Ludmila Rejlová,Kamila Šrédlová.  Okyselování prostředí  Snižování pH (voda,půda)  Více H + iontů  Příčiny: emise  Acidifikující látky: SO 2, NO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Advertisements

Chemické zatížení krajiny
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Atmosférické znečištění
Obecná limnologie - 07 Salinita, iontové složení sladkých vod
Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
KYSELINY.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Názvosloví solí.
Kyselé deště Vypracoval: Ondřej Bažant
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Ekologické problémy Společenské problémy
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Síra.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Rostlinná produkce a prostředí
VII. ROZTOKY.
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Degradace půd vlivem zemědělství
Salinita – iontové složení vody a
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
Registrační číslo projektu:
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Oxid siřičitý a jeho odstraňování v průmyslu
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Znečistěný vzduch, půda a voda
Znečišťování ovzduší.
Členění atmosféry podle teploty Protažená-křivka – teplota;
RISKUJ.
Síra Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
Atmosféra Filip Bordovský.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Soli - křížovka
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Kyselý déšť a kůrovec na Šumavě Filip Oulehle, Tomáš Chuman, Jakub Hruška, Vladimír Majer, Jiří Kopáček.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : duben 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
záznam o odběru vzorku Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – anionty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Stabilita a chaos v ekologii Inovace a rozšíření výuky zaměřené na problematiku životního prostředí na PřF MU (CZ.1.07/2.2.00/ ) spolufinancován.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Inovace a rozšíření výuky zaměřené
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Oxidy a jejich chemické vlastnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Vliv člověka na ovzduší
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
ŠKODY IMISEMI.
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Uhlík v půdě a kyselá depozice
Národní program snižování emisí České republiky
Jaroslav Pekárek , Jiří Gajdoš
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

Ludmila Rejlová,Kamila Šrédlová

 Okyselování prostředí  Snižování pH (voda,půda)  Více H + iontů  Příčiny: emise  Acidifikující látky: SO 2, NO x, NH 3,H 2 S

 Znečištění ovzduší - emise  SO 2 a NO x :spalovací procesy - neodsířené uhelné elektrárny, lokální topeniště, automobilová a lodní doprava  NH 3 :hnojení zemědělských půd,chladící médium

 Mokrá atmosférická depozice  Kyselinotvorné sloučeniny+ voda  pH < 5,6

 Devastace lesů  Acidifikace jezer a toků  Snížení biodiverzity  Nástup acidofilních druhů(př.rašeliník) narušení trofního stupně (odplavování živin pryč z vod a půd)  Vyluhování toxických kovů navázaných v horninách (měď,olovo,hliník)

 Hlavní činitelé okyselování půd:kyselina sírová a dusičná  Následné vyluhování živin hlavně hořčíku a vápníku(tzv.bazické kationty)  Bazické kationty neutralizují přísun kyselin z atmosféry.  Nejméně odolné horské půdy (málo bazických kationtů)

 Vyluhování toxických kovů z hornin (hliník,kadmium,olovo)-úhyn lesa  Hliník blokuje příjem hořčíku- chloróza(žloutnutí jehlic)-střední Evropa,Skandinávie  Snížená odolnost lesního porostu (mráz,sucho…)  Hlavní postižené oblasti ČR:Krušné hory,Orlické hory,Jizerské hory,Jeseník