NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Rozvíjející větné členy
SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Postup při určování větných členů
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Grafické znázornění věty jednoduché
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
Komplexní jazykový rozbor
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
holé, rozvité, několikanásobné
Rozvíjející větné členy - opakování -
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16_treti_ctvrtletni_pisemna_prace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Grafický rozbor vět Postup.
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Autor: Martina Pijáková
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Jazyk a jazyková komunikace
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: CHARAKTERISTIKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: CHARAKTERISTIKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace : Materiál je určen žákům 7.ročníku Slouží jako podklad k opakování učiva ze skladby Může být použit ke společnému opakování, nebo k samostatnému opakování /např. čtvrtletní práce/ Snímek č. 3 – 10 – jednotlivé úkoly ze skladby Snímek č. 11 – 19 - řešení Anotace : Materiál je určen žákům 7.ročníku Slouží jako podklad k opakování učiva ze skladby Může být použit ke společnému opakování, nebo k samostatnému opakování /např. čtvrtletní práce/ Snímek č. 3 – 10 – jednotlivé úkoly ze skladby Snímek č. 11 – 19 - řešení

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 1, Urči a podtrhej základní skladební dvojici : Před školou stál hlouček děvčat. Vtom někdo tiše zaklepal na dveře. Moudřejší ustoupí. Petrušce se cesta lesem líbila. To ví snad každý. 1, Urči a podtrhej základní skladební dvojici : Před školou stál hlouček děvčat. Vtom někdo tiše zaklepal na dveře. Moudřejší ustoupí. Petrušce se cesta lesem líbila. To ví snad každý.

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 2, Vyhledej přísudky, rozliš jejich druh : Omyli si ruce v dešťové vodě. ___________ Ulice byla prázdná.____________________ Divadlo bylo odjakživa mou láskou._______ Honza hup z pece dolů.________________ Březen – měsíc knihy.__________________ 2, Vyhledej přísudky, rozliš jejich druh : Omyli si ruce v dešťové vodě. ___________ Ulice byla prázdná.____________________ Divadlo bylo odjakživa mou láskou._______ Honza hup z pece dolů.________________ Březen – měsíc knihy.__________________

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 3, Doplň koncovky příčestí : Okénka svítil- do noci. Peníze zůstal- ležet na stole. Pod oknem zadupal- těžké boty. Přivezl- nám uhlí. Houfy špačků poletoval- nad krajinou. Lékaři a sestry pravidelně prohlížel- všechny žáky. Ledoborce vyplul- na moře. Dni se krátil-, noci prodlužoval-. Srnky a jejich mláďata se vracel- z pastvy. 3, Doplň koncovky příčestí : Okénka svítil- do noci. Peníze zůstal- ležet na stole. Pod oknem zadupal- těžké boty. Přivezl- nám uhlí. Houfy špačků poletoval- nad krajinou. Lékaři a sestry pravidelně prohlížel- všechny žáky. Ledoborce vyplul- na moře. Dni se krátil-, noci prodlužoval-. Srnky a jejich mláďata se vracel- z pastvy.

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 4, Vyhledej předměty, urči jejich pád : Průhledný opar soumraku naplňuje ulici. Některá voda je známá léčivými účinky. Naši krajané v cizině touží po domově. Jarní deště prospěly osení. Viděl mě jít s Petrem. Byl jsem koupit dárek tatínkovi. 4, Vyhledej předměty, urči jejich pád : Průhledný opar soumraku naplňuje ulici. Některá voda je známá léčivými účinky. Naši krajané v cizině touží po domově. Jarní deště prospěly osení. Viděl mě jít s Petrem. Byl jsem koupit dárek tatínkovi.

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 5, Vyhledej přívlastky, urči shodné – neshodné a změň je v opak : Rodiče Adélky byli vystrašeni.________ ___________________________ Sportovní novinky uslyšíte až ráno.______ ___________________________ Čaj z Indie mi chutná.________ ___________________________ 5, Vyhledej přívlastky, urči shodné – neshodné a změň je v opak : Rodiče Adélky byli vystrašeni.________ ___________________________ Sportovní novinky uslyšíte až ráno.______ ___________________________ Čaj z Indie mi chutná.________ ___________________________

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 6, Vyhledej příslovečná určení, urči jejich druh : Martin odletěl za koupáním do Turecka. Katka usíná v létě pozdě. Před jeho domem stál zástup lidí. Pro nemoc jsem neodjel. Přes zákaz tam odpoledne šel 6, Vyhledej příslovečná určení, urči jejich druh : Martin odletěl za koupáním do Turecka. Katka usíná v létě pozdě. Před jeho domem stál zástup lidí. Pro nemoc jsem neodjel. Přes zákaz tam odpoledne šel

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 7, Vyhledej ve větách doplňky : Z výletu jsme se vrátili spokojeni. Děti zůstaly doma úplně samy. Dům u lesa se zdál zcela opuštěn. Petr chodil do divadla rád. Ota byl zvolen mluvčím třídy. 7, Vyhledej ve větách doplňky : Z výletu jsme se vrátili spokojeni. Děti zůstaly doma úplně samy. Dům u lesa se zdál zcela opuštěn. Petr chodil do divadla rád. Ota byl zvolen mluvčím třídy.

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 8, Proveď grafický rozbor věty, urči větné členy : Z ořešáku k nám silně doléhalo datlí ťukání. Babička právě zadělávala ve velké míse těsto na koláče. 8, Proveď grafický rozbor věty, urči větné členy : Z ořešáku k nám silně doléhalo datlí ťukání. Babička právě zadělávala ve velké míse těsto na koláče.

Řešení : 1, stál – hlouček někdo - zaklepal moudřejší – ustoupí cesta – se líbila každý - ví 1, stál – hlouček někdo - zaklepal moudřejší – ustoupí cesta – se líbila každý - ví

Řešení : 2, omyli si – slovesný byla prázdná – jmenný se sponou bylo láskou – jmenný se sponou hup – citoslovečný měsíc - jmenný 2, omyli si – slovesný byla prázdná – jmenný se sponou bylo láskou – jmenný se sponou hup – citoslovečný měsíc - jmenný

Řešení : 3, Okénka svítila do noci. Peníze zůstaly ležet na stole. Pod oknem zadupaly těžké boty. Přivezli nám uhlí. Houfy špačků poletovaly nad krajinou. Lékaři a sestry pravidelně prohlíželi všechny žáky. Ledoborce vypluly na moře. Dni se krátily, noci prodlužovaly. Srnky a jejich mláďata se vracely z pastvy.

ŘEŠENÍ : 4, Vyhledej předměty, urči jejich pád : Průhledný opar soumraku naplňuje ulici. 4.p. Některá voda je známá léčivými účinky. 7.p. Naši krajané v cizině touží po domově. 6.p. Jarní deště prospěly osení. 3.p. Viděl mě jít s Petrem. 4.p.,7.p. Byl jsem koupit dárek tatínkovi. 4.p.,3.p. 4, Vyhledej předměty, urči jejich pád : Průhledný opar soumraku naplňuje ulici. 4.p. Některá voda je známá léčivými účinky. 7.p. Naši krajané v cizině touží po domově. 6.p. Jarní deště prospěly osení. 3.p. Viděl mě jít s Petrem. 4.p.,7.p. Byl jsem koupit dárek tatínkovi. 4.p.,3.p.

ŘEŠENÍ : 5,Rodiče Adélky byli vystrašeni. NESHODNÝ Adélčini rodiče byli vystrašeni. Sportovní novinky uslyšíte až ráno. SHODNÝ Novinky ze sportu uslyšíte až ráno. Čaj z Indie mi chutná. NESHODNÝ Indický čaj mi chutná. 5,Rodiče Adélky byli vystrašeni. NESHODNÝ Adélčini rodiče byli vystrašeni. Sportovní novinky uslyšíte až ráno. SHODNÝ Novinky ze sportu uslyšíte až ráno. Čaj z Indie mi chutná. NESHODNÝ Indický čaj mi chutná.

ŘEŠENÍ : 6, za koupáním - pu účelu do Turecka – pu místa v létě – pu času pozdě – pu míry před domem – pu místa pro nemoc – pu příčiny přes zákaz – pu přípustky tam – pu místa odpoledne – pu času 6, za koupáním - pu účelu do Turecka – pu místa v létě – pu času pozdě – pu míry před domem – pu místa pro nemoc – pu příčiny přes zákaz – pu přípustky tam – pu místa odpoledne – pu času

OPAKOVÁNÍ SKLADBY 7,Z výletu jsme se vrátili spokojeni. Děti zůstaly doma úplně samy. Dům u lesa se zdál zcela opuštěn. Petr chodil do divadla rád. Ota byl zvolen mluvčím třídy. 7,Z výletu jsme se vrátili spokojeni. Děti zůstaly doma úplně samy. Dům u lesa se zdál zcela opuštěn. Petr chodil do divadla rád. Ota byl zvolen mluvčím třídy.

ŘEŠENÍ : 8, PUM PUM PUZ PKS 8, PUM PUM PUZ PKS doléhaloťukání Z ořešáku K námsilně datlí

ŘEŠENÍ : 8, PUČ PUM PT PKS PKN 8, PUČ PUM PT PKS PKN BABIČKA ZADĚLÁVALA PRÁVĚ V MÍSE VELKÉ TĚSTO NA KOLÁČE

Zdroj Zdroj : Vlastní zdroj MICROSOFT POWERPOINT 2010 Držitel licence 2.základní škola v Rakovníku, Husovo náměstí 3 Zdroj : Vlastní zdroj MICROSOFT POWERPOINT 2010 Držitel licence 2.základní škola v Rakovníku, Husovo náměstí 3