Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Významnost jazykových znalostí Dostupnost zdrojů Osobní zájem Studium předmětu Marketing
Analýza forem marketingové komunikace v jazykových školách na území České republiky
Jsou občané města informováni o existenci společnosti Sophia tak, aby ji znalo alespoň 50 % dotazovaných? Využívá společnost Sophia některé ze základních nástrojů komunikačního mixu? Využívá společnost Sophia některé z moderních nástrojů komunikačního mixu? Má společnost Sophia dostatečnou propagaci v porovnání se společností Jipka tak, aby alespoň 50 % dotazovaných mohlo říci, že má o produktech stejné povědomí jako právě o produktech u společnosti Jipka?
Teoretická část ◦ Odborná literatura Aplikační část ◦ Metoda sběru dat ◦ Metoda zpracovávání dat ◦ Metoda vyhodnocení dat
Název:Sophia, jazykové služby s.r.o. Sídlo:Hroznová 253/28, České Budějovice Předmět podnikání: ◦ Překlady a tlumočnictví ◦ Jazyková škola Individuální kurzy Skupinové kurzy Kurzy pro děti a mládež Firemní kurzy Zahraniční pobyty Skype výuka
Reklama – plakáty, billboardy, letáky Podpora prodeje – slevy, poukazy, reklamní předměty Přímý marketing – direct response Public relations – tisk, firemní PR Event marketing – kulturní akce, sponzorství Osobní prodej Moderní trendy – viral marketing, internetový marketing
Znáte společnost Sophia/Jipka?
Jak jste se o společnosti Sophia/Jipka dozvěděli?
Internet ◦ webové stránky ◦ sociální síť Virální marketing Reklama ◦ Billboardy ◦ Letáky Volba jazykové školy ◦ Sophia – 48 % ◦ Jipka – 34 %
Jsou občané města informováni o existenci společnosti Sophia tak, aby ji znalo alespoň 50 % dotazovaných?ANO (75 %) Využívá společnost Sophia některé ze základních nástrojů komunikačního mixu?ANO (reklama, podpora prodeje, public relations) Využívá společnost Sophia některé z moderních nástrojů komunikačního mixu?ANO (virový, event a internetový marketing) Má společnost Sophia dostatečnou propagaci v porovnání se společností Jipka tak, aby alespoň 50 % dotazovaných mohlo říci, že má o produktech stejné povědomí jako právě o produktech u společnosti Jipka?ANO (75 % -> 15% si nevybavuje propagaci)
Frekventovanější venkovní reklama ◦ Billboardy Častější event marketing ◦ Sponzorské účasti na kulturních akcích ◦ Přednášky na místních školách ◦ Ukázkové lekce jazyků Reklamní spot v Jihočeské televizi ◦ Letní jazykové kurzy ◦ 3D e-learning
Venkovní reklama ◦ Zapamatovatelná ◦ Billboardy Spokojený zákazník = dobrá reklama Sophia – ostatní podniky ◦ Průměrná marketingová komunikace Sophia – Jipka (České Budějovice) ◦ Marketingová komunikace na stejné úrovni Cíl práce byl splněn
Ve výčtu forem marketingové komunikace uvádíte, že postrádáte televizní reklamu. Tento nástroj je finančně velmi nákladný, uveďte možnosti prosazení a zafinancování této formy. Doporučujete posílit televizní reklamu. Nejedná se o nákladově náročný nástroj? Bylo by vhodné doporučení ocenit v rámci finančních nákladů.