Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Advertisements

Zdravá výživa Správné sestavení jídelníčku VY_32_INOVACE_01_36.
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI NEROSTŮ HUSTOTA A TVRDOST VY_32_INOVACE_01_23.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy Sčítání a odčítání do VY_32_INOVACE_15_05 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření.
Vitamíny Jejich funkce a kde je najdeme VY_32_INOVACE_05_36.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Alpská země – náš soused Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_38.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Konstrukce trojúhelníku
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Převody jednotek obsahu
Školník Kulda je jednička
METEOROLOGIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_29.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Školník Kulda je jednička
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání desetinných čísel
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
MAGNETICKÉ POLE ZEMĚ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_29.
Převody jednotek délky
Bezpečně na silnici VY_32_INOVACE_20_03
Slovní druhy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Fotografie jsou z archivu autora..
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Složené slovní úlohy o n více, o n méně
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Školník Kulda je jednička
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Past simple – irregular verbs
tato práce je šířena pod licencí cc by-sa 3
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01

Hra na využití poměru Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Hra na využití poměru Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 2. března 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Číslo a proměnná Téma: Poměr Pomůcky: PC, dataprojektor, pravítko Anotace: Materiál je určen k procvičení učiva o poměru formou hry. Prezentace uvádí instrukce i samotné řešení této úlohy. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.

Instrukce Rozděl obrázek dvěma přímkami tak, aby součet čísel v poli Honzíka byl dvojnásobkem součtu čísel v poli Zuzanky a čtyřnásobkem součtu čísel pejska Kendyho. Využij bodů na okraji obdélníku

Řešení Ze zadání víme, že čísla v obrázku musíme rozdělit v poměru 1 : 2 : 4 (pejsek : Zuzanka : Honzík) Díky poměru 1 : 2 : 4 musíme všechna čísla rozdělit na 7 dílů ( = 7) Součet všech čísel je 87. Číslo 87 není dělitelné 7, proto musíme udělat přímky tak, aby některá čísla byla mimo pole Honzíka, Zuzanky i Kendyho.

Největší číslo menší než 87, které je dělitelné 7 je číslo 84. Museli bychom „odříznout“ součet čísel 3 a součty by byly v poměru 12 : 24 : 48 Další takové číslo je o 7 menší, tedy 77, „odřízli“ bychom součet čísel 10 a součty by byly v poměru 11 : 22 : 44 Další menší číslo je opět o 7 menší, tedy číslo 70, „odřízli“ bychom součet čísel 17 a součty čísel by byly v poměru 10 : 20 : 40 Najdeš nyní správné řešení? Varianty řešení

Pokud jsi přišel na řešení bez nápovědy, gratuluji Pokud jsi potřeboval nápovědu, nevadí, k tomu nápovědy přece slouží Pokud jsi na řešení nepřišel i s nápovědou, trochu ještě trénuj a příště to bude lepší

Texty jsou vlastní originální tvorbou autora. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.