Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ ROČNÍK:9. TÉMA:KVALIFIKACE AUTOR:MGR. SVĚTLANA HAJDINOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:26. 9. 2011 VY_32_INOVACE_22_SH

2 ANOTACE Téma: KVALIFIKACE Cílová skupina: práce je určena pro žáky 9. ročníku Cíl: Žáci se seznámí s obsahem pojmu a propojí informace s informacemi o povoláních, naučí se vyhledat a stanovit si kvalifikační předpoklady a požadavky k povolání, které je zajímá. Pomůcky: psací potřeby, sešit, pracovní list – KVALIFIKACE A DRUH PRÁCE, pracovní úkol 1 – MYŠLENKOVÁ MAPA, příloha – KADEŘNÍK Klíčová slova: kvalifikace Práce obsahuje: stručný zápis informací k tématu, 1 pracovní úkol a 1 pracovní list, 1 příloha Možnosti využití: k uvedení nového učiva i k opakování již probraného učiva

3 PILOTÁŽ (doporučení – upozornění – zpětná vazba) Materiál byl použit ve 4 třídách 9. ročníku. Žáci se zabývali souvislostmi mezi kvalifikací a druhem práce. Práce s materiálem přispívá k lepšímu uvědomění si důležitosti studia ve vztahu k získávání zaměstnání a k získání praktických informací - příloha. V prezentaci jsou použity hypertextové odkazy podrobněji vysvětlující, rozšiřující nebo doplňující vybrané pojmy prezentace (snímky 4 a 5, 9 a 10). Pracovní úkoly mohou být využity v hodině, jako DÚ nebo samostatná práce, lze je ohodnotit. Pro práci žáků lze využít pracovní listy, u kterých je uvedeno, zda je stačí promítnout na tabuli nebo je třeba je vytisknout pro žáky.

4 PŘEDPOKLADY PRO VÝKON POVOLÁNÍ KVALIFIKACE ZDRAVOTNÍ PŘEDPOKLADY OSOBNÍ PŘEDPOKLADY

5 KVALIFIKACE teoretické znalosti a praktické dovednosti nutné k výkonu povolání = STUDIUM soubor způsobilostí = kompetencí, potřebných pro určité profesní uplatnění odborné kompetence – určují, co by měl pracovník umět po odborné stránce, např. orientace v technické dokumentaci, obsluha obráběcího stroje, … obecné kompetence – určují, co by měl pracovník zvládat mimo své odborné zaměření, např. vést kolektiv, jazykové znalosti, počítačová gramotnost, … http://www.narodni-kvalifikace.cz/default.aspx

6 DRUHY PRÁCE A POŽADOVANÁ KVALIFIKACE POŽADOVANÁ KVALIFIKACE DOKLADDRUH PRÁCE Pouze zdravotní způsobilostLékařské potvrzeníPomocný dělník, uklízečka, … Krátkodobé zaučeníDoklad, potvrzení o zaučení Dělník u výrobní linky, prodejce, … Jiný doklad o kvalifikaciŘidičský průkaz, doklad o svářečské zkoušce, … Řidič kamionu, svářeč, … VyučeníVýuční listTruhlář, cukrářka, … Středoškolské vzděláníMaturitní vysvědčeníÚčetní, zdravotní asistent, … Vysokoškolské vzděláníVysokoškolský diplomLékař, architekt, učitel, …

7 Pracovní list – KVALIFIKACE A DRUH PRÁCE: Doplň v tabulce volná místa – použij více možností. (tisk pro žáka nebo IA tabule) POŽADOVANÁ KVALIFIKACE DOKLADDRUH PRÁCE MATURITA LÉKAŘSKÉ POTVRZENÍ ZEDNÍK VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁNÍ, TITUL INŽENÝR ŘIČIČSKÝ PRŮKAZ DĚLNICE NA PÁSOVÉ VÝROBĚ

8 Pracovní úkol 1 – MYŠLENKOVÁ MAPA: Vyber si jedno povolání, které se ti líbí a které bys chtěl v budoucnu vykonávat. Vytvoř myšlenkovou mapu, do které vyznačíš doposud získané informace o volbě povolání. Pracuj na papír nebo do sešitu, použij tuto malou nápovědu pro tvorbu své myšlenkové mapy – OBECNÉ POJMY NAHRAĎ KONKRÉTNÍMI, DOPLŇ DALŠÍ, PROPOJ POJMY NAVZÁJEM. ZVOLENÉ POVOLÁNÍ MOJE VLASTNOSTI PRACOVNÍ ČINNOSTI MOJE ZÁJMY MOJE SCHOPNOSTI PRACOVNÍ PROSTŘEDKY VZDĚLÁNÍ PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ KVALIFIKACE ODBORNÉ KOMPETENCE OBECNÉ KOMPETENCE ŠKOLA OBOR

9 Pracovní úkol 1 – UKÁZKA: KADEŘNICE TVOŘIVOST STŘÍHÁ VÝTVARNÝ KROUŽEK PEČLIVOST NŮŽKY VÝUČNÍ LISTLIST VÝUČNÍ LISTLIST SALON PROFESIONÁLNÍ VÝKON KADEŘ. SLUŽEB VÝKON PROFESIONÁLNÍ VÝKON KADEŘ. SLUŽEB VÝKON DIAGNOSTIKA VLASŮ ESTETICKÉ CÍTĚNÍ SŠOS VIZOVICE KADEŘNÍK ÚČES BARVÍ HŘEBEN BRÝLE BRÝLE (KRÁTKOZRAKOST) BRÝLE BRÝLE (KRÁTKOZRAKOST) ZÁKAZNICE UMĚT JEDNAT S LIDMI melíruje odbarvuje 69-51-H/01 www.souviz.cz vhodné ošetření BÝT ČISTOTNÝ http://www.souviz.cz/studium/obory- vzdela/obory-s-vyucnim-listem/kadernik-1 http://www.souviz.cz/studium/obory- vzdela/obory-s-vyucnim-listem/kadernik-1

10 Příloha 69-51-H/01 KADEŘNÍK Dosažený stupeň vzdělání: střední vzdělání s výučním listem Způsob ukončení a certifikace:závěrečná zkouška – celostátní zadání závěrečných zkoušek v rámci projektu Nová závěrečná zkouška vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list, certifikát o vykonání zkoušky v rámci projektu Nová závěrečná zkouška Předpoklady k přijetí:splnění povinné školní docházky, splnění podmínek přijímacího řízení, zdravotní způsobilost, obor vhodný pro dívky i chlapce Zdravotní požadavky:zdravotní stav posuzuje registrující praktický lékař; vadí: prognosticky závažná onemocnění podpůrného a pohybového aparátu znemožňující činnost ve vynucené poloze, prognosticky závažná onemocnění omezující funkce horních nebo dolních končetin, prognosticky závažná chronická onemocnění kůže a spojivek včetně onemocnění alergických pokud při praktickém vyučování nelze vyloučit silné znečištění kůže nebo kontakt s alergizujícími látkami, přecitlivělost na alergizující látky používané při praktickém vyučování, prognosticky závažné poruchy vidění, zorného pole nebo barvocitu v případě činností s vysokými nároky na zrak nebo činností vyžadujících prostorové vidění, nemoci vylučující vydání zdravotního průkazu. Přijímací řízení:prospěch z 8. a 9. třídy ZŠ Uplatnění absolventů:kadeřnické služby, prodej kadeřnických přípravků, poradenství, trichologie Možnost dalšího vzdělání:nástavbové studium oboru Podnikání zakončené mat. zkouškou rozšířené vzdělání v odborných kurzech (denní líčení, vizážistika, manikúra apod.)

11 ZÁVĚR 1.KAŽDÉ POVOLÁNÍ VYŽADUJE URČITOU KVALIFIKACI. 2.KAŽDÁ KVALIFIKACE JE DEFINOVÁNA JEDNOTLIVÝMI KVALIFIKAČNÍMI POŽADAVKY (= ZPŮSOBILOSTMI = KOMPETENCEMI). 3.SOUČÁSTÍ KVALIFIKACE JE VZDĚLÁNÍ I PRAXE. REFLEXE:  Jakou kvalifikaci bys chtěl/a dosáhnout a co pro to jsi schopen udělat? (např. školní výsledky, …)  Jaký máš přehled o možnostech studia a víš, kde informace hledat, příp. na koho se obrátit? (např. výchovný poradce, …)

12 ZDROJE [on line] dostupné z www: Použité kliparty: www.office.microsoft.comwww.office.microsoft.com HORSKÁ, Viola. Občanská výchova pro 8. a 9. ročník základní školy. Vyd. 1. Praha: Fortuna, 1999, 215 s. ISBN 80-716-8641-7.


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."

Podobné prezentace


Reklamy Google