Dítě a internet „výzva i hrozba“.   nejrychleji rozvíjející se fenomén  informační odraz naší kultury  celosvětový systém navzájem propojených počítačových.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Alžběta Trtková ČJ – SV  Projekt, který varuje zejména děti a dospívající před nástrahami internetu.  Projekt je pod záštitou Ministerstva školství,
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_236 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
Desatero on-line bezpečnosti Vypracoval: Mgr. Rostislav Jančar ZŠ Na Planině 1393, Praha 4.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Od počítače za mříže 2016 Uvědomte si, že vulgarismy na Internet nepatří. Jde především o prezentaci vaší osoby.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
POČÍTAČOVÉ VIRY A ANTIVIROVÉ PROGRAMY. Viry a antivirové programy VIR program, který se dokáže sám šířit bez vědomí uživatele. pro množení se vkládá do.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Veronika Mikšíková E-(NE)BEZPEČÍ. SOCIÁLNÍ SÍTĚ Nyní rozšířená forma zábavy a komunikace mezi mladými i staršími, nejvíce však nebezpečí hrozí u mladších.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Bezpečnost na internetu zpracovala: Lada Kuksová.
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
Informační bezpečnost VY_32_INOVACE _BEZP_15. DEFINICE  Informační bezpečnost chápeme jako zodpovědnost za ochranu informací během jejich vzniku, zpracování,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Počitačová bezpečnost - je obor informatiky, který se zabývá zabezpečením informací v počítačích (odhalení a zmenšení rizik spojených s používáním počítače).
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
INTERNET. Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_12
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
STÁŽ GOOGLE Lucie Kubilková.
Internet.
KYBERŠIKANA.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Facebook.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Univerzita Palackého, Olomouc Petra Martináková
Inf Počítač a lidé s handicapem
Druhy sítí podle rozlehlosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Sociální sítě a jejich rizika
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_2_14_20 Internet   Vyjmenujte 3 způsoby připojení k internetu. Jak vznikl název internet? Jaké možnosti internet uživateli.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Název projektu: Moderní škola
Prevence kyberšikany Veronika Skřenková.
Když slova nestačí Prezentace.
KYBERŠIKANA JE ŠPATNÁ VĚC!
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
KYBERŠIKANA výukový materiál 4. základní školy – INFORMATIKA
Přídavná zařízení.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí
Informatika Počítačové sítě.
Stanislava Andršová Josef Vlach
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Informační a komunikační technologie Informatika
IKT Nebezpečí na internetu
Pozn.: Při komunikaci přes přichází odpověď obvykle do 2-3 dnů.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Informatika Počítačové viry.
Informatika Počítačové sítě.
Transkript prezentace:

Dítě a internet „výzva i hrozba“

  nejrychleji rozvíjející se fenomén  informační odraz naší kultury  celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují  společným cílem všech lidí využívajících Internet je bezproblémová komunikace (výměna dat).  nejznámější službou poskytovanou v rámci Internetu je WWW (kombinace textu, grafiky a multimédií propojených hypertextovými odkazy) a Internet

  hry  hudba, filmy, posílání pohlednic, časopisy  zdroj informací  možnost komunikovat Co internet přináší

  nebezpečí šíření virů  nebezpečí zneužití osobních dat  možnost kontaktu s nežádoucím jedincem  možnost kontaktu s nevhodnými informacemi  nebezpečí závislosti na počítači  závislost na ové nebo „chatové“ komunikaci  závislost na online okruzích, burzách, online akcích, online nakupování, online pornografii a počítačových hrách.  redukce komunikace na pasivní prohlížení obrázků internetu. Negativa internetu

  zvaná též společenská síť, komunitní síť či komunita, anglicky social network  propojená skupina lidí  Facebook  Twitter  Myspace  Google+ a mnohé jiné…. Sociální sítě

  vznikla v roce 2004 původně jako síť určená pro studenty Harvardské univerzity  Zakladatel Mark Zuckerberg  platforma pro vytváření osobních, firemních a skupinových profilů a propojování přátel  dále jako herní server, pro internetová fóra, pro ukládání a sdílení multimédií.  68 jazyků včetně češtiny  přes 800 miliónů aktivních uživatelů Facebook

  vznikla v roce 2011 jako obdoba sítě Facebook  hlavní rozdíl spočívá v nastavení sdílení přes tzv. kruhy, do kterých si lze rozdělit jednotlivé osoby a sdílet dané věci jen s těmi, pro které to má přínos, nebo se jich to týká. Google +

  vznikla v roce 2003 a slouží jako sociální síť, pro internetové profily lidí, pro ukládání a sdílení multimédií, druhá nejpoužívanější sociální síť na světě  patří společnosti News Corporation, kterou vlastní Rupert Murdoch MySpace

  vznikla v roce 2006 a slouží především pro mikroblogy Twitter

  Lidé.cz – slouží internetové fórum, pro internetové profily především lidí, pro blogy, jako chatovací server, jako internetová seznamka, pro internetové kurzy, pro ukládání a sdílení fotografií  Spolužáci.cz – slouží pro internetové profily, pro ukládání a sdílení multimédií, jako chatovací server, je určen pro spolužáky a bývalé spolužáky, obdoba amerického Classmates  Líbímseti.cz – slouží pro internetové profily lidí, jako internetová seznamka, jako chatovací server, pro blogy České sociální sítě

  snadné připojení s přáteli  sdílení fotografií, videí, odkazů  propagace vaší stránky, firmy  seznámení s novými lidmi  pomáhá při policejním pátrání Výhody „socializace“

  možnost zneužití osobních informací, fotografií  závislost  „zabiják času“ Nevýhody „socializace“

  kyberšikana je šikana, která je realizována především prostřednictvím mobilních telefonů a internetu  zneužití informačních komunikačních technologií, zejména pak mobilních telefonů a internetu, k činnostem, které mají někoho záměrně vyvést z rovnováhy Kyberšikana

  jednání manipulátora (groomera), které má v dítěti vyvolat falešnou důvěru a připravit ho na schůzku, jejímž cílem je oběť pohlavně zneužít  grooming v širším slova smyslu označuje více druhů manipulativního chování (terorismus apod.).  cyber grooming je vázán na veřejný chat (65 %) či messengery (25 %). Cyber grooming

  vzbuzení důvěry a snaha izolovat oběť  podplácení dárky či službami, budování kamarádského vztahu, získání diskriminujících materiálů  vyvolání emoční závislosti oběti na útočníkovi  osobní setkání  sexuální obtěžování, zneužití dítěte, patologická manipulace oběti (např. terorismus) Etapy Cyber groomingu Video

  existují desítky případů cyber groomingu s výsledným sexuálním zneužitím dítěte. Případ z roku Pavel Hovorka (vrátný)  zneužití 20 chlapců se slabým sociálním zázemím  chat + telefon + inzerce  lákal na soutěž „Dítě VIP“  vydírání na základě získaných  fotografií chlapců, 7x pohlavní  zneužívání dítěte, 13x vydírání Případy z ČR

  kromě technickým možností (možnost nahlásit poteciální grooming pomocí speciálních služeb integrovaných do chatu) či hlídáním diskusních fór moderátory je nejlepší obranou prevence = informování žáků a učitelů o tomto nebezpečí.  prevence spočívá v dobré komunikaci rodičů a dětí a integrace této problematiky do vzdělávání na ZŠ/SŠ. Obrana

  nesdělovat soukromé údaje svoje či členů rodiny (adresa, telefon, čísla kreditních karet)  neposílat / nevystavovat soukromé fotografie  chránit svoje přístupová hesla  nescházet se s nikým z internetu bez vědomí rodičů, případně na tyto schůzky nechodit sám  neotvírat neznámé soubory  vše co zní či vypadá na internetu lákavě, nemusí být pravda Pravidla pro děti

  znát služby, které používají jejich děti  zákaz setkání s osobou, kterou poznaly prostřednictvím internetu  zajímejte se o internetové kamarády svých dětí  pozor na soubory, které dítě z internetu stahuje a ukládá je na disk  sledujte, kolik času dítě stráví u počítače a naopak na hřišti  komunikuje dítě s anonymními osobami častěji než se svými kamarády?  umístěte počítač do místnosti používaný celou rodinou Pravidla pro rodiče

  Setkali jste se s nějakým projevem kyberšikany či kybergroomingu ve vašem okolí?  Napadají vás nějaká další pravidla pro děti či rodiče?  Myslíte si, že si děti uvědomují rizika internetu? Otázky k diskuzi

 Děkujeme za pozornost