Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_25_INTERPUNKCE Téma:Interpunkce Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.0360 Anotace:Materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Procvičujeme tvary sloves
Větné celky Věta Souvětí. Větné celky Věta Souvětí.
Interpunkce ve větě jednoduché a v souvětí
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VÝZNAMOVÉ POMĚRY Mgr. Michal Oblouk.
Digitální učební materiál
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Pravidla interpunkce.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_302_Věta hlavní a věta vedlejší AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK,
Spojky.
ROZDĚLOVACÍ ZNAMÉNKA Mgr. Michal oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy souvětí, spojka. Přiřazují spojky do.
Věta jednoduchá a souvětí.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
Interpunkce v souvětí podřadném
Grafické znázornění souvětí
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
VY_32_INOVACE_BATKOVA.CEJJLI.02 ČÁRKA V SOUVĚTÍ. Č árka v souv ě tí Interpunkce.
Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_45 Přechodníky Téma: Přechodníky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Marcela Schmiedhamerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Vyjmen. slova a stavba slova TEMA: Souvětí. ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Souvětí Celek složený ze dvou a více vět. Věta hlavní (VH) – mluvnicky nezávisí na jiné větě Věta vedlejší (VV) – závisí na větě řídící, doplňuje její.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_CJIIb-03 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_ 14_ Souvětí a jeho stavba
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: mgr
Grafické znázornění souvětí
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Pravidla interpunkce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police n. M.,
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Souvětí podřadné. Souvětí podřadné Definice: Souvětí podřadné se skládá z jedné věty hlavní a jedné nebo více vět vedlejších.
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_25_INTERPUNKCE Téma:Interpunkce Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:Materiál k interaktivní tabuli – Český jazyk pro 9.ročník ZŠ, Interpunkce v souvětí

INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ

Víme že jsme nejednali správně. Byl to stroj jaký jsme ještě neviděli. Kdybych to byl věděl byl bych tam nechodil. Kam nechodí slunce tam chodí lékař. Jsou věty napsány pravopisně správně? Zdůvodni své tvrzení.

1H 2v Víme, že jsme nejednali správně. 1H 2v Byl to stroj, jaký jsme ještě neviděli. 1v 2H Kdybych to byl věděl, byl bych tam nechodil. 1v 2H Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Větu vedlejší oddělujeme čárkou od věty řídící.

Ustlal si postel a odešel na snídani. Napřed se vysprchoval potom šel spát. Chtěl jsem jít do divadla ale nebyly již líst- ky. Buď půjdeme do kina nebo navštívíme výstavu. Jsou věty napsány pravopisně správně? Zdůvodni své tvrzení.

1H 2H Ustlal si postel a odešel na snídani. 1H 2H Napřed se vysprchoval,potom šel spát. 1H 2H Chtěl jsem jít do divadla, ale nebyly už lístky. 1H 2H Buď půjdeme do divadla, nebo navštívíme výsta- vu. Ve spojení vět hlavních mimo spojení se spojkou a píšeme vždy čárku.

Lokomotiva která vjížděla do nádraží táhle zahoukala. Honza když přecházel silnici pečlivě sledo- val provoz. Představa že bude odměněn ho velmi po- vzbuzovala. Jsou věty napsány pravopisně správně? Tvrzení zdůvodni.

1H 2v1H Lokomotiva, která vjížděla do nádraží, táh- le zahoukala. 1H 2V 1H Honza, když přecházel silnici, pečlivě sledoval provoz. 1H 2v 1H Představa, že bude odměněn, ho velmi povzbuzovala. Věty vložené vždy oddělujeme z obou stran čárkami.