ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 18 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: listopad 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Povolání, zaměstnání, práce
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Základy automatického řízení 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Moderní škola
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název vzdělávacího materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Odměňování zaměstnanců
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ ROČNÍK:9. TÉMA:ODMĚŇOVÁNÍ PRÁCE AUTOR:MGR. SVĚTLANA HAJDINOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_29_SH

ANOTACE Téma: ODMĚŇOVÁNÍ PRÁCE Cílová skupina: práce je určena pro žáky 9. ročníku Cíl: Žáci si osvojí základní pojmy týkající se odměny za práci – rozdíl mezi platem a mzdou, formy odměn. Pomůcky: psací potřeby, sešit, pracovní úkol – ZA CO MZDU NEBO PLAT?, pracovní list - VYHLEDÁVAČKA Klíčová slova: mzda, plat, formy odměn Práce obsahuje: stručný zápis informací k tématu, 1 pracovní úkol a 1 pracovní list Možnosti využití: k uvedení nového učiva i k opakování již probraného učiva

PILOTÁŽ (doporučení – upozornění – zpětná vazba) Materiál byl použit ve 4 třídách 9. ročníku. Žáci pracovali ve skupinách a zabývali se podmínkami pro poskytování odměny. Práce s materiálem přispívá k osvojení probíraných pojmů. V prezentaci jsou použity hypertextové odkazy podrobněji vysvětlující, rozšiřující nebo doplňující vybrané pojmy prezentace (snímky 6 a 8). V prezentaci je skrytý snímek 7 – informace pro učitele. V prezentaci je použita animace. Pracovní úkoly mohou být využity v hodině, jako DÚ nebo samostatná práce, lze je ohodnotit. Pro práci žáků lze využít pracovní listy, u kterých je uvedeno, zda je stačí promítnout na tabuli nebo je třeba je vytisknout pro žáky.

MZDA NEBO PLAT? Mzda  odměňování zaměstnance ostatních zaměstnavatelů  peněžité plnění nebo plnění peněžité hodnoty (naturální mzdy) poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci za vykonanou práci Plat  odměňování zaměstnance – státu, územních samosprávných celků (krajů a obcí), státních fondů, příspěvkových organizací  peněžité plnění poskytované zaměstnanci za práci pro zaměstnavatele

NATURÁLNÍ MZDA Příklady:  pouze se souhlasem zaměstnance, přiměřeně jeho potřebám  část mzdy musí být vyplacena v penězích  Naturální mzda = výrobky (kromě lihovin, tabákových výrobků nebo jiných návykových látek, výkonů, práce nebo služeb)

Pracovní úkol : ZA CO MZDU NEBO PLAT? SKUPINOVÁ PRÁCE IA tabule

POKYNY K PRÁCI: 1. MOŽNOST TŘÍDA SE ROZDĚLÍ DO SKUPIN PO 4 – 5 ŽÁCÍCH A KAŽDÁ SKUPINA SE SNAŽÍ PŘIJÍT NA CO NEJVÍC KRITÉRIÍ, PODLE KTERÝCH SE POSUZUJE, ZA CO LZE OBDRŽET V JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍCH MZDU – PLAT 2. MOŽNOST BRAINSTORMING – TŘÍDA SPOLEČNĚ DOPLŇUJE NÁPADY  UČITEL NA ZÁVĚR UKÁŽE KONKRÉTNÍ KRITÉRIA A POROVNÁ S PRACÍ ŽÁKŮ (VIZ NÁSLEDUJÍCÍ) ZA CO MZDU NEBO PLAT? SKUPINOVÁ PRÁCE – pokyny k práci

ZA CO MZDU NEBO PLAT? POSKYTOVÁNÍ MZDY, PLATU - odpovědi 1.Složitost, odpovědnost a namáhavost práce se posuzuje podle: vzdělání a praktických znalostí a dovedností potřebných pro výkon této práce podle složitosti předmětu práce a pracovní činnosti podle organizační a řídící náročnosti podle míry odpovědnosti za škody, zdraví a bezpečnost podle fyzické, smyslové a duševní zátěže a působení negativních vlivů práce 2.Pracovní podmínky se posuzují podle:  obtížnosti pracovních režimů vyplývajících z rozvržení pracovní doby, například do směn, dnů pracovního klidu, na práci v noci nebo práci přesčas  podle škodlivosti nebo obtížnosti dané působením jiných negativních vlivů pracovního prostředí  podle rizikovosti pracovního prostředí 3.Pracovní výkonnost se posuzuje podle:  intenzity a kvality prováděných prací  pracovních schopností  pracovní způsobilosti 4.Výsledky práce se posuzují podle:  množství  kvality

FORMY MZDY 1.časová - odměna podle času práce - Kč/hod. krát počet odpracovaných hodin 2.úkolová - množství odvedené práce - stanovena norma (Kč/ks, Kč/m ² ) 3.podílová - podíl na dosažených výsledcích - % z tržby 4.smíšená - časová + podílová, časová + úkolová

Pracovní list: VYHLEDÁVAČKA tisk pro žáka nebo IA tabule Vyhledej v textu citáty a rčení o odměně, vysvětli, jak chápeš jejich obsah: 1.JikleBeznhuprácekaruzhnejsouklonjukoláčem nugz. 2.Jakáítádrčpráce,zreříbjkotakováituzbážélkod měnafrížsv. 3.FrčesKomuhAwešsejZnelení,kojHZýžtomuptor iFERsečtelkuzelenítraFduioL.

Pracovní list: VYHLEDÁVAČKA - řešení Vyhledej v textu citáty a rčení o odměně, vysvětli, jak chápeš jejich obsah: 1.JikleBeznhuprácekaruzhnejsouklonjukoláčem nugz. 2.SJakáítádrčpráce,zreříbjkotakováituzbážélkod měnafrížsv. 3.FrčesKomuhAwešsejZnelení,kojHZýžtomuptor iFERsečtelkuzelenítraFduioL.

ZÁVĚR 1.Plat dostaneme za práci ve státních organizacích – vždy peněžitý. 2.Mzdu dostaneme v ostatních zaměstnáních – peněžitou, popř. naturální. 3.Odměnu obdržíme ve formě časové, úkolové, podílové a smíšené. REFLEXE:  Víš, v jaké formě dostávají mzdu-plat rodiče? Zeptej se.

ZDROJE [on line] dostupné z www: Použité kliparty: HORSKÁ, Viola. Občanská výchova pro 8. a 9. ročník základní školy. Vyd. 1. Praha: Fortuna, 1999, 215 s. ISBN