Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá,"— Transkript prezentace:

1 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá, Ph.D. Oponent práce: Ing. Irena Janíková České Budějovice, červen 2016

2 Motivace a důvody k řešení problému Osobní zájem. Snaha o zlepšení podmínek pro život obyvatel města či celkový rozvoj města Bechyně.

3 Cíl práce Cílem bakalářské práce je provést analýzu marketingu města Bechyně a spokojenosti obyvatel města Bechyně s úrovní poskytovaných služeb, kritické zhodnocení zjištěných informací a navržení vhodných opatření.

4 Výzkumné problémy Ženy jsou celkově spokojenější s městem, ve kterém žijí, než muži; počet služeb poskytovaných městem pro ně ovšem není dostačující. Ženy i muži jsou toho názoru, že je potřeba na vybavenosti města pracovat. Informace o dění ve městě získávají z oficiálních internetových stránek města Bechyně zejména respondenti ve věku 15 – 34 let. O změně bydliště nejvíce uvažují ženy ve věku 20 - 24 let.

5 Použité metody Postup dle procesu marketingového výzkumu. Dotazníkové šetření šířené přes internet (www.vyplnto.cz).www.vyplnto.cz K vyhodnocení dotazníku byly užity matematicko- statistické metody (aritmetický průměr či modus) a křížové analýzy.

6 Poloha: Jihočeský kraj, soutok řeky Lužnice a říčky Smutné Rozloha: cca 21 km 2 Počet obyvatel: 5115 (údaj z roku 2015) Starosta: Ing. Pavel Houdek Město Bechyně

7 Marketingový mix města Bechyně Marketing měst a obcí zahrnuje produkt, cenu, distribuci, komunikační mix, lidé, materiální prostředí, procesy a partnerství. Důraz je kladen zejména na produkt komunikační mix.

8 Produkt Kulturní památky a přírodní krásy města – zámek, – most Bechyňská duha, – sportovní stadion, – muzea atd.; Zřizované samostatné právnické osoby – Kulturní středisko města Bechyně, – mateřská a základní škola, – zdravotní středisko Bechyně, – městská knihovna; Veřejné statky – osvětlení, – městská zeleň atd.

9 Užívány jsou: – reklama (internetové stránky, letáky a prospekty, městský rozhlas, vývěsní tabule a městský zpravodaj), – osobní prodej (městské informační centrum) – public relations (výroční zprávy, účetní závěrky, skladba zastupitelstva atd.) Komunikační mix

10 Návrh grafického manuálu Návrh je součástí bakalářské práce. Manuál byl navržen jako ukázka pro vedení města. Obsahuje mimo jiné i návrh vzhledu letáku a internetových stránek města zachovávající jednotný corporate design. Zdroj: Vlastní

11 Jste spokojeni s městem, ve kterém žijete?

12 Seřaďte položky podle Vašeho názoru na rozvoj města. PodotázkaPrůměr Výstavba nových bytových prostor 7.863 Tvorba nových pracovních příležitostí 3.275 Rozvoj sociální oblasti7.147 Zlepšení kvality zdravotnických služeb 4.892 Zlepšení množství zdravotnických služeb 5.451 Dopravní obslužnost7.196 Zvýšení počtu parkovacích míst 8.716 Rozvoj kulturního vyžití7.167 Rozvoj sportovního vyžití7.549 Rozvoj v oblasti mateřských škol 7.971 Rozvoj v oblasti základních škol 7.735 Rozvoj v oblasti středních škol 9.157 Zvýšení bezpečnosti – městská policie 8.608 Požární ochrana 9.696

13 Jaká je Vaše spokojenost s kvalitou následujících odvětví služeb? Celkem 35 služeb např. služby městského úřadu, kvalita zdravotní péče, dostupnost a kvalita vzdělání, čistota města či podmínky pro podnikání atd. SlužbaPrůměrné hodnocení Nejčastěji volená odpověď Dostupnost odborné zdravotní péče 3,8924 a 5 Dostupnost pracovních příležitostí 4,0495 Názor na výši poplatku za komunální odpad 3,2453

14 Dosažené výsledky a přínos práce Není využit plný potenciál nástrojů marketingového mixu – náhodná aplikace nástrojů marketingového mixu. Nedostatečné užívání loga města, preference městského znaku. Malý zájem ze strany občanů o dotazníkové šetření – pocit, že nemohou nic změnit.

15 Závěrečné shrnutí Možnost okamžité aplikace navrhnutých doporučení v praxi. Možnost přispět k rozvoji města Bechyně. Zpracovaný návrh grafického manuálu. Zjištění nedostatku odborné literatury v oblasti městského marketingu. Splnění cíle práce.

16 Otázky vedoucí práce V práci jste odhalila klesající počet obyvatel a zároveň postupné stárnutí obyvatelstva. Jaká opatření byste navrhla městu s ohledem na tyto dvě skutečnosti, které souvisí s celkovým demografickým trendem v České republice?

17 Prostor pro dotazy.

18 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá,"

Podobné prezentace


Reklamy Google