Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, kvíz finančních pojmů AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Zopakování finančních pojmů.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou Eurobankovek. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Lázeňské služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Blanka Petlánová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Vzduch Autor: Mgr . Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_45_Vzduch
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Přírodní vědy DUM 23 HOUBY - TEST
Název projektu: Moderní škola
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Abiotické podmínky života.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Získávání energie pro život
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Přírodní vědy DUM 13 Základní podmínky života Vzduch

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní podmínky života či učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je učivo o vzduchu, jeho významu, složení a základních vlastnostech. Text je doplněn popisem dvou jednoduchých pokusů, na konci je několik otázek k zopakování učiva. Autor:Mgr. Lenka Knotková Jazyk:Čeština Očekávaný výstup: Informovanost o vzduchu, praktické ověření přítomnosti vzduchu a kyslíku.Procvičení čtenářské gramotnosti. Speciální vzdělávací potřeby: PC Klíčová slova: podmínky – život – vzduch – kyslík Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity:Aktivita Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání speciální – druhý stupeň Typická věková skupina: let Celková velikost: 3,1 MB

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA Každý organismus na planetě Zemi (bakterie, mech, bylina, strom, zvíře, člověk) potřebuje určité podmínky, aby mohl dýchat, růst, přijímat potravu, rozmnožovat se a spokojeně žít. Základní podmínky života jsou: 1. SVĚTLO (sluneční záření) 2. TEPLO 3. VZDUCH 4. VODA 5. MINERÁLNÍ LÁTKY 6. PŮDA

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). 3. VZDUCH Vzduch tvoří plynný obal kolem planety Země, kterému se říká atmosféra. Vzduch potřebují všechny živé organismy (bakterie, rostliny, zvířata, člověk) k dýchání. Berou si z něho kyslík. Bez vzduchu by nebyl na planetě Zemi život!

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Vzduch je všude kolem nás. Nemá žádnou barvu, nevidíme ho. Vzduch pouze cítíme, když fouká vítr. Vzduch v atmosféře udržuje vhodnou teplotu pro organismy. Vzduch je i ve vodě. Dýchají ho ryby a někteří vodní živočichové. Je také v půdě. Pokud si to chceš potvrdit, vyzkoušej si následující jednoduchý pokus.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Pokus č. 1 – Vzduch je v půdě Vezmi ze záhonu kus půdy a ponoř ji do nádoby s vodou. Uvidíš, jak jdou z půdy malé bublinky vzduchu.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Vzduch je směs plynů. Skládá se z: -dusíku (78 %) -kyslíku (21 %) -vzácné plyny a oxid uhličitý (1 %) Dále obsahuje vodní páry, které tvoří mraky, ze kterých prší či sněží.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Kvůli velkým továrnám, tepelným elektrárnám a automobilové dopravě obsahuje vzduch také hodně prachu a jedovatých plynů. Člověk nedokáže vzduch vyrábět, jen ho znečišťuje!!

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Kyslík je součást vzduchu, kterou potřebují všechny živé organismy k dýchání. Kyslík vyrábí pouze zelené rostliny. Nejvíce pralesy a mořské řasy. Bez nich, bychom se udusili, protože by nám chyběl kyslík.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Vedle dýchání je kyslík nutný pro hoření. Je tedy potřebný do spalovacích motorů všech aut a autobusů. To, že bez kyslíku nic nehoří, si můžeš lehce vyzkoušet v následujícím pokusu.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Pokus č. 2 – Vzduch je potřebný pro hoření S pomocí dospělého dej svíčku na stůl, zapal ji a přiklop skleněnou mísou či podobnou nádobou tak, aby přiléhala ke stolu. Po chvíli Ti svíčka zhasne, i když je ještě velká. Nemá totiž kyslík k tomu, aby mohla hořet.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Zajímavosti: Teplota a tlak vzduchu klesají s přibývající nadmořskou výškou. Ve vysokých horách se nám špatně dýchá, je tam málo kyslíku. Na ty nejvyšší hory vystupují horolezci s kyslíkovou bombou. Počasí je proudění a teplota vzduchu společně s množstvím vodních par. Počasí studuje věda meteorologie. Předpověď počasí také najdeš na internetu na

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Zamysli se? 1. Jak se říká vzduchovému obalu Země? 2. Proč bez vzduchu není život? 3. Vzpomeň si na další funkce vzduchu. 4. Kde všude je vzduch? 5. Co vzduch obsahuje? 6. Kdo tvoří kyslík? 7. Umí člověk vyrábět vzduch? 8. Co znečišťuje vzduch? 9. Co studuje meteorologie?

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Zdroj: Klipart AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.