Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno: květen 2012 Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Žáci se formou prezentace seznamují s pojmem . Informace vyhledávají a ověřují si je po výkladu na wikipedii a internetu.Prezentaci využívám nejdříve k výkladu učiva po jednotlivých snímcích, při opakování učiva spustím celou prezentaci.
Elektronická pošta, zkráceně (nyní bez spojovníku ), je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
ové služby se poprvé rozšířily mezi veřejnost až díky vzniku jedné z prvních volných ových služeb Hotmail v roce 1996.
Tu po jejím celosvětovém úspěchu zakoupila firma Microsoft a později vznikly i další. nyní známé služby.
K širokému rozšíření u přispěl zejména internet. Grafické znázornění části Internetu.
je ve skutečnosti starší než internet; některé staré ové systémy byly rozhodujícím nástrojem při tvorbě internetu. Elektronická pošta vznikla v roce 1965 jako způsob komunikace více uživatelů.
se rychle rozšířil a stal se síťovým em, což umožňovalo uživatelem posílání zpráv mezi různými počítači. Ray Tomlinson začal v roce 1971 používat na oddělení jména uživatele od názvu stroje.
Používání u Typický sled událostí, který se uskuteční, když Jana napíše Petrovi: Jana napíše zprávu pomocí svého ového klienta nebo ve formuláři webového rozhraní. Přitom také napíše nebo zvolí z adresáře ovou adresu svého adresáta. Potom klikne na tlačítko „Odeslat“.
Programy poštovní klient, MTA server s pomocí informace od DNS serveru a mail exchange server a poštovní klient na straně adresáta se postarají o doručení zprávy adresátovi, popřípadě odesílateli (Janě) zašlou chybovou, varovnou nebo potvrzující zprávu.
Petr klikne na tlačítko „zkontrolovat novou poštu“ ve svém ovém klientu (popřípadě má poštovní klient nastavený tak, že program v určitých časových intervalech poštu stahuje sám) a ten vyzvedne poštu pomocí protokolu POP (POP3).
Popřípadě může Petr pomocí webové služby nebo příslušně nastaveného poštovního klienta prohlížet doručené y přímo ve schránce na. mail exchange serveru.
Obsah ové zprávy Internetové ové zprávy se skládají ze dvou hlavních částí: Hlavička – předmět zprávy, odesílatel, příjemce a jiné informace o u Tělo – Samotná zpráva, obyčejně obsahuje na konci blok s podpisem. Tělo u začíná zpravidla pozdravem.
K u je možné přikládat jako přílohy i obrázky a jiné soubory. Bez problémů bývá doručování menších souborů typu dokumentu.
Pokud však je ke zprávě přiložen velký soubor nebo příliš mnoho souborů nebo soubor typu programu, který by mohl být infikován virem nebo červem, mnohdy taková zpráva neprojde ochrannými filtry na doručovací cestě.
Zdroje : Autorka prezentace zpracovala a upravila informace z následujících zdrojů: