ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metabolismus Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o funkci metabolismu člověka.
Advertisements

„EU peníze středním školám“
Předmět: Potraviny a výživa Ročník: první
SACHARIDY.
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Sacharidy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Sacharidy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_119_Cukry AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 9.,
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
CHEMIE 9. ROČNÍK SACHARIDY Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
SACHARIDY II.
16.1 Jaké živiny jsou obsaženy ve stravě?
SACHARIDY CUKRY RZ
Sacharidy (Cukry) VY_32_INOVACE_G2 - 18
VY_52_INOVACE_ZBP1_5064VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
LIDSKÝ ORGANISMUS Význam potravy, vody a vzduchu.
SACHARIDY. Sacharidy neboli glycidy (řecky glykes = sladký) patří mezi tzv. základní živiny, jsou hlavní součástí lidské potravy (více než 55% objemu),
Zdravá výživa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_04_Zdrava_vyziva Škola: ZŠ a MŠ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
CUKRY = SACHARIDY.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Předběžná a.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
 Sacharidy patří mezi nejvýznamnější přírodní sloučeniny  Sacharidy vznikají fotosyntézou – pomocí slunečního záření vznikají z oxidu uhličitého.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Potraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruhPolévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Potraviny.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_10 _INOVACE_ZBO5 Název školy SPŠ.
Potrava
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Potraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Úvod.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
VY_32_INOVACE_475 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
Potrava člověka Úkol: Na obrázku jsou některé zdroje živin, rozděl je na zdroje cukrů, tuků a bílkovin.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Buňka  organismy Látkové složení.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Zásady správné výživy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sacharidy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Název projektu: Moderní škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
= přeměna látek a energií
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Transkript prezentace:

ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod do předmětu Název materiáluSacharidy Číslo materiálu VY_(32)_INOVACE_1.B_PV_11(20) AutorIng. Petra Pechová Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Cílem prezentace je seznámit žáky s významem a rozdělením sacharidů. Materiál je určen pro žáky prvního ročníku oboru kuchařské práce. Prezentace je určena jako podpůrný materiál pro výklad nové látky a interaktivní práci ve výuce.

Sacharidy Ing. Petra Pechová, 2012

Charakteristika a význam sacharidů zdrojem jsou rostlinné potraviny (obiloviny, luštěniny, brambory, zelenina, ovoce) živočišný škrob (glykogen) obsažen v mase a játrech úkolem sacharidů je zásobovat tělo energií tvoří hlavní součást lidské stravy

Charakteristika a význam sacharidů potraviny s obsahem sacharidů také obsahují vlákninu (celulózu) – vláknina urychluje vyprazdňování střev, čímž zlepšuje trávení) nadbytek sacharidů je v organismu přeměněn na tuk, který se ukládá do zásoby

Rozdělení sacharidů Jednoduché (ovocný a hroznový cukr) Složené (řepný, mléčný a sladový cukr) Polysacharidy (škrob a vláknina)

Cukry

Úkol Vyhledejte na internetových stránkách potraviny obsahující velké množství sacharidů.

Použité zdroje ŠEBELOVÁ, Marie. potraviny a výživa. Praha: parta, 2002, ISBN