Název:VY_32_INOVACE_VVP_8A_17F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:8.r. Tematický okruh,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Advertisements

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
RUŠTINA – maturitní předmět na našem gymnáziu S ÚSMĚVEM.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Norský jazyk a literatura Informační schůzka 15/9.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3441 NázevZpráva a zpravodajství Téma hodinyZpráva a zpravodajství.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Maturita 2017.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
S Europassem ukážete, co umíte
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Doporučený vzor individuální prezentace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M-1-012
Pracovní porada Pracovní list.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Pracovní porada Pracovní list.
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_07 Škola:
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_12F Škola:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Maturita 2018.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Části obchodního dopisu, osnova
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Vztah k životnímu prostředí
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Název:VY_32_INOVACE_VVP_8A_17F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:8.r. Tematický okruh, předmět: Využívání informační a komunikační technologie (PC, dataprojektor) Výchova k volbě povolání Téma: Evropské úrovně - ve znalosti a užití cizích jazyků Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Anotace: Žáci se seznámí s průběhem a formami pohovoru v cizím jazyce. Zkusí si v modelových situacích klást otázky či odpovídat na ně. V prezentaci použity zdroje: CEF – Společný evropský referenční rámec pro jazyky

Evropské úrovně – ve znalosti a užívání cizího jazyka Mezi nejvýznamnější zjištění vyplývající ze studie patří fakt, že ve většině evropských zemí se snižuje věk, ve kterém se žáci začínají cizí jazyky učit. V současné době většina dětí začíná ve věku šest až devět let. Ve většině zemí je výuka alespoň jednoho cizího jazyka povinná již na primární úrovni vzdělávání. Výuka druhého jazyka se obvykle zahajuje později, většinou na nižší sekundární úrovni. Nikoho nejspíše nepřekvapí zjištění, že nejčastěji vyučovaným cizím jazykem je ve většině zemí angličtina, kterou se učí stále větší počet dětí. To platí i pro Českou republiku, kde se ve školním roce 2009/10 angličtinu učilo 61,6 % žáků již na primární úrovni vzdělávání. Dalšími nejčastěji vyučovanými jazyky jsou němčina a francouzština, následuje španělština a v menším počtu zemí také italština nebo ruština.

Úroveň A1 POROZUMĚNÍ Poslech – rozumí známým slovům, základním frázím Čtení – rozumí známým slovům a jednoduchým větám (vývěsky, plakáty, katalogy…) MLUVENÍ Ústní interakce – jednoduchým pomalým způsobem se domluví, klade nebo odpovídá na jednoduché otázky (základní potřeby, věci, vlastní osoba, rodina…) Samostatný ústní projev – jednoduchými frázemi popíše svůj život, rodinu, známé lidi, místo bydliště… PSANÍ Písemný projev – napíše stručný jednoduchý text (přání, pozdrav…), vyplní formulář (osobní údaje, adresu…) Samostat.úkol: připrav si jednoduchou prezentaci své osoby před „přijímací komisí“

Úroveň A 2 POROZUMĚNÍ Poslech – rozumí běžné slovní zásobě a frázím (vlastní osoba – rodina, práce…) - porozumí jednoduchým zprávám a hlášením Čtení – rozumí krátkým textům a jednoduchým větám, informacím (inzeráty, jídelní lístky, jízdní řády …), jednoduchým dopisům MLUVENÍ Ústní interakce – jednoduchým způsobem komunikuje v běžných životních situacích, vyměňuje si informace o známých tématech a činnostech, zvládne jednoduchou společenskou konverzaci Samostatný ústní projev - používá základní fráze v popisu své osoby (vlastní rodiny, vzdělání, zájmů, zaměstnání, životních podmínek… ) PSANÍ Písemný projev – krátké poznámky a zprávy o svých základních potřebách (žádost…) napíše jednoduchý osobní dopis (poděkování…)

Úroveň B 1 POROZUMĚNÍ Poslech – rozumí hlavním myšlenkám o běžných tématech (práce, škola, zájmy… ) - porozumí smyslu tiskových a rozhlasových zpráv (pomalu, spisovně) Čtení – rozumí textům a jednoduchým větám o běžném každodenním životě - rozumí popisu událostí, pocitům a přáním v osobních dopisech MLUVENÍ Ústní interakce – poradí si v komunikaci s lidmi mluvícími tímto jazykem při cestování, zapojí se do hovoru o běžných tématech Samostatný ústní projev - spojuje základní fráze v popisu vlastních pocitů, zážitků, názorů a plánů; umí vyprávět příběh, obsah knihy nebo filmu PSANÍ Písemný projev – napíše jednoduchý souvislý text s oblíbeným či známým tématem, napíše osobní dopis o svých prožitých událostech a pocitech Domácí úkol: napiš krátký dopis známé osobnosti (žádost o fotografii a něco málo o sobě)

Úroveň B 2 POROZUMĚNÍ Poslech – rozumí delším proslovům a přednáškám, sleduje složitější výměnu názorů, rozumí smyslu televizních zpráv a filmů, textu písní Čtení – rozumí článkům a zprávám o aktuálních problémech i textům současné prózy MLUVENÍ Ústní interakce – účastní se rozhovoru plynule a spontánně i s rodilým mluvčím - aktivně se zapojí do diskuze, vysvětlí a obhájí své názory Samostatný ústní projev – dokáže se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat z oblasti svých zájmů, umí vysvětlit svá stanoviska k aktuálním otázkám, uvést výhody a nevýhody různých řešení PSANÍ Písemný projev – umí napsat srozumitelné a podrobné texty s různými tématy, umí napsat zprávu, předat informaci, obhájit či vyvrátit určitý názor, umí vysvětlit a zdůraznit důležitost události či zážitku

Úroveň C 1 POROZUMĚNÍ Poslech – rozumí delším promluvám bez jasné struktury, stavby, s náznaky - rozumí bez problému televizním programům či filmům Čtení – rozumí dlouhým složitým i odborným textům (faktografie, beletrie…), technickým i technologickým popisům MLUVENÍ Ústní interakce – umí se vyjadřovat plynule, pohotově bez hledání správných výrazů, umí použít jazyk pro společenské a pracovní účely, formuluje své myšlenky a názory Samostatný ústní projev – jasně a podrobně popíše či vysvětlí složitá témata, rozvíjí je o další vedlejší, umí svou řeč zakončit vhodným závěrem PSANÍ Písemný projev – umí se jasně a srozumitelně písemně vyjádřit, píše podrobné dopisy, pojednání či zprávy o složitých problémech; použije správný styl a formu textu pro příslušné čtenáře

Úroveň C 2 POROZUMĚNÍ Poslech – bez potíží rozumí jakémukoli druhu mluveného projevu (živého či vysílaného), rozumí i rychle mluvenému či čteném slovu Čtení – snadno čte všechny formy písemného projevu (různé stavby,obsahu,určení) MLUVENÍ Ústní interakce – zapojí se do jakékoli konverzace nebo diskuze, zná různé neobvyklé či hovorové výrazy, umí se plynule vyjadřovat, používat různé obraty Samostatný ústní projev – umí poskytnout jasný plynulý popis problému, přeformulovat jej tak, aby všichni posluchači porozuměli PSANÍ Písemný projev – umí napsat jasný plynulý text vhodným stylem, napíše složitější dopisy, zprávy nebo texty na logickém základě srozumitelném pro čtenáře, umí psát resumé a recenze odborných nebo literárních prací Otázka: znáš někoho takového ve svém okolí ?