Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Advertisements

VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Funkce tangens Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Integrační metody substituční metoda Základy infinitezimálního počtu.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Pravděpodobnosti jevů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Podmíněné pravděpodobnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Funkce.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základy infinitezimálního počtu
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lineární rovnice a nerovnice III.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Charakteristiky variability
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Polohové vlastnosti – určenost roviny
„EU peníze středním školám“
Repetitorium z matematiky Podzim 2011 Ivana Vaculová
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Parametrická rovnice přímky
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Vlastnosti funkcí tg x a cotg x
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Pravděpodobnost a statistika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
zpracovaný v rámci projektu
YVES KLEIN – Antropometrie
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základy infinitezimálního počtu
Základy infinitezimálního počtu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podobnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Násobení pravděpodobností VY_42_INOVACE_ listopadu 2013

2 Nezávislost dvou jevů pokud nastání jednoho jevu nemá vliv na nastání (nebo nenastání) druhého jevu. Řekneme, že jevy A a B jsou nezávislé, jestliže platí:

3 Řekneme, že jevy A, B, C jsou nezávislé, jestliže a navíc

4 Příklad 1 Hodíme bílou (b) a černou (c) kostkou. V každém z následujících případů rozhodněte, zda jevy jsou, či nejsou závislé: a)C padne součet 7, D na černé padne 3 b)C padne součet 7, E na černé padne 1 nebo 2 c)F padne součet 11, G na černé nepadne 5

5 Příklad 2 Určete pravděpodobnost, že při dvou hodech dvěma kostkami nastane jev a)v prvním hodu padne součet 7 a v druhém hodu padne součet 8 b)v prvním hodu padne součet 8 a v druhém hodu padne součet 7 c)při obou hodech padne součet 7 nebo 8

a) b) c)

7 Příklad 3 Dva střelci střílejí nezávisle na sobě do terče,. První má pravděpodobnost zásahu 60%, druhý má 80%. Každý střelí jednou. Určete pravděpodobnost. že: a)oba zasáhnou terč b)žádný z nich nezasáhne terč c)alespoň jeden zasáhne terč d)právě jeden zasáhne terč

8 Příklad 4 Na výrobku se objevují 3 druhy vad; vada 1. druhu s pravděpodobností 0,1, vada 2. druhu s pravděpodoností 0,05, vada 3. druhu s pravděpodobností 0,02. Jsou-li výskyty vad všech tří druhů nezávislé jevy, jaká je pravděpodobnost, že výrobek bude bez vady?

9 Příklad 5 Jaká je pravděpodobnost, že elektrickou soustavou prochází proud, pokud zcela náhodně (a na sobě nezávisle) zapneme či vypneme jednotlivé vypínače?

10 Příklad 5 Přerušení elektrického obvodu může nastat následkem poruchy člen a nebo následkem poruchy obou členů b1, b2. Poruchy členů a, b1, b2 nechť jsou nezávislé jevy A, B1, B2 s pravděpodobnostmi P(A) = 0,03, P(B1) = 0,2, P(B2)= = 0,2. a b1 b2

Citace 11 CALDA, Emil a Václav DUPAČ. Matematika pro gymnázia. 5. vyd. Praha: Prometheus, 2008, 170 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika - příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, ISBN POLÁK, Josef. Středoškolská matematika v úlohách. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1999, 626 s. ISBN