Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Mentální postižení Co je podle Vás podstatou mentálního postižení? Které syndromy spojené s mentálním postižením znáte ? Setkali jste se již s případem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluZáklady.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název prezentace (DUMu)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Pedagogická psychologie
Komunikace a interakce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychologie test.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Transsexualita.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Návykové látky Alkohol
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Tematická oblast Psychologie a komunikace Název DUM Porucha chování - autismus Označení DUM VY_32_INOVACE_PSK4.13 Autor PhDr. Lenka Matějčíková Anotace Autismus jako porucha chování, specifické příznaky, psychologický přístup ke klientům s autismem Metodický pokyn Prezentace je určena pro 4. ročník oboru Sociální činnost. Na základě zkušenosti z předmětu Odborná praxe. Metodou brainstormingu žáci popisují autismus, jeho příznaky. Vycházejí z filmu Rain Man. Uvědomují si specifické znaky této poruchy chování. Datum vytvoření

Rain Man (1988) „Život egoistického mladého muže změní setkání s nemocným bratrem.“ Zdroj: OutNow! Image Gallery

 Raymond nedokáže komunikovat s okolím, nechápe své emoce a jakákoli změna zavedených rituálů u něj vyvolává záchvaty paniky.  Na základě filmu uveďte další char a kteristiky  Diagnóza: ……………….

 jedna z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje  vrozená porucha některých mozkových funkcí  porucha vzniká na neurobiologickém podkladě  předpokládá se, že určitou roli zde hrají genetické faktory, různá infekční onemocnění a chemické procesy v mozku – přesná příčina – neznámá  syndrom, který se diagnostikuje na základě projevů chování

 nedobrovolné samotářství („extrémní osamělost“) –“sociální slepota“  nedostatek sociálně emoční vzájemnosti (strach z cizích lidí, narušený sociální kontext…)  chybí spontánní snaha o kontakt, navazování vztahů a zábava s jinými lidmi  malá schopnost neverbální komunikace (pohled z očí do očí, výraz tváře, gesta….)

 neschopnost hrát dětské hry založené na fantazii nebo kooperaci  hračky užívány neobvykle, se stereotypním soustředěním na detail (kolečka u auta)  nereaguje na své jméno  opožděný vývoj jazyka  nereaguje na pokyny  někdy působí dojmem, že je neslyšící  nemává na rozloučenou  …………………..

 záchvaty vzteku  hyperaktivita  neschopnost spolupracovat  zabývá se určitými věcmi stále dokolečka  neobvyklá fixace na určité hračky (neustále s sebou nosí nějaký předmět)  řadí věci do řad  reaguje přehnaně na určité materiály či zvuky  zvláštní pohyby

 speciální pedagogická péče s využitím metodiky kognitivně behaviorální terapie – zmírní se problematické chování (agresivita, sebezraňování, záchvaty vzteku), byl zaznamenán nárůst IQ, zvýšení adaptability a samostatnosti  k úplnému potlačení příznaků autismu v 98% případů nedochází!

Zdroj:  VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 5., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2012, 870 s. ISBN