dne. Výsledky cytologického a histologického vyšetření během několika dnů. Výsledky mikrobiologického vyšetření během týdne. Výsledky se přehledně zakládají podle zvyklostí oddělení do dekurzu. S výsledkem vyšetření, kde hrozí nebezpečí z prodlení, je nutné urychleně seznámit lékaře!!

Kontrolní otázky a cvičení 1. Vyjmenujte, co vše je biologický materiál. 2. Vyjmenujte všechny možnosti vyšetření biologického materiálu. 3. Jak se získávají výsledky vyšetření, jak se správně ukládají a hodnotí ? Úkol Vyhledejte různé typy žádanek k odběru biologického materiálu. K vyhledávání využijte internetových zdrojů

Použité zdroje Ošetřovatelství 2 pro SZŠ PhDr. Marie Rozsypalová PhDr. Eva Haladová Mgr. Alena Šafránková Nakladatelství Informatorium spol. s.r.o.ISBN NEZNÁMÝ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: tubes.jpg NEZNÁMÝ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: