OŽIVOVACÍ TECHNIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Advertisements

ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
ZLOMENINY A PORANĚNÍ HLAVY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Shrnutí nejdůležitějších bezpečnostních předpisů a zásad, které je nutno dodržovat, aby se předešlo možnému.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
AnotacePrezentace pro 5. třídu ZŠ speciální k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vlastivědných vědomostí o bydlení dříve a dnes. Je určeno pro.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
PRVNÍ POMOC PŘI NEČEKANÝCH UDÁLOSTECH V PŘÍRODĚ I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou Eurobankovek. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Měsíce v roce Anotace Pracovní list k procvičení slovní zásoby – doplnění chybějících slov, spojování slov s čísly měsíců, křížovka, spojování.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
VNITŘNÍ ORGÁNY – prezentace k pracovnímu listu Výchova ke zdraví Praktická škola jednoletá nebo dvouletá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Výroba špalíku na broušení
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Neodkladná resuscitace
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Zpracování drátu II Háček na tabuli
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Přírodní vědy DUM 23 HOUBY - TEST
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová
Věcné učení První pomoc
Představujeme a sestavujeme krychli
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
První pomoc.
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
Transkript prezentace:

OŽIVOVACÍ TECHNIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Anotace Prezentace seznamuje žáky s oživovacími technikami, zjištěním životních funkcí, dále s první pomocí člověku v bezvědomí a uložením do stabilizované polohy. Autor Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák ví, co jsou to oživovací techniky. Ví, jak zjistit životní funkce a jak uložit postiženého člověka do stabilizované polohy. Speciální vzdělávací potřeby Lehké mentální postižení Klíčová slova Základní životní funkce, stabilizovaná poloha Druh učebního materiálu Výukový materiál- prezentace Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání - druhý stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 901 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Oživovací techniky neboli dýchání z úst do úst a srdeční masáž jsou nejdůležitější součástí první pomoci. V situacích extrémního nebezpečí umožňují udržet postiženého člověka při životě. K oživovacím technikám se uchylujeme, když z různých důvodů člověk nedýchá nebo nemá srdeční tep.

Okolnosti, které mohou vyžadovat oživovací techniky jsou: Zástava dechu z tonutí. Zástava dechu z dušení. Úraz elektrickým proudem nebo bleskem. Šok. Anafylaktický šok. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

JAK POSOUDIT ZDRAVOTNÍ STAV POSTIŽENÉHO Než přikročíme k oživovacím technikám, musíme zjistit zda: 1. Je postižený při vědomí. 2. Dýchá. 3. Má pravidelný srdeční rytmus. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Jak zjistit stav člověka v ohrožení? 1. Chceme-li zjistit, zda je člověk při vědomí: Lehce s nemocným zatřepeme a oslovíme ho jménem. Pokud neodpovídá, je jeho vědomí narušeno nebo je v bezvědomí. 2. Chceme-li zjisti, zda člověk dýchá: Musíme se přiblížit k ústům postiženého a sledovat zda dýchá. Zároveň kontrolujeme, zda se mu zdvihá hrudník. Pozn. Máme-li s sebou zrcátko, přiložíme ho k ústům postiženého. Pokud se zrcátko zamlžuje, znamená to, že člověk dýchá. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3. Chceme-li zjistit, že srdce bije pravidelně: Nejjednodušší je položit ucho na hrudník nemocného nebo položit dva prsty na krk po straně vedle ohryzku, kde je možné nejlépe najít pulz. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ZJIŠŤUJEME, ZDA POSTIŽENÝ DÝCHÁZJIŠŤUJEME, ZDA POSTIŽENÉMU BIJE SRDCE

CO DĚLAT? Pokud člověk ztratil vědomí, ale dýchá a srdce mu bije: Postiženého položíme do stabilizované polohy a zavoláme linku 155. Pokud člověk ztratil vědomí a nedýchá, ale srdce mu bije: Okamžitě zavoláme lékařskou pomoc a po kontrole průchodnosti dýchacích cest zahájíme dýchání z úst do úst s cílem obnovit spontánní dýchání. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Pokud člověk ztratil vědomí, nedýchá a srdeční rytmus je pomalý nebo není znatelný: Okamžitě zavoláme linku 155. Zkontrolujeme, zda jsou dýchací cesty průchodné, poté začneme provádět dýchání z úst do úst a zároveň masáž srdce. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

STABILIZOVANÁ POLOHA Pokud člověk ztratil vědomí, ale dýchá a má pravidelný srdeční rytmus, uložíme ho při čekání na záchranou službu do stabilizované polohy. Stabilizovaná poloha brání zapadnutí jazyka a také snižuje riziko vdechnutí zvratků nebo krve. Postiženého nesmíme ukládat do stabilizované polohy, pokud máme podezření, že si poranil páteř! V tom případě s postiženým nehýbeme! Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

1. Postiženého položíme na záda, natáhneme mu nohy a klekneme si vedle něj. 2. Nohu, která je blíže k nám, ohneme v koleni do ostrého úhlu, bližší ruku mu podsuneme pod zadeček. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3. Uchopíme vzdálenější ruku a postiženého jemně převalíme na bok. Noha, která je vespodu, bude ohnutá, ta na povrchu natažená. Paže, která je pod tělem, bude natažená dozadu (brání přetočení na záda), druhá paže bude pod tělem. 4. Hlava má být mírně zakloněná, ústa co nejníže, aby tekutiny mohly volně vytékat z ústní dutiny. Postiženého udržujeme v teple – přikryjeme ho dekou. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Použité materiály:  TRAPANI, Gianfranco a Enrico BERTINO. První pomoc a zdraví dítěte. Praha: Portál, ISBN o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z o Autor obrázku neuveden. [online]. [cit ]. Dostupné z Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).