Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Další operace s vektory
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Nitrosloučeniny, názvosloví
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Kvadratické nerovnice
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základy infinitezimálního počtu
FUNKCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia Binární relace Nem104 Září 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2 Anotace: Příklady na procvičení binárních relací

Př. 1Jsou dány množiny A={Praha, Brno, Brandýz/n.L.,Mělník} a B={Labe,Vltava,Ostravice}. Vytvořte relaci, ve které platí: „město x leží na řece y“. Určete obory pravdivosti.

Př. 2Jsou dány množiny A={1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8}. Vypište výčtem prvků následující relace a určete obory pravdivosti.

Př. 3Určete prvky a obory pravdivosti následující relace „ druhé číslo ve dvojici je druhou mocninou čísla prvního“ „ druhé číslo ve dvojici je menší než pět“

Př. 4 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 5 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 6 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 7 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 8 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 9 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 10 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Př. 11Řešte graficky soustavu nerovnic Výsledkem je relace,kde: V zápisech využíváme předpisy funkcí, ale předcházející relace nejsou funkce. S relacemi jste se již v hodinách matematiky pracovali, ale nepojmenovávali jste je tak. Např:

Př. 12 Do grafu v kartézské soustavě souřadnic zakreslete následující relaci a určete její pravdivostní obory:

Dr. Šedivý Jaroslav a kol. Matematika pro 1 ročník gymnázia vydání. SPN, n. p., stran. ISBN RnDr. Kubát Josef – Relace. Ofocený dokument poskytnut autorem pro výuku účastníkům 18. ročníku matematického Semináře o výuce matematiky pro středoškolské profesory a učitelé základních škol , Ostravská univerzita Grafy vytvořené v programu geogebra Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.