Č LOVĚK A JEHO PROSTŘEDÍ Životní podmínky člověka
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTORMgr. Ema Koťátková PŘEDMĚTPřírodověda NÁZEV DUMČlověk a jeho prostředí ROČNÍK3.-5. ČÍSLO MATERIÁLUVY_32_INOVACE_1 _01_PR DATUM TVORBY ANOTACEMateriál slouží k výkladu a diskuzím o člověku a jeho životním potřebám
Č LOVĚK JE ŽIVOČICH – OBRATLOVEC - SAVEC Základní potřeby člověka = základní potřeby živočichů Člověk je závislý na přírodě, proto musí přírodu chránit … Diskuze: Jak chráním přírodu já? Člověk je závislý na přírodních zdrojích Diskuze: Jaké jsou přírodní zdroje?
Z ÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČLOVĚKA Světlo Teplo Vzduch Voda Potrava
Z ÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ POTŘEBY Jíst Pít Vylučovat Spát Toto nám ale ke spokojenosti nestačí…
K PLNOHODNOTNÉMU ŽIVOTU DÁLE POTŘEBUJEME Pohyb Rozvoj vědomostí - škola Zdravá výživa Cukry - ovoce, zelenina Tuky – maso, mléčné výrobky Bílkoviny – maso, sója, mléčné výrobky Vitamíny, stopové prvky
VITAMÍNY A Zelenina (mrkev, rajčata, špenát) Ovoce (ostružiny ) B Maso, droždí, slupky obilovin, ořechy C Šípky, čerstvé ovoce (citrusové plody, kiwi), zelenina (paprika, zelí, brambory) D Rybí tuk, mléko, máslo, vejce
S TOPOVÉ PRVKY - MINERÁLNÍ LÁTKY Sodík, jód Kuchyňská sůl Vápník Mléko, mléčné výrobky Železo Zelený salát, špenát, maso, vnitřnosti Fluór Maso mořských ryb
ZDROJE Zdroje textu: JURČÁK,J. Přírodověda, příručka pro učitele, 5. ročník, Prodos.Olomouc, ISBN Zdroje obrázků: Galerie MS Office